Dołącz do naszych codziennych i cotygodniowych biuletynów, aby otrzymywać najnowsze aktualizacje i ekskluzywne treści na temat wiodącego w branży zakresu sztucznej inteligencji. dowiedz się więcej
VentureBeat rozmawiał niedawno z Friedemannem Kurzem, dyrektorem IT sporty motorowe porsche, Ich wieloletnie doświadczenie czyni ich liderami w łączeniu technologii z wyścigami o wysoką stawkę.
Kurz nadzoruje operacje informatyczne zespołu TAG Heuer Porsche Formula E Team, obejmujące wszystko, od zarządzania danymi z czasów wyścigów po cyberbezpieczeństwo i logistykę. Jego rola jest kluczowa dla utrzymania elastyczności i sprawności technologii Porsche w sportach motorowych, zapewnienia płynnego przepływu danych wspierających strategiczne decyzje dotyczące wyścigu oraz utrzymania reputacji Porsche jako innowacyjności.
Unikalny format Formuły E, obejmujący 16 wyścigów odbywających się w 10 miastach na całym świecie, wymaga elastycznej infrastruktury IT. Zespół Kurza musi szybko wdrożyć w każdej lokalizacji bezpieczną, wydajną sieć, która wytrzyma obciążenie związane z przesyłaniem danych w czasie rzeczywistym, informujących o strategii wyścigu i diagnostyce w czasie rzeczywistym. Przy prędkościach do 320 km/h sieci te są niezbędne do utrzymania przewagi konkurencyjnej zespołu TAG Heuer Porsche Formula E i oferują model elastycznej, bezpiecznej infrastruktury IT, która wymaga szybkiej globalnej skalowalności. Może również przynieść korzyści przedsiębiorstwu.
Aby sprostać wymaganiom w zakresie bezpieczeństwa i sieci, TAG Heuer nawiązał współpracę z zespołem Porsche Formula E Sieć CATO Skuteczne łączenie i zabezpieczanie załóg kopalni, centrów danych, użytkowników mobilnych, zasobów w chmurze i miejsc operacyjnych do 2023 r.
Poniżej fragmenty naszego ostatniego wywiadu z Kurzem:
VentureBeat: Czy możesz zacząć od wyjaśnienia swojej roli w Porsche Motorsport i powiązania cyberbezpieczeństwa z Twoją działalnością?
Kurz: Jako szef działu IT w Porsche Motorsport nadzoruję wszystko, od infrastruktury cyfrowej i zarządzania danymi po bezpieczeństwo cybernetyczne i optymalizację wydajności. Dane są dla nas ważnym atutem konkurencyjnym, wpływającym na decyzje dotyczące strategii wyścigowej i diagnostyki samochodu. Cyberbezpieczeństwo jest niezbędne do ochrony tego przepływu danych, umożliwiając naszemu zespołowi podejmowanie świadomych decyzji w czasie rzeczywistym, bez zakłóceń i kompromisów. Skupiamy się na zapewnieniu integralności danych, nawet pod dużą presją w dniu wyścigu.
VB: Formuła E znana jest z wymagającego i szybkiego harmonogramu. Czy możesz opisać wyjątkowe wyzwania informatyczne związane z zarządzaniem bezpiecznymi przepływami danych w czasie rzeczywistym w tym środowisku?
Kurz: Globalny tor Formuły E oznacza, że poruszamy się pomiędzy 10 miastami podczas 16 wyścigów w jednym sezonie, a każdy z nich ma inne ograniczenia regulacyjne, przepustowość i logistyczne. Pracujemy ze ścisłymi ograniczeniami przepustowości – tylko 50 Mb/s jest współdzielone przez wszystkie aplikacje. Wymaga to od nas priorytetowego traktowania aplikacji wymagających dużej przepustowości, takich jak telemetria i komunikacja. Na miejscu mamy tylko jednego pracownika IT, więc konfiguracja infrastruktury musi być bezpieczna, wydajna i łatwa do wdrożenia. Sieć CATO umożliwia szybką konfigurację i zapewnia stabilne, szyfrowane połączenie w zróżnicowanych środowiskach, co pozwala nam szybko dostosować się do unikalnych warunków każdej lokalizacji.
