Pojazd dostawczy nowej generacji poczty amerykańskiej jest prezentowany w centrum sortowania i dostaw Kokomo w Kokomo w stanie Indiana (Michael Conroy/AP)
(Bądź na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi transportu: Otrzymuj TTNews na swoją skrzynkę odbiorczą.)
Około 200 000 przewoźników pocztowych zawarło wstępną umowę z US Postal Service, która obejmuje podwyżki płac z datą wsteczną i obietnicę zapewnienia pracownikom klimatyzowanych ciężarówek.
Nowe porozumienie, które musi jeszcze zostać ratyfikowane przez członków związku, obowiązuje do listopada 2026 r. Listonosze pracują bez nowej umowy, ponieważ ich stara wygasła w maju 2023 r. Od tego czasu kontynuują pracę na warunkach starej umowy .
Zarówno związek, jak i Poczta z radością przyjęły porozumienie, które ogłoszono 18 października.
„Obie strony nie dostały wszystkiego, czego chciały. Jednak negocjując w dobrej wierze, zakończyliśmy porozumieniem, które spełnia nasze cele i nagradza naszych członków” – powiedział Associated Press Brian Renfroe, prezes Krajowego Stowarzyszenia Przewoźników Listów. „Aby tak się stało, poczta musiała uznać wkład jej członków i narodu amerykańskiego”.
Teraz dostępne! NALC stworzyło kompleksowe podsumowanie warunków wstępnego porozumienia osiągniętego z USPS. Sprawdź to na https://t.co/tSSXuZXPbsi koniecznie obejrzyj najnowszy odcinek You Are The Current Resident, aby poznać więcej szczegółów: https://t.co/8Y4Fns89Er pic.twitter.com/fQr8WoXsmG
— Listonosze (@NALC_National) 19 października 2024 r
Porozumienie obejmuje między innymi podwyżkę najwyższej płacy i skrócenie czasu potrzebnego nowym pracownikom na osiągnięcie tego poziomu, powiedział Renfroe. Uznał, że generał poczty Louis DeJoy i jego zastępca prowadzili negocjacje w dobrej wierze podczas całego żmudnego procesu.
Poczta stwierdziła, że umowa wspiera jej 10-letnią misję „Dostawa do Ameryki”, mającą na celu unowocześnienie operacji i dostosowanie się do zmieniających się potrzeb klientów.
„To uczciwa i odpowiedzialna umowa, która służy najlepszym interesom naszych pracowników, klientów i przyszłości poczty” – powiedział Doug Tulino, zastępca naczelnika poczty i dyrektor ds. zasobów ludzkich.
W ramach umowy wszyscy przewoźnicy miejscy otrzymają do 2025 r. trzy roczne podwyżki wynagrodzeń po 1,3% każda, przy czym część z nich będzie wypłacana z mocą wsteczną od listopada 2023 r. Pracownicy otrzymają także z mocą wsteczną i przyszłe korekty kosztów utrzymania.
Poczta zobowiązała się także do „dołożenia wszelkich starań” w celu wyposażenia ciężarówek pocztowych w klimatyzację.
Latem Poczta rozpoczęła wprowadzanie na rynek nowych elektrycznych pojazdów dostawczych, które są wyposażone w klimatyzację. Podczas gdy ciężarówki nie wygrywają żadnych konkursów piękności, dostały entuzjastyczne recenzje od listonoszy przyzwyczajeni do starszych pojazdów, którym brakuje nowoczesnych zabezpieczeń i które są podatne na awarie, a nawet zapalenie się.
Około 200 000 przewoźników pocztowych zawarło wstępną umowę z US Postal Service, która obejmuje podwyżki płac z datą wsteczną i obietnicę zapewnienia pracownikom klimatyzowanych ciężarówek.
W ciągu kilku lat nowa flota powiększy się do 60 000 pojazdów, w większości modeli elektrycznych, i będą one służyć jako główny pojazd dostawczy Poczty z Maine na Hawaje.
Zgodnie z umową wstępną Poczta musi omówić ze związkiem wszelkie plany zakupu nowych ciężarówek pocztowych, które nie są wyposażone w klimatyzację.
To druga umowa wynegocjowana od czasu powołania DeJoya w 2020 r. Oczekuje się, że ratyfikacja jej przez członków związku zajmie kilka tygodni.
Wiejscy przewoźnicy pocztowi nie są objęci umową, ponieważ są reprezentowani przez inny związek.