Podczas gdy jego rywale są pogrążeni w ciągłych testach lub zmuszeni do całkowitego zamknięcia działalności z powodu wyczerpania kasy, Waymo po cichu zgromadziło legalną firmę zajmującą się robotami, która wciąż rośnie i rozwija się. A dzisiaj ujawniono pewne liczby, które podkreślają, jak daleko wyprzedza resztę branży.

Kluczowa liczba wśród nich to 4 miliony, czyli liczba przejazdów bez kierowcy w trzech miastach, w których działa: Phoenix, San Francisco i Los Angeles. Waymo twierdzi, że zapewniło łącznie 5 milionów przejazdów bez kierowcy na swoich trzech głównych rynkach, co oznacza, że ​​prawie cały wzrost nastąpił tylko w tym roku.

Obszar usług Waymo jest niewielki, ale rośnie — firma twierdzi, że obsługuje łącznie 500 mil kwadratowych we wszystkich trzech głównych miastach, a także w Austin, gdzie nadal znajduje się lista oczekujących. Firma planuje wprowadzenie na rynek w Atlancie i Miami, a niedawno zapowiedziała, że ​​przetestuje swoje pojazdy w Japonii.

Cztery miliony podróży bez kierowcy w 2024 r

Kierowcy Waymo spędzili łącznie 11 milionów godzin w autonomicznych pojazdach firmy. Od momentu przejścia na pojazdy elektryczne Waymo pomogło uniknąć emisji CO2 o ponad 6 milionów kilogramów. (Zakładając, że uniknięty poziom emisji wynosi 237 g/pasażerokilę, w pojeździe znajduje się 1,5 pasażera i średnia długość podróży wynosi 7,1 km.)

Dziś każdy klient Waymo otrzyma swój własny, spersonalizowany przegląd roku za pośrednictwem firmowej aplikacji Waymo One. Pomyśl o tym jak o Spotify w całości przeznaczonym dla pojazdów autonomicznych. Zobaczą własne statystyki, w tym przebyte mile, uniknięte emisje, ulubione miejsca docelowe i nie tylko.

Najpopularniejszymi kierunkami w poszczególnych miastach w tym roku były międzynarodowe lotnisko Sky Harbor w Phoenix, Ferry Building w San Francisco i The Grove Shopping Center w Los Angeles. Firma rozpocznie świadczenie usług całodobowych na lotnisku w Phoenix w sierpniu 2024 r., więc jej ranking jako najpopularniejszego kierunku podróży w tym mieście pokazuje, jak ważna będzie dla firmy obsługa lotniska.

Fakt, że Waymo umożliwiło 4 miliony podróży do trzech miast, obsługując tylko jedno lotnisko, jest zdumiewający i może mówić o perspektywach firmy na przyszłość w miarę ciągłego doskonalenia technologii. Lotniska są głównym źródłem przychodów firm zajmujących się transportem napędzanym siłą ludzkich mięśni, takich jak Uber i Lyft.

Ale Waymo stoi również przed niepewną przyszłością ze względu na rosnącą presję regulacyjną i finansową. Cła na chińskie pojazdy i oprogramowanie mogą pokrzyżować plany rozwojowe firmy. Mówi się, że prezydent-elekt Donald Trump tego chce Ramy regulacyjne dotyczące AV – Cokolwiek to oznacza. Jednak redukcja kosztów staje się coraz ważniejsza dla Waymo, ponieważ planuje ekspansję na nowe miasta.

Waymo również stoi przed niepewną przyszłością ze względu na rosnącą presję regulacyjną i finansową

Alphabet nie ujawnił kosztów Waymo w swoim raporcie zysków, ale jego jednostka „Inne zakłady”, do której należy również firma robotaxi, wygenerowała przychody w wysokości 388 milionów dolarów. trzeci kwartał 2024 rW porównaniu z 297 milionami dolarów rok wcześniej. Strata jednostki nieznacznie się zmniejszyła do 1,12 miliarda dolarów z 1,94 miliarda dolarów w analogicznym okresie rok wcześniej. Alphabet niedawno pozyskał Waymo rundę finansowania o wartości 5,6 miliarda dolarów, aby pomóc mu pokryć koszty w obliczu kolejnej fazy wzrostu.

W miarę rozwoju głównym wyzwaniem stanie się cena. Jak dotąd Waymo zdecydowało się na usługę transportu pasażerskiego na poziomie „premium”, takim jak Uber Black. Wyposażenie zmodernizowanych pojazdów Jaguar I-Pace we wszystkie czujniki i sprzęt, które pomagają im autonomicznie poruszać się po drogach, jest bardzo kosztowne. A 175 000 podróży, które Waymo odbywa tygodniowo, nie wystarczy, aby zwrócić te koszty.

Kolejnym wyzwaniem będzie poszerzenie rodzajów świadczonych usług. W tej chwili oferuje tylko wycieczki na jedno lotnisko w Phoenix. Jeśli chce pozostać realną opcją w zakresie mobilności, będzie musiała rozszerzyć działalność na swoje obecne i przyszłe rynki. Wymagałoby także wygodniejszej jazdy na autostradzie, co ma miejsce tylko w ograniczonych przypadkach.

Bezpieczeństwo jest również dużą przeszkodą. Chociaż Waymo opublikowało kilka badań, które wskazują, że jego pojazdy są bezpieczniejsze niż kierowcy, nadal istnieje wiele pytań dotyczących bezpieczeństwa pasażerów. Celem były pojazdy Waymo Molestowanie I barbarzyństwo. Czasami wchodzą w konflikt z pojazdami uprzywilejowanymi.

Waymo oferuje jednak innowacje — a klienci często przyznają mu wysokie oceny za możliwość dostosowania swoich pojazdów, na przykład za odtwarzanie własnej muzyki i ustawianie temperatury według własnych upodobań. To może wystarczyć, aby popchnąć firmę w kolejny ważny rok w 2025 roku.

Source link