„Witam wszystkich, nazywam się Ryan. Jestem uchodźcą TikTok. Rząd USA zakazuje TikTok, więc szukamy alternatywy… Bardzo nam przykro, że przeszkadzamy. Mam nadzieję, że nie będziemy musieli zostać tu długo.” Wysoki” – powiedział na filmie użytkownik Xiahongshu posługujący się nazwiskiem Ryan Martin Wysłano Wczoraj okazało się, że zwracał się do chińskiej bazy użytkowników aplikacji. Przetłumaczyli oświadczenie na chiński i za pomocą automatycznego generatora głosu przeczytali je w filmie, który od tego czasu polubiono ponad 24 000 razy. „OK, nie przeszkadzasz. Podczas gdy wy jesteście aktywni, my śpimy” – brzmi jeden z najważniejszych komentarzy w języku chińskim.
Na platformie znajdują się także dziesiątki czatów audio na żywo, podczas których amerykańscy i chińscy użytkownicy wyjaśniają sobie nawzajem, być może w wielu przypadkach po raz pierwszy, jak działają ich społeczności i wyjaśniają powszechne nieporozumienia. Najpopularniejszego chatroomu słucha prawie 30 000 użytkowników.
Chociaż Xiaohongshu nie jest szczegółowo wymieniony w ustawie o ochronie Amerykanów przed aplikacjami kontrolowanymi przez zagranicznych wrogów, która jest obecnie rozpatrywana przez Sąd Najwyższy i może skutkować amerykańskim zakazem TikTok, prawo stanowi, że wszelkie „aplikacje kontrolowane przez zagranicznego wroga” mogą spotkać się z podobny los. Od tej chwili. Innymi słowy, nie ma gwarancji, że Xiaohongshu nie pójdzie w ślady TikToka, jeśli zostanie zablokowany przez rząd USA.
Zakaz TikToka mógł sprawić, że Xiaohongshu znalazło się w centrum uwagi w USA, ale aplikacja od dawna odnosi sukcesy w Chinach. Założona w 2013 roku firma z siedzibą w Szanghaju prowadziła jeden z nich, jeśli nie Najmodniejsza platforma ostatnich kilku lat, podobno wywodząca się z Chin Roczne zyski przekraczają 1 miliard dolarów W 2024 r. Krótko mówiąc, jest to najpopularniejsza aplikacja w Chinach, o której obcokrajowcy być może nigdy wcześniej nie słyszeli.
Cieszy się także dużą rzeszą zwolenników wśród osób mówiących po chińsku poza granicami kraju, od chińskich studentów za granicą, przez Tajwańczyków, aż po społeczność emigrantów w Malezji. Restauracje, popularne miejsca turystyczne i biura podróży na całym świecie Ludzie zaczęli zwracać uwagę na aplikację, ponieważ wielu chińskich turystów w dużym stopniu korzysta z niej w zakresie lokalnych informacji i rekomendacji udostępnianych przez innych Chińczyków.
Ta aplikacja pod kilkoma kluczowymi względami całkowicie różni się od TikTok. Chociaż Xiaohongshu umożliwia użytkownikom publikowanie krótkich filmów w pionie, podobnie jak TikTok, większość treści na platformie to pokazy slajdów z tekstem, dlatego ludzie często postrzegają ją bardziej jako konkurencję dla Instagrama niż TikTok. Obsługiwany przez sztuczną inteligencję kanał w kształcie siatki (znany w kręgach profesjonalnych technologii jako „siatka murarska”) odniósł taki sukces w zwiększaniu zaangażowania, że duże firmy z branży mediów społecznościowych, takie jak Tencent i ByteDance, włączyły ten projekt do swoich własnych produktów. Lemon8 to kolejna popularna aplikacja społecznościowa opracowana przez ByteDance, obok TikTok Jest powszechnie postrzegany jako próba naśladowania Xiaohongshu. I jego sukces.
Tak naprawdę aplikacja nie ma nawet dobrego angielskiego tłumaczenia swojej nazwy: Xiahongshu to po prostu fonetyczne tłumaczenie jej chińskiej nazwy. 小红书. Choć dosłowne tłumaczenie „Mała Czerwona Księga” może przypominać anglojęzycznym użytkownikom zbiór przemówień i haseł propagandowych byłego chińskiego przywódcy Mao Zedonga pod tym samym tytułem, w Chinach ma ono inne znaczenie, gdzie użytkownicy określają ją jako wiarygodne źródło użytkownika Wyjaśnij jako. -Wydawanie rekomendacji w sprawach przyziemnych, np. do której restauracji się udać lub jaki produkt kosmetyczny kupić.