Z działu „Proszę, nie rób tego więcej” przychodzi wiadomość, że Chiny chcą sprzedać działalność TikToka w USA (komu jeszcze?) Elonowi Muskowi.
według BloombergChińscy urzędnicy „ocenią” tę opcję, w miarę jak TikTok zbliża się do zakazu w USA
TikTok próbował za pomocą środków prawnych zatrzymać zakaz, który wszedł w życie 19 stycznia, ale jak dotąd bezskutecznie. Aby zapobiec zakazowi, spółka-matka TikToka, ByteDance, musi znaleźć kupca na amerykański oddział TikToka, ponieważ administracja prezydenta Bidena uznała, że wpływ państwa chińskiego na TikTok jest zbyt duży, aby kontynuować działalność w USA.
Najwyraźniej w tym miejscu może wkroczyć Musk. Według Bloomberga urzędnicy z Pekinu „zdecydowanie woleliby”, aby TikTok był własnością ByteDance, ale jeśli okaże się to niemożliwe, jedną z opcji jest sprzedaż go Muskowi, który mógłby skonsolidować go pod swoim toporem. Marka.
możliwa do zmiażdżenia prędkość światła
Wszystko jest na razie bardzo wstępne i nie jest jasne, czy pomiędzy Muskiem a ByteDance w ogóle odbyły się jakiekolwiek rozmowy. Co więcej – przynajmniej oficjalnie – chiński rząd kontroluje jedynie chińską spółkę zależną ByteDance, Douyin i nie może wpływać na to, co ByteDance robi poza Chinami.
Tweet mógł zostać usunięty
W kwietniu ubiegłego roku Musk publicznie oświadczył, że „nie należy zakazywać TikToka w Stanach Zjednoczonych, nawet jeśli taki zakaz mógłby być korzystny dla platformy X”, ponieważ „narusza wolność słowa i wypowiedzi”. A prezydent-elekt Donald Trump, który obecnie ma bardzo dobre relacje z Muskiem, powiedział niedawno, że „chce zachować TikTok”.
Aktualizacja zakazu TikTok: Trump „chce zatrzymać tego idiotę”
Musk nabyty Od czasu przejęcia baza użytkowników X spada, a przychody z reklam również spadły.
Nie jest jasne, czy potencjalne przejęcie TikToka przez Muska zostanie potraktowane w podobny sposób, czy też witryna będzie dostępna do publicznej sprzedaży – być może Chiny i ByteDance najprawdopodobniej załatwią wszystko za zamkniętymi drzwiami. Jednak Musk nie jest jedynym potencjalnym nabywcą. Na przykład Microsoft wcześniej próbował przejąć TikTok i ponieść porażkę,