VB: W jaki sposób zarządzanie danymi w czasie rzeczywistym integruje się ze strategią wyścigową zespołu TAG Heuer Porsche Formula E Team i jaką rolę odgrywa bezpieczeństwo?
Kurz: Dane w czasie rzeczywistym, takie jak temperatura opon i zużycie energii, są niezbędne do dokonywania strategicznych korekt podczas wyścigu. Dane te pomagają nam reagować w czasie rzeczywistym, co jest ważne w grze, w której milisekundy mogą decydować. CATO Networks zapewnia nam bezpieczeństwo wbudowane w każdy aspekt naszej konfiguracji IT. Nie możemy tolerować opóźnień w przekazywaniu danych ani problemów z integralnością; Mogą zakłócić całą naszą strategię wyścigową. Koncentrujemy się na zapewnieniu płynnego i bezpiecznego przepływu danych, aby nasze zespoły mogły skupić się na strategicznych decyzjach, nie martwiąc się o luki w zabezpieczeniach.
VB: Wspomniał Pan o znaczeniu infrastruktury oświetleniowej. Jaki wpływ ma to na Twoje wybory technologiczne?
Kurz: Waga i przestrzeń są dla nas ważnymi czynnikami. Format Formuły E ograniczał to, co mogliśmy wnieść do każdej lokalizacji, co zmusiło nas do wyeliminowania nieporęcznych szaf serwerowych. Kiedy zaczęliśmy szukać rozwiązania, jedyną usprawnioną platformą była CATO. Nasze gniazdo CATO to urządzenie SD-WAN, które możesz porównać do routera, którego używasz w domu. Podłączasz go na torze wyścigowym, gdziekolwiek na świecie się znajdujesz, a my możemy nim zarządzać z naszej siedziby w Weissach. Ta lekka konfiguracja pomaga nam zaoszczędzić koszty transportu i zmniejszyć emisję. Sieci CATO zapewniają nam elastyczność i wydajność, ograniczając jednocześnie nasz fizyczny ślad do minimum. Takie podejście pokazuje, że elastyczność i bezpieczeństwo mogą współistnieć nawet w środowiskach o dużych wymaganiach i wysokim ryzyku.
VB: W jaki sposób lokalne przepisy wpływają na Twoją sieć i stan cyberbezpieczeństwa w przypadku przekraczania granic międzynarodowych?
Kurz: Każdy kraj ma własne przepisy dotyczące prywatności danych i ograniczenia sieciowe, które dodatkowo komplikują sprawę. Musimy pamiętać o lokalnych przepisach, zwłaszcza w sytuacjach wyścigowych o krytycznym znaczeniu dla naszej misji, aby zapewnić płynny przepływ danych i bezproblemową komunikację. CATO pomaga sobie z tym poradzić, automatycznie dostosowując się do ograniczeń sieci lokalnej za pomocą punktów PoP (punktów obecności), utrzymując bezpieczną linię bazową bez narażania zgodności sieci.
VB: Operacje w czasie rzeczywistym są ważne w Formule E. Jak zespół TAG Heuer Porsche Formula E radzi sobie z anomaliami i potencjalnymi zagrożeniami dla bezpieczeństwa podczas wyścigów?
Kurz: Ogólnie rzecz biorąc, rozwiązanie CATO polega na tym, że każde dziwne zachowanie uważane za realne zagrożenie jest traktowane w ten sam sposób. Powstała historia. To są wszystkie adresy IP i komputery, których dotyczy problem. Wszystko jest rejestrowane w sposób łatwy do zrozumienia. Na tej podstawie możemy natychmiast zareagować i podjąć działania, ponieważ mamy już informację w konsoli. Jeżeli okaże się to poważnym zagrożeniem, możemy zaangażować także ekspertów CATO. Umiejętność szybkiego rozpoznawania i reagowania ma kluczowe znaczenie, ponieważ działamy w środowisku wysokiego ryzyka, w którym liczy się każda milisekunda. Wykrywanie i reagowanie w czasie rzeczywistym mają fundamentalne znaczenie zarówno dla naszego bezpieczeństwa, jak i ogólnych wyników wyścigu.
