Chińska platforma mediów społecznościowych Xiaohongshu – znana na całym świecie jako Rednote – dodała w niedzielę treści w języku angielskim po tym, jak setki tysięcy amerykańskich użytkowników nagle dołączyło do platformy w oczekiwaniu na potencjalny zakaz TikToka w Stanach Zjednoczonych.

WIRED zidentyfikował w tym tygodniu kilka ofert pracy opublikowanych na platformach rekrutacyjnych przez firmy zajmujące się outsourcingiem technologicznym w Chinach w poszukiwaniu moderatorów treści, którzy mogliby pomóc w zarządzaniu bezprecedensowym napływem angielskich filmów i postów przesyłanych do Xiaohongshu. Opublikowano także kilka nowych ogłoszeń o rekrutacji, w których poszukuje się moderatorów treści znających język chiński, domyślny język platformy.

VXI Global Solutions, amerykańska firma zajmująca się obsługą klienta, działająca w Chinach od początku XXI wieku, zamieszczała oferty pracy na portalach rekrutacyjnych Zilian Zhaopin I szef zippinokreślając, że kandydaci będą „moderować filmy wideo z kont zagranicznych przyjaciół w Xiaohongshu”. Rekruter również oznaczył jedno z zestawień „Pilna rekrutacja Xiaohongshu z dnia na dzień – moderacja uchodźców TikTok, akceptowana krótkoterminowa (umowa)”.

Technologia Jinhui Rongzifirmą outsourcingową usług IT, oraz przełDostawca usług tłumaczeniowych wykorzystujących sztuczną inteligencję również opublikował w tym tygodniu podobne ogłoszenia o rekrutacji, szukając moderatorów treści w języku angielskim do pracy dla Xiaohongshu. WIRED skontaktował się z trzema firmami, aby potwierdzić ważność wpisów. Żaden z nich nie odpowiedział na czas przed publikacją. Xiaohongshu również nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.

Wynagrodzenia na tym stanowisku wahają się od 4500 do 8000 RMB miesięcznie (około 600 do 1100 dolarów). Kandydaci muszą wykazać się znajomością języka angielskiego i udowodnić, że zdali test biegłości. lista znakomity Stanowisko to powinno zostać obsadzone w ciągu trzech dni, a kandydaci nie muszą aplikować, jeśli nie mogą od razu rozpocząć pracy.

Według doniesień Chińska Administracja Cyberprzestrzeni, główny organ nadzorujący internet w kraju, już wyraziła zaniepokojenie treściami udostępnianymi przez obcokrajowców w Xiaohongshu. Na początku tygodnia CAC ostrzegł platformę, aby „zapewniła, że ​​użytkownicy z Chin nie będą widzieć postów użytkowników z USA”. Informacja,

Platformy mediów społecznościowych w Chinach są prawnie zobowiązane do usuwania szerokiego zakresu treści, w tym nagości i drastycznej przemocy, ale zwłaszcza informacji, które rząd uważa za wrażliwe politycznie. Platformy takie jak Xiaohongshu opierają się na dużych zespołach wykonawców zarządzanych przez firmy outsourcingowe w celu rutynowego egzekwowania przepisów i reagowania na sytuacje awaryjne.

„Rednote – podobnie jak wszystkie platformy należące do chińskich firm – podlega represyjnym przepisom Komunistycznej Partii Chin. Niezależni badacze udokumentowali, w jaki sposób słowa kluczowe uważane przez rządzących za drażliwe, takie jak dyskusja na temat strajków pracowniczych lub krytyka Xi Jinpinga, mogą zostać usunięte z platformy” – Ellie Funk, organizacja non-profit zajmująca się prawami człowieka, dyrektor ds. badań ds. technologii i demokracji w firmie Freedom House, napisał w e-mailu do WIRED.

Ale napływ użytkowników TikToka z USA – do 700 000 w zaledwie dwa dni, Według Reutera– Eric Liu, redaktor „China Digital Times”, kalifornijskiej publikacji dokumentującej cenzurę w Chinach, twierdzi, że może to zmniejszyć możliwości moderowania treści Xiaohongshu, który sam pracuje również jako moderator treści na chińskiej platformie mediów społecznościowych Weibo Used to Do.

Source link