Według plotek krążących w branży, Nintendo Switch 2 ma zostać zaprezentowany w czwartek. W przeddzień tego ogłoszenia branża gier uważnie się temu przygląda, ponieważ stawka jest tak wysoka.
Nie mamy wewnętrznych informacji na temat tej plotki, ale jej implikacje są interesujące.
Jeśli chodzi o sprzedaż konsol, Dyrektor generalny Appillion i wizjoner branży Matthew Ball zauważył na 220-stronicowym slajdzie Nintendo zapewniło większość wzrostu sprzedaży konsol do gier w ciągu ostatnich dwóch generacji, ponieważ ośmioletni Switch sprzedał do tej pory ponad 146 milionów sztuk i 1,3 miliarda gier.
Sprzedaż ta zaczyna spadać i dlatego Nintendo wypuszcza na rynek nowy system. Po zwolnieniu 34 000 stanowisk pracy w branży sportowej w ciągu ostatnich 2,5 roku cała branża znajduje się w kryzysie. Inwestycje w przedsięwzięcia venture osłabły, rozwój gier mobilnych utknął w martwym punkcie, dynamika pandemii osłabła, a branża skurczyła się w czasie, gdy inne branże wciąż się rozwijają. W tym roku gry będą musiały polegać na Switchu 2 i Grand Theft Auto VI, aby uratować sprzedaż.
Krótko mówiąc, branża gier potrzebuje Nintendo Switch 2, aby odnieść większy sukces niż Nintendo.
Ball powiedział, że Nintendo najwięcej czerpie ze Switcha. Użytkownicy Switcha kupują od 25% do 33% mniej gier niż właściciele PlayStation/Xbox, a ponad połowa sprzedaży to gry Nintendo w porównaniu z 10% na PS/Xbox.
Sprzedaż przełączników nie pochodzi od nowych graczy, ale z kanibalizacji sprzedaży salonów i konsol przenośnych. Sprzedaż serii PlayStation i Xbox Switch 2 będzie musiał się sporo sprzedać, żeby zrekompensować te problemy.
Aby jednak Switch 2 zwyciężył, będzie musiał zmierzyć się ze SteamDeck, który jako typ komputera PC pomógł w ostatnich latach zwiększyć udział komputerów PC w rynku w stosunku do konsol. Ball powiedział, że największa baza graczy Steam znajduje się obecnie w Azji, a zwłaszcza w Chinach.
Z jednej strony Digital Trends podało, że procesorem w nowej maszynie Nintendo będzie procesor mobilny T234 firmy Nvidia, który będzie nosił nazwę T239. Seria RTX 30 firmy Nvidia opiera się na ośmiordzeniowym klastrze procesora ARM A78c i niestandardowej jednostce graficznej opartej na architekturze Ampere. Bardzo mnie ciekawi, czy utrudni to, czy ułatwi tworzenie gier międzyplatformowych. Sprzęt Switcha 2 będzie prawdopodobnie podobny pod względem możliwości do PlayStation 5, Xbox Series X/S i SteamDeck. Oznacza to, że firmy nie będą musiały tworzyć zupełnie osobnych wersji gry, aby uruchomić tytuł na Switchu 2.
Ale zobaczymy, czy tak będzie w rzeczywistości, biorąc pod uwagę, że sprzęt PlayStation/Xbox opiera się na procesorach AMD, a Nintendo ponownie korzysta z Nvidii.
„PS i Xbox mają procesory x86 i działają na systemie operacyjnym podobnym do Windows oraz korzystają z DirectX 11 i jego mniejszej wersji w PS” – powiedział w wiadomości do GamesBeat John Peddie Research, analityk grafiki w John Peddie Research. „Nintendo ma własny system operacyjny podobny do Linuksa, a interfejs API jest zastrzeżony. O ile wiem, nie ma zbyt wielu możliwości ani chęci posiadania możliwości obsługi wielu platform. Nintendo wykorzystuje pracę wykonaną przez Nvidię w sektorze motoryzacyjnym w zakresie oprogramowania i technologii wyświetlania.
Source link