VB: Czy poza analizą predykcyjną są jakieś szczególne obszary, w których sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe zwiększają Twoją przewagę konkurencyjną lub optymalizują działania w dniu wyścigu?
Kurz: Absolutnie. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe służą nie tylko analizie danych; Badamy ich potencjał w automatyzacji powtarzalnych procesów, takich jak monitorowanie stanu sieci i ustalanie priorytetów przepływów danych. Na przykład w dniu wyścigu sztuczna inteligencja może dynamicznie przydzielać przepustowość krytycznym danym telemetrycznym w miarę wzrostu zapotrzebowania. Rozważamy także modele uczenia maszynowego, które mogłyby udoskonalić nasze strategie zarządzania energią, pomagając nam dostosowywać ustawienia samochodu na podstawie toru i warunków środowiskowych w czasie rzeczywistym. Celem jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do dokonywania bieżących zmian, które bezpośrednio wpływają na wyniki wyścigu.
VB: Jak radzisz sobie z ciągłym rozwojem technologicznym w sportach motorowych i decydujesz, kiedy zastosować nowy sprzęt lub metody?
Kurz: Do wdrażania nowych technologii stosujemy iteracyjne, oparte na metrykach podejście. Decyzje podejmowane są na podstawie wyników wyścigu i analizy powyścigowej. Co sezon przeglądamy nasz stos technologii i oceniamy potencjalne ulepszenia. Jesteśmy jednak bardzo wybiórczy; Każda nowa technologia musi bezproblemowo integrować się z naszymi istniejącymi systemami i zapewniać wymierną poprawę wydajności lub bezpieczeństwa. Dla liderów IT ważne jest, aby zrównoważyć sprawdzoną niezawodność z innowacjami, szczególnie w szybko rozwijającym się sektorze. Mając CATO jako jednego z naszych zaufanych partnerów, postępujemy zgodnie z ogólnymi zasadami sportów motorowych. Szukamy pomysłów na to, jak rzeczy mogą być wydajniejsze, silniejsze, szybsze i szybsze. Jeżeli w naszej codziennej pracy lub konfiguracji produktu spotykamy się z czymś, zawsze zwracamy się z tym bezpośrednio do CATO. Jest to wyjątkowe, ponieważ na prośbę zespołu TAG Heuer Porsche Formula E są one elastyczne i zwinne.
VB: Wiele zespołów w dużym stopniu opiera się na chmurze i przetwarzaniu brzegowym, ale bezpieczeństwo często budzi obawy. W jaki sposób zespół godzi potrzeby przetwarzania brzegowego z bezpieczeństwem sieci?
Kurz: Lokalizacje, które prowadzimy, posiadają CATO PoP. Gdy tylko podłączymy gniazdo CATO do publicznego Internetu, zostanie podłączony lokalny PoP. Wszystko w tunelu jest kompleksowe i szyfrowane. Transfer danych odbywa się pomiędzy POP na torze wyścigowym a POP położonym najbliżej naszej siedziby w Weissach. Wszystko to odbywa się za pośrednictwem CATO i jest znacznie szybsze niż korzystanie z publicznego Internetu. Powiedziałbym, że w przypadku operacji wyścigowych to największa korzyść, jaką uzyskujemy.
VB: Wiele organizacji staje przed podobnymi wyzwaniami podczas globalnej ekspansji. Jakie szersze wnioski mogą wyciągnąć inne branże z podejścia zespołu TAG Heuer Porsche Formula E do cyberbezpieczeństwa?
Kurz: Elastyczność i bezpieczeństwo muszą iść w parze, szczególnie w przypadku skalowania działalności lub wchodzenia na nowe rynki. Dowiedzieliśmy się, że lekka i elastyczna infrastruktura — zwłaszcza rozwiązania natywne w chmurze — może usprawnić operacje bez uszczerbku dla bezpieczeństwa. Przedsiębiorstwa w dowolnym sektorze mogą odnieść korzyści, skupiając się na technologiach zapewniających skalowalność i wydajność, gwarantując, że bezpieczeństwo nie wpłynie negatywnie na elastyczność.
Source link