Meta ponownie testuje oprogramowanie do rozpoznawania twarzy, aby walczyć z oszustwami typu „przynęta na gwiazdy”.

Meta, spółka matka Facebooka i Instagrama, testuje oprogramowanie do rozpoznawania twarzy w celu zwalczania oszustw typu „przynęta na gwiazdy” na swoich platformach, a także umożliwienia użytkownikom łatwiejszego odzyskiwania dostępu do swoich kont.

Gigant technologiczny planuje wykorzystać tę technologię do identyfikacji reklam typu „przynęta na gwiazdy”, które wykorzystują wizerunki osób publicznych w reklamach prowadzących ludzi do oszukańczych witryn internetowych, w których są proszeni o udostępnienie danych osobowych lub przesłanie pieniędzy.

Jeśli jej systemy wykryją możliwą „przynętę na celebrytę”, Meta użyje rozpoznawania twarzy, aby porównać twarze w reklamie ze zdjęciami profilowymi osób publicznych na Facebooku i Instagramie, poinformowała w poniedziałkowym poście na blogu.

Firma testuje także wykorzystanie oprogramowania do rozpoznawania twarzy w celu weryfikacji tożsamości użytkownika. Dzięki tej technologii użytkownicy będą mogli przesłać selfie wideo, które zostanie porównane ze zdjęciami profilowymi.

„Oszuści są nieustępliwi i stale rozwijają swoje taktyki, aby uniknąć wykrycia” – stwierdziła Meta w swoim poście na blogu. „Jesteśmy równie zdeterminowani, aby ich wyprzedzić, i będziemy nadal budować i testować nowe zabezpieczenia techniczne, aby wzmocnić nasze możliwości wykrywania i egzekwowania prawa”.

Meta próbowała wcześniej zastosować oprogramowanie do rozpoznawania twarzy, ale zaprzestała stosowania tej technologii w 2021 r. w obliczu „rosnących obaw społecznych” i braku „jasnych zasad” ze strony organów regulacyjnych.

Gigant technologiczny podkreślił w poniedziałek, że sprawdził swoje najnowsze zastosowania rozpoznawania twarzy „poprzez nasz solidny proces przeglądu prywatności i ryzyka oraz stworzył ważne zabezpieczenia”.

Meta natychmiast usuwa wszelkie dane dotyczące twarzy wykorzystywane w tych procesach i nie wykorzystuje ich do żadnych innych celów – stwierdziła.

Firma planuje także rozpocząć dostarczanie osobom publicznym, które padły ofiarą oszustw typu „przynęta na gwiazdy”, powiadomień informujących je, że zostały zapisane do programu. Mają jednak możliwość rezygnacji, zauważyła Meta.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here