Sonos wkrótce zachęci pracowników różnych zespołów produktowych mieszkających w pobliżu biur w USA do odwiedzania firmy przynajmniej dwa dni w tygodniu. Krawędź Nauczyłeś się? Oznacza to znaczący przełom w historii firmy, podczas której Sonos entuzjastycznie wspierał pracę w pełni zdalną i hybrydową. W ofertach pracy w firmie Sonos regularnie pojawia się informacja, że „Liczy się wpływ, a nie lokalizacja”. recenzje szklanych drzwi Pracownicy od dawna to popierają i twierdzą, że nie wywiera się na nich presji, aby przychodzili do biura.
Jednak to luźne podejście nieco się zmieni, ponieważ Sonos będzie nadal próbował naprawić statek po tegorocznej wpadce z aplikacją i pozostać na bieżąco z nadchodzącymi produktami. Przyjmuje rygorystyczną politykę, która będzie wymagała od pracowników produktów w pobliżu Santa Barbara, Bostonu, Seattle i San Francisco regularnej obecności w tych biurach. Siedziba firmy Sonos znajduje się w Santa Barbara. Obecnie firma posiada również biura międzynarodowe w Paryżu i Holandii
„Elastyczność była podstawową zasadą działania Sonos od chwili naszego powstania. Elastyczność nie zniknie, ale podobnie jak wiele firm oceniamy wpływ osobistej współpracy na efektywność naszych zespołów i naszą kulturę” – stwierdziła Sonos w oświadczeniu przekazanym przez rzeczniczkę Olivię Singer.
„Zespoły produktowe Sonos w dużym stopniu polegają na współpracy, zbiorowym rozwiązywaniu problemów i praktycznych testach. Są to działania, które naszym zdaniem można skuteczniej wykonać osobiście. Wolelibyśmy, aby nasze zespoły produktowe mogły osobiście współpracować przez ponad 2 dni w tygodniu w przestrzeni biurowej, w zależności od lokalizacji (bliskość biura), roli i bieżących potrzeb. Jednak wielu pracowników i zespołów Sonos nie odczuje żadnych zmian w swoim obecnym statusie pracy.
Pracownicy Sonos powiedzieli mi, że wewnętrzne morale pozostaje niskie – tak jest, odkąd kontrowersje wokół aplikacji przerodziły się w kryzys – a niektórzy planują kolejne zwolnienia w nadchodzących tygodniach po zwolnieniu 100 pracowników w kwietniu. Istnieje możliwość fali.
W ostatnich tygodniach firma opublikowała bardzo niewiele nowych ofert pracy, ponieważ Sonos zaciska pasa w obliczu słabego popytu. Podczas rozmowy o wynikach kwartalnych za zeszłego miesiąca dyrektor generalny Patrick Spence i dyrektor finansowy Saori Casey powiedzieli, że Sonos podejmie wszelkie niezbędne kroki, aby utrzymać swój bilans, ponieważ firma audio przechodzi przez trudny okres dla swojej działalności. Środki te obejmują już większe oparcie się na sztucznej inteligencji w przypadku żądań obsługi klienta.
Nowy Sonos Arc Ultra zebrał pozytywne recenzje, w tym pozytywne recenzje od Ciebie. Żaden produkt nie przekonał jednak szeregowych pracowników (lub najbardziej entuzjastycznych klientów firmy), że Sonos w dłuższej perspektywie powrócił na właściwą drogę.
Mandaty powrotu do biura stały się powszechne w branży technologicznej; Wiele dużych firm wymaga od pracowników noszenia plakietki przez co najmniej trzy dni w tygodniu. Amazon wywołał zamieszanie na początku tego roku, ogłaszając powrót tradycyjnego pięciodniowego tygodnia pracy biurowej.