Bardzo trudno powiedzieć, czy którykolwiek z nich dobrze wdroży chatboty i agentów w nowy, ekscytujący sposób. Chociaż włączenie sztucznej inteligencji może wystarczyć do zwiększenia inwestycji potrzebnych do zbudowania urządzenia, może nie wystarczyć, aby zmotywować ludzi do faktycznego zakupu danego urządzenia. Chatboty i agenci AI nie zapewniają jeszcze wystarczającej liczby przypadków użycia, aby ludzie masowo przypinali je do koszul. Jesteśmy także w punkcie nasycenia sztuczną inteligencją, gdzie technologia jest obecna we wszystkim. Co zatem sprawia, że ​​Twoje słuchawki douszne AI są wyjątkowe?

„Na tym polega problem wielu startupów; Jeśli sztuczna inteligencja jest ich wyróżnikiem, co się stanie, gdy wszyscy ją będą mieli?” Saga mówi. „Teraz chodzi o stawki.”

Urządzenia ubieralne i urządzenia zaprojektowane specjalnie w celu świadczenia określonych usług opartych na sztucznej inteligencji mogą wydawać się logicznym kolejnym krokiem w rozwoju sztucznej inteligencji, ale użyteczność, jaką z nich uzyskujemy, nie przekracza żadnych granic.

„Rzeczywistość jest taka, że ​​nie potrzebujemy dedykowanego sprzętu do obsługi funkcji ani zastosowań, które prezentują” – mówi Ubrani. „Twój telefon potrafi większość z tych rzeczy”.

W ciągu roku sztuczna inteligencja przestała być atutem samym w sobie i stała się nieco potężniejszą wersją wanilii.

włamanie się

Z pewnością istnieją historie sukcesu sprzętu AI, takiego jak inteligentne okulary Ray-Ban Meta, które wykonały dobrą robotę, włączając sztuczną inteligencję jako jedną z wielu funkcji urządzenia, które zapewnia przypadki użycia – Robienie zdjęć, słuchanie muzyki – to więcej niż wszystko, co sztuczna inteligencja może zrobić samodzielnie. (To z pewnością będzie rok pełen inteligentnych okularów i targi CES również będą ich pełne.)

Bez wątpienia Meta jest jedną z gigantycznych firm, która posiada zasoby, aby włączyć sztuczną inteligencję do swoich usług. Mniejsi producenci mogą nie mieć wystarczającej kondycji finansowej, aby konkurować, ale nadal odczuwają presję, aby wziąć udział w grze.

„Trudno będzie zobaczyć, jak przetrwają te mniejsze start-upy” – mówi Saag.

Sagg twierdzi, że istnieją sposoby na wyróżnienie się spośród większych urządzeń i nadmiaru innych gadżetów AI. Na przykład prywatność. Meta może mieć obecnie najskuteczniejsze inteligentne okulary, ale platforma firmy to próżnia danych, która wysysa prawie każdą informację o jej użytkownikach. Sag wskazuje na konkurentów takich jak Even Realities lub looktech.aiKtóre tworzą inteligentne okulary, które pozwalają użytkownikowi na szeroką kontrolę nad ustawieniami prywatności i niekoniecznie wysyłają każdą część danych z powrotem na statek-matkę. Mówi, że takie start-upy mogą zastosować bezpieczniejsze podejście do różnicowania swoich produktów, oferując użytkownikom alternatywę dla dużych platform eksploracji danych.

Niezależnie od tego, jak bezpieczna jest technologia, ludzie nadal chcą czegoś, co będzie dla nich zasadniczo korzystne.

„Następnym rodzajem fali jest pytanie: co sztuczna inteligencja dla mnie teraz robi, poza mówieniem mi, że mam sztuczną inteligencję?” Saga mówi. „Duża część sztucznej inteligencji niekoniecznie zwiększa sprzedaż, ponieważ tak naprawdę nie zmienia życia ludzi”.

Source link