Wyniki Tesli za III kwartał są dzisiaj. Oto, co warto wiedzieć
W tej historii

Tesli (TSLA-0,44%) w środę ma przedstawić swoje zyski za kwartał od lipca do września, co da Wall Street nową szansę na przesłuchanie dyrektora generalnego Elona Muska na temat jego planów.

Firma z siedzibą w Austin w Teksasie ma na horyzoncie szereg wyzwań, a mianowicie plany przekształcenia się w dużej mierze w firmę skupiającą się na sztuczna inteligencja i robotyka.

Inwestorzy szukają szczegółów na temat tego, jak Tesla planuje zwiększyć sprzedaż swoich popularnych, ale starzejących się pojazdów elektrycznych, rozwijając jednocześnie technologię sztucznej inteligencji i robotyki oraz próbując pozyskać organy regulacyjne. Interesują ich także produkty Tesli będące obecnie w fazie rozwoju, takie jak Tesla Roadster.

Oto, co musisz wiedzieć przed raportem zysków Tesli za trzeci kwartał.

Spodziewaj się, że Cybercab będzie dominował

10 października Tesla przeprowadziła pierwszą demonstrację produktu Cybercab, planowanego pojazdu autonomicznego, który ostatecznie stanie się częścią planowanej przez producenta sieci robotów osiowych. Ale poza tym, co widzimy na temat pojazdu – drzwiami w kształcie motyla, brakiem kierownicy i pedałów, dwoma siedzeniami i dużym bagażnikiem – niewiele wiadomo na ten temat ani o sieci robotaxi.

Analitycy będą oczekiwać, że Musk zaoferuje bardziej dopracowane szczegóły niż te, które zaoferowano podczas wydarzenia inaugurującego, zatytułowanego „My, Roboto.” Będzie to prawdopodobnie obejmować szacunkowe koszty produkcji Tesli, wielkość rynku, harmonogram zatwierdzenia przez organy regulacyjne i inne nudne – ale konieczne – szczegóły pominięte w spektaklu Muska.

„W przeciwieństwie do większości dzisiejszych wydarzeń dla inwestorów, to bardziej przypominało występ, po którym następowała wielka impreza” – Deutsche Bank (DB+0,57%) analitycy stwierdzili po wydarzeniu, dodając, że „ogólnie wyszliśmy rozczarowani brakiem ujawnionych szczegółów i krótkim czasem trwania przejazdu demonstracyjnego Cybercabem”.

Wiele wycen obecnych i przyszłych cen akcji Tesli uwzględnia planowaną sieć robotxi. Ale taka sieć, którą Musk nazwał „połączeniem Airbnb i Ubera (UBERA-0,04%)”, nie należy się spodziewać w nadchodzących latach. Podczas wydarzenia Musk zdawał się zachęcać ludzi — zwłaszcza obecnych kierowców Ubera i Lyfta (LIFT-1,92%), Kto często nie są zbyt bogaci — aby kupić wiele Cybercabów.

Nie jest jasne, czy Tesla pozwoliłaby na korzystanie ze swoich Cybercabów w sieciach innych niż Tesla, takich jak Uber, ani w jaki sposób zyski byłyby dzielone pomiędzy operatorem sieci a właścicielem samochodu. Tak czy inaczej, JP Morgan (JPM+0,51%) analitycy stwierdzili, że przejście z sieci robotxi obsługiwanej przez Teslę na sprzedaż tych pojazdów nie byłoby mile widzianą perspektywą.

Tesla spodziewa się, że Cybercab będzie ostatecznie dostępny w sprzedaży konsumentom za mniej niż 30 000 dolarów, ale według Muska nie wejdzie do produkcji „przed 2027 rokiem”. Nie jest jasne, czy Tesla pracuje nad samochodem elektrycznym o wartości 25 000 dolarów podobno został odrzucony lub opóźniony na rzecz Cybercab, ale nadal znajduje się na listach życzeń analityków.

Na początku tego miesiąca Tesla również zademonstrowała swoje rozwiązanie Optimus humanoidalnych robotów i zaprezentował planowany autonomiczny pojazd Robovan, który może przewieźć 20 pasażerów. Inwestorzy są szukam szczegółów na temat tych produktów, a także aktualne informacje na temat losów pojazdu wartego 25 000 dolarów, Tesli Semi oraz długo oczekiwanego — i opóźnionego — Muska Samochód sportowy typu roadster.

Roadster nowej generacji został zaprezentowany w 2017 r. i miał powrócić w 2021 r., zanim zaczął pojawiać się opóźnienia. Musk powiedział wcześniej, że powinien powstać prototyp modelu nowej generacji odsłonięty pod koniec tego rokuz produkcją rozpoczynającą się w 2025 r., ale aktualizacje były rzadkie.

