Paytm dziękuje NPCI za wdrażanie nowych użytkowników UPI

Obraz użyty wyłącznie w celach reprezentacyjnych | Źródło zdjęcia: Reuters

Indyjska National Payment Corporation (NPCI) tak udzielił zgody Paytm na wdrażanie nowych użytkowników UPIzdaniem spółki, pod warunkiem przestrzegania wszystkich wytycznych proceduralnych i okólników.

Przeczytaj także:Upadek banku Paytm Payments, jego znaczenie | Wyjaśnione

Oczekuje się, że to posunięcie będzie ulgą dla Paytm, który poniósł cios po Ograniczenia Reserve Bank of India na początku tego roku nałożone na spółkę stowarzyszoną Paytm Payments Bank Limited (PPBL) w procesie wdrażania nowych użytkowników UPI w aplikacji Paytm.

W marcu NPCI wyraziło zgodę na udział Paytm w UPI w charakterze zewnętrznego dostawcy aplikacji (TPAP). NPCI pozwoliło spółce kontynuować transakcje UPI za pośrednictwem czterech banków – SBI, Axis Bank, HDFC Bank i YES Bank.

We wtorek późnym wieczorem Paytm poinformował BSE, że otrzymał zgodę od NPCI na wdrażanie nowych użytkowników UPI.

„…chcielibyśmy poinformować Państwa, że ​​zgodnie z pismem z dnia 22 października 2024 r. indyjska National Payments Corporation (NPCI) udzieliła firmie zgody na wdrażanie nowych użytkowników UPI, zgodnie ze wszystkimi wytycznymi proceduralnymi i okólnikami NPCI, „Zgłoszenie Paytm, które załączyło również list NPCI wyrażający zgodę, stwierdziło.

Zgodnie z pismem zatwierdzenie jest uzależnione od zgodności ze wszystkimi wytycznymi proceduralnymi i okólnikami wydawanymi od czasu do czasu przez NPCI, w tym wytycznymi i okólnikami wydanymi konkretnie na temat zarządzania ryzykiem, wytycznymi dotyczącymi marki dla aplikacji i kodów QR, wytycznymi dotyczącymi wielu banków, udziałem w rynku TPAP i dane klienta.

Spółka będzie także musiała spełnić wymogi określone w trójstronnym porozumieniu z bankami NPCI i PSP.

Poproszono także o „…przestrzeganie wszystkich obowiązujących i wydawanych od czasu do czasu przepisów prawa i wytycznych, w tym ustawy o płatnościach i rozliczeniach z 2007 r., ustawy o technologii informacyjnej z 2000 r., ustawy o ochronie cyfrowych danych osobowych z 2023 r. oraz okólnika w sprawie przechowywania danych osobowych. Payment System Data, 2018” – zgodnie z pismem NPCI skierowanym do Vijaya Shekhara Sharmy, założyciela i dyrektora generalnego One97 Communications.

One97 Communications jest spółką-matką firmy fintech Paytm.

Zezwalając firmie One97 Communications (OCL) na wdrażanie nowych użytkowników aplikacji UPI, NPCI zauważyło, że 1 sierpnia otrzymało od firmy pismo z prośbą o zgodę na wdrożenie nowych użytkowników UPI w aplikacji Paytm, co zostało zatrzymane zgodnie ze wskazówkami RBI z dnia 31 stycznia i 16 lutego.

„Po rozpatrzeniu Twojej prośby niniejszym wyrażamy zgodę i zezwalamy firmie One97 Communications Private Limited (OCL) na wdrażanie nowych użytkowników w ich aplikacji UPI” – stwierdzono w zgłoszeniu Paytm, wymieniając różne warunki.

W poważnym postępowaniu przeciwko Paytm Payments Bank (PPBL) 31 stycznia RBI nakazał mu zaprzestać przyjmowania wpłat lub doładowań na jakichkolwiek kontach klientów, portfelach, tagach FASTag i innych instrumentach, powołując się na uporczywe nieprzestrzeganie przepisów i ciągłe istotne obawy nadzorcze.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here