Firma Scopely ogłosiła, że ​​osiągnęła do tej pory kilka najważniejszych kamieni milowych: 10 miliardów dolarów przychodów w całym okresie użytkowania gier mobilnych i miliard pobrań ze swojego portfolio.

W ramach wyłączności dla GamesBeat, – stwierdził Scopely Osiągnęła te kamienie milowe w 2024 r., a jej gracze przepracowali do tej pory ponad 15 miliardów godzin czasu gry.

Gracze osiągnęli te godziny w grach firmy z Los Angeles Monopol Idź!, wahajcie się chłopaki, cudowna siła uderzenia, Dowództwo floty Star Trek I grać w kości z przyjaciółmi,

Pisałem o premierze każdej z tych gier i omawiałem je obszernie od samego początku. Zawsze uważałem, że podejście firmy do współpracy z twórcami gier jest mądre, a podejście do pozyskiwania użytkowników interesujące. Ale była to tylko jedna z wielu firm zajmujących się grami mobilnymi i nigdy nie było gwarancji jej sukcesu. Doprowadziło to do ogromnego sukcesu Monopoly Go! – prace trwały sześć lat – i przejęcie za 4,9 miliarda dolarów przez Savvy Games Group w celu umocnienia swojej pozycji lidera.

Trudno zignorować prędkość Scopely’ego. Marka jest obecnie numerem 1 na rynku gier mobilnych w USA i jedną z pięciu największych na świecie poza Chinami.

Od skromnych początków do globalnej potęgi

Dyrektor operacyjna Scopely, Eunice Lee, przemawiała niedawno podczas wydarzenia GamesBeat Insider Series: Hollywood and Games, które odbyło się 12 grudnia, o tym, jak firmie udało się stworzyć „system operacyjny” i „maszynę uczącą się” Scopely.

Sukces Scopely’ego nie nastąpił z dnia na dzień. Tak naprawdę budowa trwała ponad trzynaście lat.

Wspominając na swoim niedawnym blogu kamień milowy firmy, współzarządzający Walter Driver i Javier Ferreira docenili tę długą – i czasami bolesną – podróż, pisząc: „Chociaż w tym roku świętowaliśmy wiele publicznych zwycięstw, jest to wynik lat ciężkiej pracy i pasji, wiąże się z myśleniem długoterminowym, ale to właśnie sprawia, że ​​ta branża i Scopely są tak wspaniałe. Sprawia, że ​​jest to wyjątkowe.”

Założona w 2011 roku w Los Angeles firma Scopely powstała w oparciu o głębokie przekonanie, że telefon komórkowy to kolejna wspaniała platforma rozrywki. Zatrudniająca zaledwie 10 pracowników firma wypuściła swoją pierwszą kultową grę „Dice with Buddies” w maju roku założenia.

Scopely stracił Waltera Drivera (po lewej), Javiera Perreirę i Tima O’Briena.

Społeczna gra w kości rozpoczęła się od mocnego uderzenia, gromadząc oddaną publiczność. Dopiero w 2014 roku franczyza naprawdę nabrała rozpędu, kiedy Scopely podpisał jedno z pierwszych dużych partnerstw w zakresie własności intelektualnej: umowę z Hasbro dotyczącą praw do Yahtzee. W 2015 roku franczyza Dice rozszerzyła się o „Yahtzee with Buddies”.

Ponad dziesięć lat później franczyza Scopely Dice pozostaje najdłużej działającą franczyzą Scopely, generującą ponad 1 miliard dolarów przychodów w całym okresie istnienia.

Firma również szybko się rozwinęła. Zatrudniając ponad 2400 pracowników i biura w kilkunastu krajach, Scopely stworzyło gamę gier, które dotyczą niemal każdego gatunku i każdej platformy.

Wkraczamy w wieloplatformową przyszłość

Stumble Guys Scopely’ego uderzył

Choć korzenie firmy sięgają rozrywki mobilnej, przesuwanie granic w rozgrywce międzyplatformowej jest częścią bieżącej strategii Scopely. W 2024 roku twórca gier podjął pierwszą próbę wypuszczenia produktu z urządzenia mobilnego na konsolę, przenosząc „Stumble Guys” na Xbox, PlayStation i Nintendo Switch.

„W tym roku dokonaliśmy wielu nowości, a nasze zespoły wprowadziły duże zmiany, aby zapewnić naszym graczom innowacje” – napisali Driver i Ferreira.

Fani Stumble Guys nie są już przywiązani do jednego urządzenia, aby grać w towarzyskie gry typu Battle Royale, a użytkownicy Androida i iOS mogą teraz płynnie wchodzić w interakcję z graczami grającymi przede wszystkim na konsoli. W rezultacie firma dodała miliony ludzi do dynamicznej i aktywnej globalnej społeczności Stumblers.

Driver i Xavier zauważyli, że w przyszłości możemy spodziewać się od Scopely większej liczby gier niezależnych od platformy, przyznając, że nacisk na konsolę Stumble Guys „spowoduje również zwiększenie możliwości innych zespołów Scopely w zakresie zapewniania wrażeń na nowych platformach”.

Kultura zakresowa

Monopoly Go nawiązał współpracę z Marvelem.

Scopely w dużej mierze przypisuje swój sukces w ciągu ostatnich trzynastu lat swojej wyjątkowej kulturze pracy, napędzanej ambicjami, akceptowaniem porażek, a przede wszystkim zaangażowaniem w naukę.

Na początku swojego powstania Driver i zespół ustalili kluczowe zasady kulturowe, które nadal kształtują działalność Scopely: Graj, aby wygrać; troszczyć się głęboko; Rozbudzaj pasję i zdobywaj lojalność; Iterowanie w kierunku wielkości; I podejmij przygodę.

Zdaniem współdyrektora naczelnego zasady te umożliwiły firmie Scopely otrzymanie w tym roku ponad 100 nagród – najwięcej w historii firmy. Nagrody obejmują nr 1 w rankingu twórcy gier mobilnych na liście 50 najlepszych w serwisie PocketGamer.biz, najlepszego wydawcę według PocketGamer.biz oraz grę roku dla GamingOnPhone, Monopoly Go! oraz 100 najbardziej wpływowych firm na świecie według magazynu Time.

Jak Lee zauważył w swojej burzliwej rozmowie z weteranką gier Shelby Molediną, kierownictwo Scopely często jako powód podaje kulturę maszyn uczących się firmy, która opiera się na otwartej komunikacji w celu szybkiego dzielenia się wiedzą między zespołami jest wygrać. Różnorodność gatunków i platform oraz nowe możliwości w zakresie wskaźników przychodów.

Jednak Ferreira i Driver szybko przyznali, że cel Scopely wykracza daleko poza bilans: „Chociaż trajektoria przychodów może być wskaźnikiem sukcesu, nie jest to powód, dla którego wykonujemy tę pracę. Każdy Scopalianin uczestniczy każdego dnia, a jego celem jest poprawa życia milionów ludzi poprzez sport.

To zaangażowanie z kolei daje nam swobodę inwestowania w nowe możliwości, nowe gry i nowe doświadczenia dla graczy na całym świecie.


Source link