„Waga, sztywna konstrukcja i ostry design Cybertrucka wzbudziły uzasadnione obawy” – mówi WIRED. „Wszelkie luki zezwalające tym pojazdom na poruszanie się po (brytyjskich) drogach muszą zostać natychmiast usunięte”.
„Byłoby niezwykle rozczarowujące, gdyby otwarto tylne drzwi, które pozwalają na wjazd pojazdów zwiększających ryzyko obrażeń na brytyjskie drogi i ulice” – zgodziła się Margaret Winchcombe, zastępca dyrektora wykonawczego PACTS, Parlamentarnej Rady Doradczej ds. Bezpieczeństwa Transportu, organu eksperckiego . Czy. Dla ponad 100 brytyjskich organizacji transportowych.
Dodaje: „Dopuszczenie pojazdów, w przypadku których bezpieczeństwo innych jest kwestią drugorzędną, byłoby ogromnym krokiem naprzód”.
Chociaż Tesla odważnie twierdziła, że Cybertruck jest bezpieczna i opublikowała własny materiał filmowy przedstawiający manekina do testów zderzeniowych, żaden niezależny organ nie przeprowadził testów zderzeniowych pojazdu. Amerykańskie organy regulacyjne polegają na producentach samochodów, którzy testują i certyfikują własne przestrzeganie norm bezpieczeństwa.
Wsparcie Federalnej Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) i branży ubezpieczeniowej Instytut Ubezpieczeń Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) przeprowadza testy zderzeniowe tylko niektórych pojazdów. Koszt testowania wszystkich pojazdów jest dla tych organizacji zbyt wysoki, dlatego opcje wybierane są na podstawie wielkości sprzedaży.
Dyrektor ds. mediów IIHS, Joe Young, mówi: „Chociaż (Cybertruck) wywołał wiele szumu, jest mało prawdopodobne, że zainwestujemy środki w jego przetestowanie, dopóki nie będzie dostępny w liczbach porównywalnych z innymi popularnymi dużymi pickupami. Nie sprzedaje się”.
„Bez przetestowania Cybertrucka nie mogę wypowiedzieć się na temat skuteczności jego strefy zgniotu” – podkreślił. „W tej chwili nasze obawy dotyczące projektu ograniczają się do kwestii, które poruszyliśmy w przypadku innych pojazdów elektrycznych. Jest za ciężki i za szybki.”
Ze względu na „nietypową konstrukcję Cybertrucka” brytyjski Departament Transportu (DfT) powiedział WIRED, że „nie chce przewidzieć”, czy pickup otrzyma wydawaną przez DfT przepustkę IVA.
WIRED kontynuuje oświadczenie: „Program IVA został zaprojektowany dla (małych i średnich przedsiębiorstw) zajmujących się przebudową lub importem pojazdów specjalistycznych” i powstał na długo przed powstaniem Cybertrucka.
Sądząc po starannie opracowanych komentarzach DfT, Charalambous może marnować czas i pieniądze, próbując przejść test IVA. „Pojazd zawiera zaawansowaną technologię, która może nie spełniać przepisów obowiązujących w Wielkiej Brytanii” – ostrzegł DfT w oświadczeniu.
Na swoim filmie Charalambous jedzie przez południowo-wschodnią Anglię swoim albańskim Cybertruckiem. Jeśli poinformowany policjant przyłapie go na tym, Charalambous może zostać ukarany grzywną. „Żaden mieszkaniec Wielkiej Brytanii nie może prowadzić w Wielkiej Brytanii pojazdu z zagranicznymi tablicami rejestracyjnymi” – potwierdziło oświadczenie DfT. Stwierdza, że „z wyjątkiem corocznych kontroli bezpieczeństwa żaden mieszkaniec Wielkiej Brytanii nie powinien prowadzić importowanego samochodu z zagranicznymi tablicami rejestracyjnymi”. oraz a) zarezerwować IVA (wizytę) z wyprzedzeniem.”
W swoim trzecim filmie Charalambous powiedział, że może legalnie prowadzić Cybertruck w Wielkiej Brytanii, ponieważ albański sprzedawca wydał mu Zieloną Kartę – międzynarodowy certyfikat ubezpieczenia wydawany w Albanii. DfT ponownie twierdzi, że tak nie jest: „Prowadzenie niezarejestrowanego pojazdu powoduje unieważnienie jakiegokolwiek ubezpieczenia”.
Tylko czas – i mnóstwo pieniędzy – zadecyduje, czy Charalambousowi uda się zalegalizować swój brytyjski Cybertruck, ale szanse są bardzo duże.