Kiedy docieram, przygotowuje na lunch imponującą dostawę sałatek i ogromnych bloków rzeźbionej szynki i dobrego sera. Już obsługuje 385 osób w samym Londynie, a obecnie łącznie około 450 pracowników, w tym nowa siedziba główna w USA i baza testowa Vevey niedawno otwarta w Sunnyvale w Kalifornii: to pierwsza gotówka SoftBanku przeznaczona do użytku publicznego. Być może pozostawał on w cieniu aż do majowej rundy finansowania, która znalazła się na pierwszych stronach gazet, ale ten start-up wystartował w 2017 roku i podobnie jak w przypadku większości sukcesów z dnia na dzień, jego budowa zajęła dużo czasu.

Inwestycję tę uznano za wyraźny sygnał wzrostu liczby samochodów autonomicznych.koryto rozczarowaniaJest to bardzo powszechne w technologii, gdy promocja musi zostać przełożona na zastosowanie. Niektóre z największych i najlepiej finansowanych firm przyznały, że autonomia była najtrudniejszym problemem, nad którym pracowały. W niektórych przypadkach zbyt rygorystyczne: między innymi Apple, Uber i Volkswagen opuściły w ostatnich latach programy AV.

Jednak w kwestii autonomii pojawił się nowy optymizm. Oprócz umowy Wave Waymo należące do Alphabet oferuje obecnie 150 000 przejazdów bez kierowcy tygodniowo w San Francisco, Los Angeles i Phoenix oraz ogłosiło rozpoczęcie ekspansji na Austin i Atlantę na początku przyszłego roku. Usługa autonomicznego transportu ciężarowego Arora Wkrótce odbędzie pierwszą podróż bez kierowcy w Teksasie. Tesla w końcu pokazała CyberCab, mimo że podczas półgodzinnej premiery rozczarowująco skąpe były szczegóły. Autonomiczna usługa transportu pasażerów Verne, prowadzona przez firmę Mate Rimac, która wykorzystuje piękne, ekskluzywne dwumiejscowe coupe bez kierownic i pedałów, zostanie uruchomiona w Zagrzebiu w przyszłym roku, a zgłosiło się już co najmniej kilkanaście innych miast.

Wave może nie mieć nic wspólnego ze skalą, budżetem i przebytymi milami Waymo. Ale ma Alexa Kendalla, który ma tę samą kombinację mesjanistycznej wizji, zapału i umiejętności „wchodzenia w chwasty” problemu, co wczesny Alon. Weway ma zasadniczo odmienne, całkowicie oparte na sztucznej inteligencji podejście do autonomii niż Waymo, co mogłoby pozwolić mu na znacznie szybszy rozwój i szersze wdrożenie niż jego rywale.

„Kiedy w 2017 roku założyliśmy Wave, byliśmy w szczytowym okresie szumu wokół samochodów autonomicznych” – mówi Kendall. „Wszyscy mówili: «Och, to już za rok i będzie magicznie». Sen Myślał o autonomicznym prowadzeniu pojazdu jako o infrastrukturze i ręcznie kodowanym problemie robotyki.

Source link