W zeszłym roku United ogłosiło zamiar modernizacji swojego pokładowego Wi-Fi przy użyciu satelitów Starlink SpaceX. Testy mają się rozpocząć wiosną, a pierwsze wyposażone loty spodziewane są do końca roku. Teraz linia lotnicza twierdzi, że rozpocznie testy „w przyszłym miesiącu”, a wiosną odbędzie się pierwszy komercyjny lot samolotem Embraer E-175 – wąskokadłubowym samolotem przeznaczonym do lotów regionalnych i mogącym pomieścić do 88 pasażerów.
Ponadto United planuje obecnie wystawić całą swoją dwukabinową flotę regionalną do końca 2025 r. i wypuścić w powietrze swój pierwszy samolot obsługujący technologię Starlink na głównych trasach przed końcem tego roku. Docelowo linia lotnicza ma nadzieję wyposażyć całą flotę składającą się z około 1000 samolotów w Wi-Fi Starlink.
United ma obecnie czterech różnych dostawców Wi-Fi, Według celu podróży milę na razRegionalne odrzutowce korzystają z technologii Intelsat (dawniej Gogo), a większość samolotów szerokokadłubowych korzysta z Wi-Fi firmy Panasonic. Linie United korzystają z Wi-Fi Viasat w większości swoich samolotów 737 Max, niektórych A319 i A321neo. Viasat jest najlepszy pod względem prędkości i jest powszechnie spotykany na lotach amerykańskich i Delta.
Chociaż kilku międzynarodowych przewoźników ogłosiło podobne plany dodania Starlink do swoich flot, United nadal pozostaje jedynym wśród głównych krajowych przewoźników wdrażających technologię należącą do SpaceX. (Zarówno JSX, jak i Hawaiian powiedziały, że planują dodać Starlink do swoich samolotów.)
United planuje obecnie wystawić całą swoją dwukabinową flotę regionalną do końca 2025 roku
I chociaż dla większości podróżujących samolotami Wi-Fi na pokładzie pozostaje powolne i zawodne, szybko zbliżamy się do punktu zwrotnego, w którym oczekiwania dotyczące szybkiej i bezpłatnej łączności przekroczą oczekiwania. Właściciele urządzeń mobilnych przyzwyczajają się do płynnego przesyłania strumieniowego wideo i innych funkcji, gdziekolwiek się znajdują – nawet na wysokości kilku tysięcy metrów.
Roszczenia Starlinka Prędkości pobierania wynoszą 40–220 Mb/s, a wysyłania 8–25 Mb/s na terminal, co według United umożliwia obsługę przesyłania strumieniowego, gier, a nawet wideokonferencji. United twierdzi, że Wi-Fi z obsługą Starlink będzie bezpłatne dla klientów lojalnościowych MileagePlus (dla których rejestracja jest również bezpłatna).
„Mamy na ten rok wiele planów dla naszych członków MileagePlus, a sednem tego wszystkiego jest jak najszybsze dodanie Starlink do jak największej liczby samolotów” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny United MileagePlus, Richard Nunn. , „Nie tylko zrewolucjonizuje to doświadczenie latania United, ale także otworzy naszym członkom wiele nowych partnerstw i korzyści, które w innym przypadku nie byłyby możliwe”.