Tesla wycofała ze sprzedaży ponad 200 000 pojazdów elektrycznych ze względu na problem w najnowszym sprzęcie komputerowym, który mógł spowodować zwarcie i wyłączenie niektórych funkcji bezpieczeństwa, w tym kamery cofania.

Tesli zostały zaprezentowane W wycofaniu z dnia 6 stycznia potwierdzono, że niektóre z najnowszych marek Modelu 3, Modelu Y, Modelu S i Modelu Obejmuje to daty produkcji sięgające 25 stycznia 2023 r. w przypadku niektórych Modeli X i aż do 16 grudnia 2024 r. w przypadku niektórych Modeli Y (z innymi modelami nakładającymi się pomiędzy nimi).

Ostatnie wycofanie wynika z nieprzestrzegania przepisów amerykańskiej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ruchu Drogowego (NHTSA), która ma rygorystyczne zasady dotyczące niezawodności kamery cofania. Tesla wydała osobne wycofanie w styczniu 2024 r. w przypadku problematycznych kamer cofania, a w październiku wycofała produkty Cybertrucks z wolnymi kamerami cofania. Obydwa zostały naprawione za pomocą aktualizacji oprogramowania drogą bezprzewodową (OTA).

Zgodnie z raportem dotyczącym wycofania produktów w ramach bezpieczeństwa Tesla ponownie wykorzystuje swoje możliwości OTA, aby naprawić to nowe wycofanie, które rozpoczęło się 18 grudnia i zostało dodane do nowo wyprodukowanych pojazdów 16 grudnia.

ale jako Elektrek Według doniesień aktualizacja nie jest w stanie naprawić powszechnego problemu z komputerem, który na dzień 30 grudnia stwierdzono w 887 zgłoszeniach gwarancyjnych i 68 raportach terenowych. Problemy te podobno dotykają najnowszych komputerów HW4 (znanych również jako AI4) Tesli, które mają wspierać przejście firmy na pełną autonomię.

Tesla twierdzi, że zastąpi komputery w samochodach, których nie można naprawić za pomocą aktualizacji OTA. Jednak firma niewątpliwie wkrótce będzie musiała je wymienić, zwłaszcza jeśli dyrektor generalny Elon Musk będzie chciał rozbudować obiecaną od lat usługę robotaxi.

Source link