Lokalne źródła wiadomości wciąż wyczerpują się, ale w obszarach metropolitalnych rośnie liczba witryn cyfrowych

W 2023 r. w Stanach Zjednoczonych gazety zamykano z częstotliwością ponad dwóch gazet tygodniowo, ale gwałtowny wzrost aktywności wśród przedsiębiorców cyfrowych pokazał pewne maleńkie pędy wzrostu w klimacie pustynnym dla lokalnych wiadomości.

W zeszłym roku zamknięto łącznie 127 gazet, a 81 witryn cyfrowych zyskało najwięcej od czasu, gdy Medill Local News Initiative na Northwestern University zaczęło mierzyć tę aktywność w 2018 r. i prawdopodobnie najwięcej w historii.

„To pokazuje, że jest kilku przedsiębiorców i innowatorów” – powiedział Tim Franklin, dyrektor Medill Local News Initiative.

Jedna uwaga: wiadomości cyfrowe to wciąż obszar charakteryzujący się dużą rotacją. W zeszłym roku powstało 212 nowych witryn, w tym 30 to dawne gazety, które przeszły wyłącznie na wersję cyfrową, a 131 zostało zamkniętych, co dało zysk netto w wysokości 81.

Ogólny obraz również pozostaje złowieszczy, ponieważ niewiele czynników, które doprowadziły do ​​zdziesiątkowania lokalnego przemysłu informacyjnego, naprawdę się zmieniło. Reklamodawcy i czytelnicy wciąż się wymykają. Od 2005 r. zamknięto ponad 3200 gazet, pozostało około 5600 gazet, powiedział Medill. Tylko w zeszłym roku zwolniono prawie 2000 pracowników redakcji.

„Lokalny kryzys informacyjny przybiera na sile” – powiedział Franklin. „Widzimy to w ekspansji pustyń informacyjnych, nieubłaganym tempie zamykania gazet i utracie miejsc pracy w gazetach”.

Na liście znajduje się „Hinton Times” w północno-zachodnim stanie Iowa, który został zamknięty po 28 latach, kiedy jego właściciele przeszli na emeryturę; Northland Press pod Brainerd w Minnesocie, którego działalność zakończyła się po śmierci wydawcy; oraz Tioga Tribune w Północnej Dakocie, którego redaktor opuścił miasto.

Spośród nowych witryn cyfrowych około 90 procent znajduje się w obszarach metropolitalnych i obsługują społeczności, które były mniej dostępne z powodu utraty pracy w większych serwisach informacyjnych. W rejonie Chicago, gdzie znajduje się Northwestern, Block Club Chicago oferuje zasięg hiperlokalny w niemal dwudziestu dzielnicach, TRiiBE jest skierowany do młodych, profesjonalnych czarnoskórych mieszkańców, a Cicero Independentente dociera do konsumentów pochodzenia latynoskiego.

Chociaż jest to dobra wiadomość dla tych społeczności, w raporcie stwierdzono, że na obszarach wiejskich nadal istnieje pilna potrzeba dostarczania wiadomości. Stosując wskaźnik uwzględniający ubóstwo i obszary, w których znajduje się tylko jeden serwis informacyjny, Medill umieścił 279 hrabstw na swojej „liście obserwacyjnej” obejmującej te, które są zagrożone całkowitą utratą lokalnych wiadomości. To o 22 procent więcej niż w roku poprzednim.

Medill zauważył również zwiększone tempo zmian właścicieli gazet – 258 w 2023 r. w porównaniu do 180 rok wcześniej. Wiele mniejszych firm jest bardziej aktywnych w pozyskiwaniu gazet w przeciwieństwie do dużej sieci, takiej jak Gannett, co prowadzi do rozwoju takich firm jak Carpenter Media Group w Farmville w Wirginii.

Więcej cyfrowych start-upów, które powstały w ciągu ostatnich kilku lat, to firmy non-profit, a nie dochodowe, powiedział Zach Metzger, dyrektor projektu Medill State of Local News Project. Eliminuje to koszty drukowania i dystrybucji gazet, zapewniając jednocześnie większą elastyczność w zakresie źródeł finansowania, powiedział.

___

David Bauder pisze o mediach dla AP. Śledź go na http://x.com/dbauder.



źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here