Remont ćwierćfuntówki McDonald's grozi kryzysem związanym z bakterią E. Coli
  • McDonald's Quarter Pounder powiązano ze śmiertelną epidemią bakterii E. coli w 10 stanach.
  • Sieć fast foodów w 2018 roku odnowił swojego słynnego burgera — następnie odnotował wzrost sprzedaży.
  • Teraz McDonald's twierdzi, że tymczasowo usuwa Quarter Pounder ze swojego menu.

McDonald's naciska na zmodernizować Quarter Poundera w ostatnich latach – przejście na świeżą wołowinę i prowadzenie kampanii marketingowej zakończonej naklejkami „Wolałbym zjeść ćwierćfuntowca” – w tym tygodniu napotkało przeszkodę w postaci epidemii E. coli powiązanej z kanapką.

Skupienie się Golden Arches na klasycznym Quarter Pounder od czasu jego modernizacji w 2018 roku opłaciło się – jak podała wówczas firma, doprowadziło do 50% wzrostu sprzedaży w pierwszym miesiącu po jego wprowadzeniu na rynek.

Od tego czasu Quarter Pounder i inne „klasyki”, takie jak Big Mac, stanowiły w ostatnich latach ponad 70% sprzedaży żywności na najważniejszych rynkach McDonald's, powiedział dyrektor.

To podkreśla, jak ważny jest Quarter Pounder dla McDonald's i dlaczego będzie chciał szybko zająć się kwestią bezpieczeństwa żywności.

Inwestorzy również dostrzegają znaczenie: McDonald's akcje spadły ostro późnym wtorkiem jako firma powiedział tymczasowo usunęłoby hamburgery z menu w wielu stanach USA.

„Quarter Pounder jest niezwykle ważny dla linii produktów McDonald's” – powiedział Business Insiderowi John A. Gordon, założyciel Pacific Management Consulting Group i analityk sieci restauracji, po wiadomościach o wybuchu epidemii bakterii E. coli.

Powiedział, że potencjalne uderzenie w reputację Quarter Pounder może negatywnie wpłynąć na sprzedaż i stanowić wyzwanie dla całej marki McDonald's w perspektywie krótkoterminowej.

W wewnętrznej wiadomość opublikowanych we wtorek na stronie internetowej firmy, Cesar Piña, dyrektor ds. łańcucha dostaw w Ameryce Północnej, powiedział, że McDonald's podejmuje „szybkie i zdecydowane” działania w odpowiedzi na wybuch epidemii. Piña stwierdziła, że ​​choroby mogą być powiązane z posiekaną cebulą używaną w ćwierćfuntowcu. Powiedział, że cebula pochodzi od jednego dostawcy obsługującego trzy centra dystrybucyjne.


McDonald's Quarter Pounder z frytkami w tle.

McDonald's Quarter Pounder po modernizacji w 2018 roku używa teraz świeżej wołowiny.

Obrazy Getty’ego



Odświeżamy ulubione miejsce fanów McDonald's

Ćwierćfuntowiec sięga 1971 roku kiedy franczyzobiorca Al Bernardin stworzył burgera w swoim sklepie we Fremont w Kalifornii, nadając kanapce nazwę ze względu na jej wagę wstępnie ugotowaną.

W marcu 2018 roku firma ogłosiła, że ​​zaprzestanie używania mrożonych pasztecików wołowych do swoich ćwierćfuntówek i zamiast tego przerzuć się na świeże mięso. Pojawiło się, gdy konkurenci tacy jak Wendy's używali świeżego mięsa – i nowicjusze Wstrząsnąć Chatą zaczęły przyciągać uwagę klientów.

Przejście na nową maszynę Quarter Pounder obejmowało dodanie nowych przyborów kuchennych i lodówek w lokalizacjach firmy oraz kampanię reklamową zawierającą głos Johna Goodmana handlowy.

W tym czasie prezes McDonald's Chris Kempczinski zwany remont Quarter Pounder to „najbardziej znacząca zmiana w naszym systemie i działaniu restauracji od czasu całodniowego śniadania”.

Rok po premierze firma podała, że ​​w pierwszym kwartale 2019 roku sprzedała o 40 milionów Quarter Pounderów więcej niż w tym samym kwartale poprzedniego roku.

Sieć nie podaje danych dotyczących sprzedaży poszczególnych pozycji menu, ale prezentacje dla inwestorów przeprowadzone w ostatnich latach wskazują, jak ważne dla biznesu są „klasyki”, takie jak Quarter Pounder i Big Mac.

W 2020 r. Ian Borden, ówczesny prezes międzynarodowego oddziału McDonald's – a obecnie dyrektor finansowy – powiedział, że pozycje z menu od dawna stanowią około 70% sprzedaży żywności na najważniejszych rynkach. „Nasze podstawowe klasyki są sercem naszej działalności” – powiedział w czas.

Quarter Pounder jest podobnie ważny jak McDonald's z punktu widzenia marki. Złote Łuki sprzedały się w całości linia produktów jej poświęconym — T-shirty, rękawiczki, kalendarze i inne gadżety, w tym naklejkę „Wolałbym jeść…”.

CDC twierdzi, że epidemia E. coli zabiła jedną osobę

The CDC stwierdziło we wtorek, że epidemia E. coli ma 49 potwierdzonych przypadków w 10 stanach, chociaż stwierdzono, że zasięg choroby jest prawdopodobnie większy. Jak podaje CDC, do tej pory 10 osób zostało hospitalizowanych, a jedna osoba zmarła.

Choć analityk Gordon powiedział, że sprzedaż dotkniętych sklepów prawdopodobnie odnotuje spadek sprzedaży, stwierdził, że ogólnie perspektywy firmy nie są ponure.

„Umieszczenie jednej pozycji menu na liście «złych», powiedzmy, nie oznacza, że ​​oskarżamy całą markę” – stwierdził, cytując inne sieci fast foodów, które z biegiem czasu podniosły się po incydentach związanych z bezpieczeństwem żywności, w tym Chipotle w 2015 r. i Jack-in-the-Box w latach 90.

Sama nazwa „McDonald's” jest wiele warta — zajmuje piąte miejsce w rankingu najcenniejszych marek według rankingu Kantar ankieta z początku tego roku. To jedyna firma spożywcza znajdująca się w pierwszej dziesiątce.

Mimo to Gordon powiedział, że naprawienie prawdopodobnie nadszarpniętej reputacji Quarter Pounder będzie oznaczać, że McD's ma trochę pracy do wykonania. Na razie, powiedział, nie należy się spodziewać, że klasyczna kanapka pojawi się w jakichkolwiek promocjach – Quarter Pounder będzie na razie na drugim planie marketingowym.

„Niech żar ognia wygaśnie” – powiedział.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here