Gry z czarnymi bohaterami i bohaterami musiały być wyśmiewane. Postacie kobiece „cierpią” na bycie uważanymi za nieatrakcyjne lub męskie.dany podbródek, Dragon Age: VeilgardZostał skrytykowany przez skrajnie prawicowe trolle za opcje dostosowywania, które pozwalają graczom stworzyć postać z najlepszymi bliznami po operacjach lub grać z partnerem niebinarnym. Po opublikowaniu recenzji spiskowcy odwoływali się do stereotypów lub innego języka jako dowodu na to, że studio BioWare instruuje recenzentów, jak rozmawiać o swoich grach.

Nawet niewydane tytuły spotkały się z bombardowaniem. gra na przymus na południe od północyO młodej czarnej kobiecie z Głębokiego Południa, która wzbudziła gniew tłumu sprzeciwiającego się DEI na platformach takich jak X, gdzie Photoshopem Bohaterka musi sprawić, by wyglądała mniej „odrażająco” i wysunąć teorie spiskowe na temat wpływu Sweet Baby na rozwój gry.

Jednak presja, aby pozostać apolitycznym – ciekawy program dla gatunku rozrywki, który odpowiada artystycznym priorytetom światów narracyjnych i fantastycznych, jednocześnie dając swobodę graczom, którzy je zamieszkują – nie pochodziła tylko od głośnej mniejszości. Po wydaniu Czarny mit: WukongNiektórym streamerom polecono unikać mówienia o Covid-19 i „propagandzie feministycznej”. Wytyczne przyniosły odwrotny skutek, zachęcając streamerów do kontynuowania stosowania słów kodowych, których zakazano im: w rzeczywistości stanowiło to sprzeciw wobec standardów stworzonych w celu cenzurowania graczy.

oczekiwanie na coś Ball twierdzi, że zazwyczaj słyszy więcej pesymizmu w 2025 r., ale „nie ma sensu po prostu spekulować, nie mówiąc już o przewidywaniu”. Jeśli jest jakiś plus, twierdzi, to fakt, że „zatrudnia się więcej, niż się powszechnie uważa”. Wadą jest to, że ogólnie rzecz biorąc nie jest to w pełni rekompensujące, zwłaszcza w Indiach”.

W miarę zbliżania się roku 2024 branża funkcjonuje w oparciu o podejście „niezależne od działalności biznesowej”. Na początku grudnia deweloperzy zebrali się w Los Angeles, aby świętować galę The Game Awards. Na scenie, wśród zapowiedzi meczów, braw i występu Snoop Dogga, gospodarz Geoff Keighley wygłosił krótkie przemówienie.

„Smutna rzeczywistość jest taka, że ​​w ciągu ostatnich kilku lat branża gier doświadczyła znaczących i bezprecedensowych zwolnień w całej branży” – powiedział Keighley. „Mają one wpływ na gry, w które gramy, i, co ważniejsze, na ludzi, którzy tworzą gry, które kochamy. Możemy debatować i na pewno nie zgadzać się co do przyczyn takiego stanu rzeczy, i szczerze mówiąc, na pokaz, mamy trudności z podejściem do tych tematów w konstruktywny sposób.

Keighley wykorzystał ten segment do wręczenia pierwszej nagrody TGA „Game Changer”, będącej ukłonem w stronę osoby, która wywarła pozytywny wpływ na branżę. Następnie program był kontynuowany, wraz z najważniejszymi ogłoszeniami na temat głównych projektów, takich jak wiedźmin 4 i kolejny tytuł ostatni z nas Twórca Naughty Dog.

Pośród tego wszystkiego jest także duch AI. Nadal niewiele wiadomo na temat tego, jak bardzo sztuczna inteligencja będzie się nadal rozwijać i jak przyszłe gry mogą z niej korzystać, ale budzi to coraz większe obawy w miarę zwalniania szeregowych pracowników. Nikt nie wie, kiedy i czy branża odrodzi się, oferując trwałe miejsca pracy i wynagrodzenia. Tak, będzie w co grać. Trudno powiedzieć, ile osób będzie w stanie to zrobić.

Source link