Microsoft wprowadza „pracowników AI”, którzy potrafią obsługiwać zapytania klientów | Microsoftu

Microsoft wprowadza autonomicznych agentów sztucznej inteligencji, czyli wirtualnych pracowników, którzy mogą wykonywać takie zadania, jak obsługa zapytań klientów i identyfikacja potencjalnych klientów, ponieważ sektor technologii stara się pokazać inwestorom, że Boom AI może wytwarzać niezbędne produkty.

Amerykańska firma technologiczna zapewnia klientom możliwość tworzenia własnych agentów AI, a także udostępnia 10 gotowych botów, które mogą pełnić szereg ról, w tym zarządzanie łańcuchem dostaw i obsługę klienta.

Do pierwszych użytkowników produktu Copilot Studio, który zostanie wprowadzony na rynek w przyszłym miesiącu, należy duża firma konsultingowa McKinsey, która tworzy agenta do przetwarzania zapytań nowych klientów poprzez wykonywanie takich zadań, jak planowanie spotkań uzupełniających. Inni pierwsi użytkownicy to kancelaria prawnicza Clifford Chance i sprzedawca detaliczny Pets at Home.

Microsoft wskazuje agentów AI, którzy wykonują zadania bez interwencji człowieka, jako przykład zdolności tej technologii do zwiększania produktywności – miary efektywności ekonomicznej, czyli ilości produktu generowanego przez pracownika na każdą przepracowaną godzinę.

Dyrektor naczelny Microsoftu, Satya Nadella, który ujawnił agentów sztucznej inteligencji na imprezie firmowej w Londynie, powiedział, że narzędzie to zmniejszy „zmęczenie” i zwiększy produktywność, uwalniając czas na wykonywanie bardziej wartościowych zadań.

„Te narzędzia zasadniczo zmieniają outsourcing, zwiększają wartość i ograniczają marnotrawstwo” – powiedział.

Nadella określiła Copilot Studio, które nie wymaga od użytkowników wiedzy z zakresu kodowania, jako „bezkodowy sposób tworzenia agentów”. Microsoft zasila agentów kilkoma modelami sztucznej inteligencji opracowanymi wewnętrznie i przez OpenAI, twórcę ChatGPT.

Microsoft pracuje także nad agentem AI, który będzie mógł przeprowadzać transakcje w imieniu użytkowników. Szef AI firmy, Mustafa Suleyman, powiedział, że widział „oszałamiające wersje demonstracyjne”, w których agent dokonuje zakupu niezależnie, ale podczas tworzenia gry zdarzały się także „momenty wypadków samochodowych”. Sulejman dodał jednak, że agent posiadający takie możliwości pojawi się „w ciągu kwartałów, a nie lat”.

Zapytany o obawy Wpływ AI na zatrudnienieCharles Lamanna, wiceprezes korporacyjny Microsoftu, powiedział Guardianowi, że agenci pozbędą się „przyziemnych, monotonnych” aspektów pracy.

„Myślę, że jest to o wiele bardziej narzędzie umożliwiające i wzmacniające pozycję niż cokolwiek innego” – powiedział.

Lamanna stwierdziła, że ​​pojawienie się narzędzi sztucznej inteligencji, takich jak agenci, w nowoczesnym środowisku biurowym jest porównywalne z pojawieniem się komputerów osobistych kilkadziesiąt lat temu.

„Na początku komputer osobisty nie pojawiał się na każdym biurku, ale ostatecznie znalazł się na każdym biurku, ponieważ zapewniał każdemu pracownikowi dostęp do tak wielu możliwości i informacji” – powiedział.

pomiń poprzednią promocję w biuletynie

„Uważamy, że sztuczna inteligencja odbędzie tę samą podróż. Pojawia się w podzbiorze działów i procesów, ale to tylko kwestia czasu, zanim pojawi się we wszystkich częściach organizacji”.

Andrew Rogoyski, dyrektor Instytutu AI Skoncentrowanej na Ludziach na Uniwersytecie w Surrey, powiedział, że agenci AI mogą pomóc firmom technologicznym w uzyskaniu zwrotu dla inwestorów, którzy zdecydowanie wspierają tę technologię. W czerwcu Goldman Sachs zapytał, czy a Inwestycja 1 miliarda dolarów w sztuczną inteligencję w ciągu najbliższych kilku lat „nigdy się nie opłaci”.

„Firmy zajmujące się sztuczną inteligencją pochłonęły mnóstwo pieniędzy na inwestycje i muszą wygenerować pewien zwrot” – powiedział Rogoyski. „Agenci asystujący to sposób na pokazanie codziennych korzyści, chociaż otwartą kwestią jest to, jakie wygenerują przychody”.

Ostrzegł jednak, że koncepcja agentów była dyskutowana od lat, ale „nie udało nam się jeszcze dostarczyć agenta o zdolnościach dorównujących ludzkiemu pracownikowi”.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here