Dylemat regulacyjny

Na początku tego miesiąca Musk przedstawił optymistyczny harmonogram zapewnienia w pełni autonomicznych pojazdów Tesli.

„Spodziewamy się, że w przyszłym roku rozpoczniemy w pełni autonomiczne samochody bez nadzoru (w trybie całkowicie autonomicznej jazdy) w Teksasie i Kalifornii” – powiedział Musk podczas wydarzenia, które odbyło się 10 października, podczas którego około 30 samochodów Model Y jeździło autonomicznie po ograniczonych poligonach Warner Bros. Odkrycie (WBD-0,33%) Hollywoodzkie.

Według Muska inne pojazdy Tesli – Model S, Model X i Cybertruck – uzyskają dostęp w dalszej części ulicy, a później dostęp ten zostanie rozszerzony na inne regiony Stanów Zjednoczonych. Jednak taka ewentualność jest niejasna, biorąc pod uwagę liczne obawy regulacyjne i procesy sądowe Tesli.

Federalne organy regulacyjne w piątek wszczął nowe śledztwo w technologię Tesli po tym, jak jeden z jej pojazdów został wyposażony w Pełna samodzielność śmiertelnie potrącił pieszego. Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wszczęła co najmniej pięć dochodzeń w sprawie Tesli.

I chociaż Tesla oświadczyła, że ​​spodziewa się uruchomienia FSD w Chinach w pierwszym kwartale 2025 r., oczekuje się, że wdrożenie będzie opóźnione, CNEVPOST donosicytując należącą do Pekinu gazetę China Daily.

Co się dzieje ze sprzedażą?

Tesla sprzedała dotychczas w 2024 r. ponad 1,29 mln pojazdów elektrycznych. To nie jest mała liczba samochodów. Nie daje to jednak firmie dużego pola manewru, aby do końca roku osiągnąć poziom 1,8 mln. W 2023 roku sprzedano 1,81 mln sztuk.

Aby osiągnąć ten cel, Tesla będzie musiała sprzedać ponad 516 000 pojazdów w okresie od października do grudnia. Najlepszy jak dotąd wynik kwartalny osiągnął w trzecim kwartale 2023 r., kiedy dostarczył klientom ponad 484 000 mieszkań.

Według kilku szacunków sporządzonych przez FactSet (FDS-0,83%). Oznaczałoby to, że łączne dostawy wyniosłyby 1,76 miliona, co oznacza spadek o 2%. Według 18 analityków ankietowanych przez LSEG dostawy mogą spaść o 0,3%.

Wall Street będzie również zwracać uwagę na marże brutto Tesli, ponieważ producent samochodów obniżył ceny, aby zwiększyć popyt. W Chinach Tesla wprowadziła szereg zachęt, takich jak tanie możliwości finansowania, aby zwiększyć popyt na konkurencyjnym rynku.

Analitycy oczekują, że Tesla odnotuje marżę brutto na poziomie 14,7% w kwartale od lipca do września w porównaniu z 16,3% rok wcześniej i 14,6% w drugim kwartale 2024 r. Wall Street chce, aby przed 2025 r. marże nieznacznie zbliżyły się do 20% w celu odnowienia umowy – twierdzi analityk Wedbush Securities, Dan Ives.

„Musimy zacząć dostrzegać wzrost tego kluczowego wskaźnika w okresie 3/4 kwartału, aby zapewnić Streetowi komfort, większość obniżek cen widać w lusterku wstecznym, co pokazuje, że w 2025 r. nadchodzą dni z lepszą marżą” – napisał w poniedziałek Ives.

Według Kelly Blue Book średnia cena Tesli w zeszłym miesiącu wynosiła 58 212 dolarów, choć liczby te są mocno zafałszowane przez Cybertruck, drogi elektryczny pickup. Sprzedaż Cybertrucka jest spodziewać się spowolnienia w nadchodzących miesiącach, ponieważ wydaje się, że zaległości w zakresie rezerwacji Tesli w dużej mierze wstrzymują się z zakupem drogiego pojazdu.

Według FactSet oczekuje się, że zysk na akcję wyniesie 60 centów, co oznacza spadek z 66 centów rok temu0, ale wzrost z 52 centów w zeszłym kwartale. Oczekuje się, że przychody osiągną 25,4 miliarda dolarów w porównaniu do 23,3 miliarda dolarów w trzecim kwartale 2023 roku i 25,5 miliarda dolarów w poprzednim kwartale.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here