Zaciskanie pasa uderzyło już w kolejny czynnik generujący duże pieniądze dla telewizji sieciowej: poranne programy. Na początku stycznia Hoda Kotb odszedł Dzisiaj Wystawa po 17 latach. Według doniesień dziennikarz telewizyjny zarabiał jako gospodarz ponad 20 milionów dolarów rocznie, a NBC nie chciała płacić tak dużo. Z tego powodu sieć zamknęła zespół późny wieczór z Sethem Meyersem i zmniejszył liczbę cotygodniowych odcinków The Tonight Show z Jimmym Fallonem Od pięciu do czterech. Wszystkie wskazują na to, co „Variety” określiło jako „nową inicjatywę oszczędnościową telewizji”.

„Mamy widzów, którzy podróżują do różnych lokalizacji, aby oglądać programy” Agent powiedział Variety„Wiele z tych instytucji odnotowuje spadek przychodów. To po prostu fakt.

Ale skoro publiczność programów telewizyjnych jest obecnie podzielona pomiędzy transmisję strumieniową, telewizję kablową i media społecznościowe, dlaczego Donald Trump zagraża jej istnieniu? „To broń polityczna używana przeciwko krajowym stacjom informacyjnym” – mówi David Green, dyrektor ds. wolności obywatelskich w Electronic Frontier Foundation. Greene powiedział, że gniew Trumpa bardziej skupiał się na krajowych serwisach informacyjnych niż na stacjach lokalnych, które faktycznie mają koncesje na nadawanie.

Niektóre sieci mają stacje lokalne. Paramount, który jest także producentem CBS 60 minutPosiada garść, a nawet eksplorował sprzedał ich 12 najpierw w sierpniu Trump przedstawia swoje najnowsze groźby W stronę sieci. Kiedy jednak zapytałem Obermana o te groźby, odpowiedziała, że ​​„tak naprawdę nie słyszała, żeby stanowiło to problem dla branży”. „W każdym razie nadchodząca administracja jest bardziej przyjazna dla nadawców”.

Perry Sook, dyrektor generalny Nexstar, największego właściciela stacji telewizyjnej w USA, ma nadzieję, że nowa administracja usunie przepisy ograniczające liczbę stacji lokalnych, jakie może posiadać spółka. Ale Rozmowa o wynikach za listopad 2024 rSook jasno określił, jaki rodzaj dziennikarstwa chciałby widzieć w tych stacjach. „Mam wrażenie, że wyłania się milszy i łagodniejszy konsensus co do tego, że być może dziennikarstwo oparte na faktach powróci do mody, eliminując jednocześnie poziom dziennikarstwa aktywistycznego” – powiedział podczas rozmowy telefonicznej.

Sinclair, drugi co do wielkości właściciel stacji telewizyjnych w USA, również pragnie większej konsolidacji i zyskał reputację dzięki temu, że kieruje swoimi lokalnymi stacjami, aby relacjonowały wiadomości z punktu widzenia. Sinclair ma swoje konserwatywne skłonności polityczne.Tematem Sinclaira było wirusowe wideo z 2018 roku W którym kilkudziesięciu dziennikarzy z całych Stanów Zjednoczonych czytało dokładnie ten sam scenariusz, krytykując media, powtarzając powszechne stereotypy.

Jednak administracja Trumpa i wielcy właściciele licencji na nadawanie programów nie są przyjaźnie nastawieni tylko ze względu na wspólne przekonania polityczne. Według Ormana większy zasięg mają też stacje lokalne, jeśli chodzi o reklamy polityczne. „Wygląda na to, że technologie cyfrowe nie zapewniają reklamodawcom politycznym oczekiwanych zysków, a telewizja nadal je zapewnia” – Orman. powiedział Ad Exchanger pod koniec ubiegłego roku. W 2024 r. przychody z reklam Broadcast TV faktycznie wzrosły o 9 procent, a wzrost ten wynikał wyłącznie ze zwiększonych wydatków na reklamy polityczne w kluczowych cyklach wyborczych.

W miarę zbliżania się wyborów kończą się pieniądze na reklamę. A w obliczu spadku oglądalności i kosztów transmisji strumieniowych dla sieci przekraczających garstkę, jedna z najstarszych instytucji medialnych na świecie zaciska pasa. Nawet jeśli nowa administracja nie dotrzyma swojej obietnicy ukarania mediów rozpowszechniających treści, które uzna za niewłaściwe, telewizja nadawcza wkracza w okres niepewności egzystencjalnej.

„Nadawanie jest obecnie tak niepewne, że jakiekolwiek zagrożenie dla niego wydaje się zagrożeniem” – mówi Green z EFF.

Source link