Według jednego z nich nie wszystkie stereotypy dotyczące płci dotyczące nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki są takie same nowe badanie,

W badaniu przeanalizowano dziesiątki wcześniejszych badań dotyczących postrzegania płci i przedmiotów STEM przez dzieci. Powszechnym błędnym przekonaniem jest to, że dzieci postrzegają dziewczynki jako słabe z matematyki, czemu próbuje przeciwdziałać wiele inicjatyw edukacyjnych.

Jednak, co zaskakujące, naukowcy odkryli, że stereotypy matematyczne są znacznie mniej związane z płcią, niż oczekiwano.

Tak naprawdę wśród dzieci jest bardzo mało męskich uprzedzeń do matematyki. Zamiast tego dzieci wierzą, że dziewczęta są gorsze od chłopców w inżynierii i informatyce, i rozwijają takie przekonanie już w wieku sześciu lat.

Zobacz także:

7 umiejętności, których możesz nauczyć swoją córkę do 13 roku życia

Dr David I. Miller, główny autor badania, stwierdził, że odkrycia powinny wpłynąć na sposób, w jaki eksperci i nauczyciele próbują redukować stereotypy dotyczące płci w przedmiotach STEM w klasie i poza nią.

Miller, starsza badaczka zajmująca się edukacją STEM w Amerykańskich Instytutach Badawczych, powiedziała, że ​​negatywne stereotypy na temat tego, co dziewczęta mogą osiągnąć w inżynierii i informatyce, mogą uniemożliwić im podjęcie pracy w dziedzinach w czasach, gdy technologia, nauka i kultura zmieniają świat. ,

„Programy skupiające się na dziewczętach w dziedzinach STEM mogłyby zyskać dzięki naprawdę ukierunkowanemu skupieniu się na informatyce i inżynierii” – stwierdziła Miller. „Biorąc pod uwagę znaczenie tego, kto wybiera się do nowych dziedzin technologii, może to mieć wpływ na dalsze trajektorie dziewcząt.” „Jak. może kształtować ścieżkę, jak sztuczna inteligencja.”

Najlepsze historie, które można mashować

Miller stwierdziła, że ​​ważne jest również lepsze zrozumienie, w jaki sposób dzieci w wieku sześciu lat rozwijają zróżnicowane przekonania na temat stereotypów związanych z płcią w różnych dziedzinach STEM.

W przypadku niektórych dzieci może to nastąpić przypadkowo. Miller i jego współautorzy zauważyli, że w badaniach prowadzonych w krajach anglojęzycznych niektóre małe dzieci myliły słowa inżynier i inżynieria ze słowem silnik, kojarząc w ten sposób ten ostatni zawód ze zdominowaną przez mężczyzn dziedziną mechaniki samochodowej.

Miller stwierdziła jednak również, że dzieci mogą wchłaniać doniesienia medialne i przedstawienia w kulturze popularnej przedstawiające miliarderów-miliarderów z branży technologicznej, wywołując u nich fałszywe wrażenie, że dziewczęta i kobiety nie są zainteresowane inżynierią i informatyką lub nie są do tego zdolne.

Miller powiedział, że skorygowanie tych stereotypów z czasem może wymagać powszechnego doświadczenia w klasie w zakresie informatyki i inżynierii, a nie uczynienia ich opcjonalnymi lub dostępnymi jedynie w ramach programów pozalekcyjnych.

Doktor Allison Master, adiunkt na Uniwersytecie w Houston, która bada stereotypy płciowe w STEM, twierdzi, że nowe badania dają wyraźniejszy obraz tego, jak dzieci „widzą świat”. Mistrz nie był zaangażowany w badania Millera.

Powiedziała, że ​​ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że nie wszystkie sześciolatki mają stereotypy dotyczące przedmiotów STEM. Jednak Mistrz wie, jak szkodliwe mogą być stereotypy; Jego własne badania skupiają się na tym, w jaki sposób mogą one stać się „samospełniającymi się proroctwami” dla dzieci.

Master stwierdziła, że ​​rodzice i nauczyciele powinni ocenić swoje własne stereotypy, mając na uwadze, czy ich słowa lub działania mogą, w sposób niezamierzony, czy nie, wysłać sygnał, że STEM nie jest dla dziewcząt.

Powiedziała, że ​​język ogólny może wzmacniać stereotypy na temat chłopców i dziewcząt. Kwalifikowanie języka poprzez powiedzenie „kilka dziewcząt” lub „dużo chłopców” może pomóc dzieciom uniknąć nadmiernego uogólniania na temat ich umiejętności.

„Stereotypy mogą zmienić sposób, w jaki dziewczęta postrzegają siebie” – napisała Master w e-mailu. „Stereotypy mogą sprawić, że dziewczęta zwątpią w swoje umiejętności i przynależność, dlatego wolą unikać możliwości STEM”.

Temat
dobra społeczna rodzina i rodzicielstwo

Source link