A do wypełnienia Do samochodu na gaz wystarczy zazwyczaj tylko karta kredytowa lub gotówka. Aby naładować pojazd elektryczny na stacji szybkiego ładowania prądem stałym, potrzeba kilku rzeczy do działania – czytnika kart kredytowych, aplikacji dla sieci tej ładowarki, działającego ekranu dotykowego – a wszystkie są trochę inne.
Jeśli sytuacja ta może się zmienić w przyszłym roku Nowa inicjatywa „uniwersalna wtyczka i ładowanie”. SAE International, grupa producentów samochodów elektrycznych i ładowarek, idzie naprzód i przejmuje wiodącą rolę. Sieć, która ma zostać uruchomiona na początku 2025 r., może sprawić, że ładowanie pojazdu elektrycznego będzie w rzeczywistości łatwiejsze niż tankowanie: podłącz, pozwól samochodowi i ładowarce ustalić szczegóły płatności za pośrednictwem połączenia w chmurze i gotowe.
Niektóre kombinacje samochodów i sieci ładowania oferują już takie systemy w ramach mozaiki indywidualnych ofert Wymienione w Inside EVBiorąc pod uwagę ścisłą integrację swoich stacji doładowania z pojazdami, Tesla zawsze oferowała rozwiązania typu „podłącz i ładuj”. Teraz Tesla dołączy do ruchu typu „podłącz i ładuj”, zapewniając Tesli niemal identyczne doświadczenia na innych stacjach.
infrastruktura klucza publicznego pojazdów elektrycznychlub EVPKI, ma na pokładzie dużą liczbę głównych graczy i opiera się na normie ISO (15118), aby przyspieszyć i bezpieczniej uwierzytelniać samochody i autoryzować je do ładowania na stacjach. Na każdym etapie procesu ładowania dostępny jest cały zestaw certyfikatów, Jak szczegółowo opisano w prezentacji EVPKISystem zawiera certyfikowaną listę zaufania. Przy otwartych standardach i systemie certyfikacji powinno być miejsce dla nowych sieci ładowania i producentów pojazdów.
Sieci ładowania mogą i będą nadal zapewniać zachęty do lojalności wobec marki, czy to za pośrednictwem aplikacji, czy punktów lojalnościowych. Ale nowi właściciele pojazdów elektrycznych nie będą musieli wkładać wiele pracy, aby znaleźć „dobry pojazd elektryczny” podczas podróży.
Prawdopodobne jest również, że dzięki podłączeniu samochodów do systemów uwierzytelniania opartych na kluczach inicjatywa przyspieszy także ładowanie pojazdu do sieci (V2G), w ramach którego można będzie wykorzystywać większe akumulatory w samochodach do równoważenia regionalnego obciążenia energią elektryczną i zwiększania zasięgu sieci elastyczny.
„Szybko zmierzamy w stronę przyszłości, w której każdy kierowca pojazdu elektrycznego może po prostu podłączyć, naładować i jechać; Sieć będzie komunikować się z Twoim samochodem i bezproblemowo przetwarzać płatności, powiedział w oświadczeniu Gabe Klein, dyrektor wykonawczy Wspólnego Biura ds. Energii i Transportu. „To fundamentalny krok w architekturze w kierunku umożliwienia dwukierunkowego ładowania i prawdziwej integracji pojazdu z siecią, świętego Graala w dziedzinie energii i transportu”. Wspólne Biuro jest owocem współpracy Departamentów Energii i Transportu.
Słoń wielkości EV Hummera w pokoju pokazuje, jak nadchodząca administracja Trumpa, ze swoim zgłoszonym sprzeciwem wobec polityki administracji Bidena dotyczącej pojazdów elektrycznych, może wpłynąć na tę inicjatywę. Klein powiedział The Verge. Że, w połączeniu z prawdziwą pracą wykonaną przez producentów samochodów i całą branżę – w tym Teslę pod przewodnictwem Elona Muska – „statek w pewnym sensie odpłynął, jeśli można tak powiedzieć”.
Ta historia pojawiła się pierwotnie Ale Ars Technica,