Trudna historia Mike'a Jeffriesa z Abercrombie

Millenialsi: pamiętasz wizytę w Abercrombie & Fitch pod koniec lat 90. i na początku XXI wieku. Głośna, dudniąca muzyka, perfumy tak mocne, że ledwo można było myśleć jasno, i plakaty z półnagimi mężczyznami – wszystko to było częścią tego doświadczenia – i pragnieniem poczucia się „fajnie”.

David Turner/WWD/Penske Media — Getty Images

Za tą wizją stał Mike Jeffries, były dyrektor generalny Abercrombie. We wtorek on i jego partner Matthew Smith zostali aresztowani na Florydzie w związku z zarzuty związane z handlem ludźmi w celach seksualnychwedług federalnego akt oskarżenia. Duet wraz ze swoim pracownikiem, Jamesem Jacobsonem, rzekomo kierował w latach 2008–2015 międzynarodową siatką zajmującą się handlem ludźmi w celach seksualnych i prostytucją, która rzekomo obejmowała płacenie za potajemny seks z potencjalnie dziesiątkami mężczyzn, w tym 15 anonimowymi ofiarami.

Na oficjalny akt oskarżenia trzeba było długo czekać. W ubiegłym roku, BBC wydał film dokumentalny o podejrzanych praktykach Jeffriesa. The BBC dochodzenie ujawniło, że Jeffries i Smith rzekomo korzystali z pośrednika, aby znaleźć mężczyzn, którzy mogliby uczestniczyć w wydarzeniach seksualnych. Kilku uczestników wydarzeń powiedziało, że Jeffries i Smith rzekomo angażowali się w czynności seksualne z około czterema mężczyznami podczas tych wydarzeń lub „kierowali” ich do wzajemnego seksu. BBC. Według zarzutów osobisty personel Jeffriesa ubrany był w mundury Abercrombie i nadzorował całą akcję, a na zakończenie wydarzeń wręczyli uczestnikom koperty wypełnione tysiącami dolarów w gotówce.

Duży napis Abercrombie & Fitch przedstawiający nagi tors mężczyzny

LAURENT FIEVET/AFP/GettyImages

Pośrednik „wyjaśnił, że jeśli nie pozwolę mu uprawiać ze sobą seksu oralnego, nie spotkam się z Abercrombie & Fitch ani Mikiem Jeffriesem” – powiedział David Bradberry, którego Jacobson poznał w 2010 roku, gdy miał 23 lata. BBC. Agent podający się za modelowego rekrutera przedstawił Bradberry’ego Jacobsonowi, który – według „właścicieli” Abercrombie and Fitch – określił siebie jako „strażnika” „właścicieli” Abercrombie and Fitch. BBC dochodzenie.

Federalny akt oskarżenia zawierał powiązane zarzuty i więcej.

Mroczna przeszłość Jeffriesa z Abercrombie

Według A Wywiad z 2006 roku z SalonJeffries chciał uczynić ze 130-letniego sprzedawcy detalicznego ówczesną markę odzieżową, która przyciągała serca nastolatków, i udało mu się to z sukcesem – ale nie bez obrazy wielu ludzi. Jego wywiad w dużym stopniu podsumowuje jego podejście marketingowe, polegające na tym, że skupia się wyłącznie na „fajnych” ludziach.

„Firmy, które mają kłopoty, starają się obrać za cel wszystkich: młodych, starych, grubych i chudych. Ale wtedy stajesz się całkowicie waniliowy” – powiedział Jeffries Salon. „Nie zniechęcasz nikogo, ale też nikogo nie ekscytujesz”.

Brooks Canaday/MediaNews Group/Boston Herald za pośrednictwem Getty Images

Do 2006 roku zyski firmy Abercrombie & Fitch rosły przez 52 kwartały z rzędu, osiągając roczny zysk przekraczający 2 miliardy dolarów. Ponadto firma otworzyła setki nowych sklepów stacjonarnych i wprowadziła na rynek trzy nowe marki, w tym Hollister.

„Ale podejście marketingowe, które sprawiło, że firma A&F odniosła sukces finansowy, sprawiło, że stała się ona również koszmarem w zakresie HR i PR” według NPR. Podejście Abercrombiego do marketingu wywołało reakcję kobiety poprzez fałszywe reklamy i bojkot telefon z Amerykańskiego Stowarzyszenia Przyzwoitości. Pracownicy rasy czarnej, latynoskiej i azjatycko-amerykańskiej w 2004 r złożył pozew zbiorowy przeciwko spółce zarzucając, że wnioskodawcy będący mniejszościami byli zniechęcani do składania wniosków.

Na początku 2010 roku firma Abercrombie zaczęła podupadać finansowo w wyniku dyskryminacji ze względu na wiek i procesów sądowych dotyczących praktyki zatrudniania, a wywiad Jeffriesa z 2006 r. Salon znów zaczął krążyć i stał się wirusowy. W 2013 roku Jeffries został uznany przez „najgorszego dyrektora generalnego roku”. UlicaHerba Greenberga. Na dodatek Jim Cramer z CNBC umieścił go na swojej „Ścianie wstydu”.

„Od chwili debiutu na giełdzie w 1996 r. spółka Abercrombie ledwo przebiła indeks S&P 500. W ciągu ostatniego roku, trzech i pięciu lat dramatycznie odstawała od indeksu” – napisał Greenberg w 2013 r. „W szczególności ostatni rok była obrzydliwością, a wiodąca firma aktywistyczna Engaged Capital zażądała jego usunięcia”.

Do 2014 r. sprzedaż w tych samych sklepach spadała przez 11 kwartałów z rzędu, a dwie z jej marek zależnych, Ruehl No.925 i Gilly Hicks, zostały zamknięte zaledwie kilka lat po wprowadzeniu na rynek. W tym momencie nastolatki również odeszły w stronę stylu Abercrombie, a era centrów handlowych dobiegała końca. A w 2016 roku Abercrombie został uznany za najbardziej znienawidzony sprzedawca przez American Customer Satisfaction Index ze względu na hiperseksualny marketing i kontrowersje.

Drugi oddech Abercrombiego

Jednak w miarę jak Abercrombie zdystansowała się od Jeffriesa, marka zyskuje na popularności powrót po opublikowaniu w tym roku najlepszych zysków za pierwszy kwartał w historii firmy. Abercrombie odnotowało sprzedaż netto na poziomie 1 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 22% w porównaniu z 2023 rokiem. W zeszłym roku jej roczne przychody wyniosły 5 miliardów dolarów.

Kupujący w sklepie Abercrombie & Fitch w 2023 r

YUKI IWAMURA/AFP — Getty Images

To był epicki powrót marki. Dyrektor generalny Fran Horowitz objął stery w 2017 r., modernizując sklepy i zapasy, a także zwiększając rozmiary i wprowadzając odzież dostosowaną do różnych stylów życia.

„Przeszliśmy od miejsca dopasowania do stworzenia miejsca przynależności” – powiedział Horowitz w przemówieniu w 2022 r. wygłoszonym na piątej dorocznej konferencji American Innovation Conference w Fordham University Gabelli School of Business.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here