Tesla wycofała ze sprzedaży ponad 200 000 pojazdów elektrycznych ze względu na problem w najnowszym sprzęcie komputerowym, który mógł spowodować zwarcie i wyłączenie niektórych funkcji bezpieczeństwa, w tym kamery cofania.
Tesli zostały zaprezentowane W wycofaniu z dnia 6 stycznia potwierdzono, że niektóre z najnowszych marek Modelu 3, Modelu Y, Modelu S i Modelu Obejmuje to daty produkcji sięgające 25 stycznia 2023 r. w przypadku niektórych Modeli X i aż do 16 grudnia 2024 r. w przypadku niektórych Modeli Y (z innymi modelami nakładającymi się pomiędzy nimi).
Ostatnie wycofanie wynika z nieprzestrzegania przepisów amerykańskiej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ruchu Drogowego (NHTSA), która ma rygorystyczne zasady dotyczące niezawodności kamery cofania. Tesla wydała osobne wycofanie w styczniu 2024 r. w przypadku problematycznych kamer cofania, a w październiku wycofała produkty Cybertrucks z wolnymi kamerami cofania. Obydwa zostały naprawione za pomocą aktualizacji oprogramowania drogą bezprzewodową (OTA).
Zgodnie z raportem dotyczącym wycofania produktów w ramach bezpieczeństwa Tesla ponownie wykorzystuje swoje możliwości OTA, aby naprawić to nowe wycofanie, które rozpoczęło się 18 grudnia i zostało dodane do nowo wyprodukowanych pojazdów 16 grudnia.
ale jako Elektrek Według doniesień aktualizacja nie jest w stanie naprawić powszechnego problemu z komputerem, który na dzień 30 grudnia stwierdzono w 887 zgłoszeniach gwarancyjnych i 68 raportach terenowych. Problemy te podobno dotykają najnowszych komputerów HW4 (znanych również jako AI4) Tesli, które mają wspierać przejście firmy na pełną autonomię.
Tesla twierdzi, że zastąpi komputery w samochodach, których nie można naprawić za pomocą aktualizacji OTA. Jednak firma niewątpliwie wkrótce będzie musiała je wymienić, zwłaszcza jeśli dyrektor generalny Elon Musk będzie chciał rozbudować obiecaną od lat usługę robotaxi.