Prokurator generalna administracji Bidena, Elizabeth B. Prelogar argumentował, że Kongres ma pełne uprawnienia do nałożenia zakazu, twierdząc, że chiński rząd może szpiegować Amerykanów i ich kontakty za pośrednictwem TikTok. „Chodzi o próbę zajęcia się słabością, którą mógłby wykorzystać przeciwnik obcego kraju” – powiedział. Dziesiątki osób przed salą rozpraw Użytkownicy TikToka protestowali Na poparcie aplikacji. W obliczu terminu wyznaczonego na 19 stycznia sąd może podjąć decyzję w przyszłym tygodniu – taką, która może mieć trwały wpływ na przyszłość mediów społecznościowych dla twórców. Jeśli wejdzie w życie, nie jest jasne, czy prezydent-elekt Trump będzie egzekwował zakaz po objęciu urzędu.
Kiedy zapytałem Dunna o zakaz, powiedział: „W końcu czułbym się, jakbym wszystko stracił”. „Nie sądzę, że ludzie zdają sobie sprawę, że w ten sposób zapewniam sobie dach nad głową. To tak, jakby ludzie mówili, że Twoja firma zostanie zamknięta, a Ty nie masz nad nią kontroli.
Oprócz ofert związanych z markami Dunn uczestniczy także w programie Nagród dla twórców TikTok płaci twórcom Z minimum 10 000 obserwujących i 100 000 wyświetleń miesięcznie, aby stworzyć oryginalną, minutową treść. Jeśli chodzi o partnerstwa marek i pieniądze zarobione w ramach programu, 30-letni Dunn twierdzi, że w 2024 r. będzie miał średnio kilka „pięciocyfrowych miesięcy”. „Utrata pracy i dochodów z tego powodu przeważy ryzyko dla bezpieczeństwa narodowego”. Krzyczą” – mówi.
TikTok Shop, funkcja e-commerce w aplikacji, po jej uruchomieniu we wrześniu 2023 r. zmieniła zasady gry dla właścicieli małych firm. Po pokonaniu kilku początkowych przeszkód – w tym wszystkiego innego, sklep TikTok okazał się potężny; aplikacji wzrost liczby sprzedawców To pozostawiło w tyle konkurentów takich jak Amazon, których TikTok ostatecznie chce zastąpić (lub przynajmniej zdetronizować). Kosmetyki i odzież damska są często najlepiej sprzedającymi się produktami na całej platformie. według ShopifyDo 2023 r. 12 procent sklepów TikTok miało siedziby w USA 45 procent Amerykanie dokonywali zakupów za pośrednictwem sklepu TikTok. w 2023 rDzienna sprzedaż w USA przekroczyła 7 milionów dolarów.
Renee McClintock, 29-letnia matka dwójki dzieci, jest jedną z bardziej zdeterminowanych przedsiębiorców korzystających z aplikacji. Cokolwiek chcesz, ona to sprzedała: saszetki z elektrolitami, dozownik waty cukrowej, etui na iPhone’a, niebieskie dżinsy, probiotyczne żelki dopochwowe. Zeszłego lata, A Wideo Szczegóły tego, ile zarobiła w ciągu jednego tygodnia – 4764,63 dolarów – stały się wirusowe. McClintock odmówiła rozmowy ze mną na temat tej historii – jak napisała w e-mailu, współpracuje wyłącznie za wynagrodzeniem od 150 dolarów – ale zauważyła, że od lipca w ramach programu partnerskiego jej sprzedaż towarów brutto wyniosła 600 000 dolarów.
TikTok nie jest jedyną platformą, która pozwala twórcom osiągać zyski, ale wydaje się być wyjątkiem od reguły. YouTube, Instagram i Twitch oferują użytkownikom różne sposoby zarabiania pieniędzy, czy to poprzez reklamy, czy linki partnerskie. Ale żaden z nich nie ma tego, co TikTok – mówi John Selman, wiceprezes ds. marketingu influencerów w BenLabs, agencji, której klientami są influencerzy. klucze Colina, życie dzikiej mamyI Amaury’ego Guichona,