Jednak Jim Potter, dyrektor wykonawczy bezpartyjnej Koalicji na rzecz Komunikacji w Ochronie Zdrowia, twierdzi, że administracja może stanąć przed wyzwaniami prawnymi, jeśli zaproponuje dodatkowe ograniczenia lub całkowity zakaz reklam produktów farmaceutycznych. Mówi: „Sądy postrzegają reklamę jako formę wypowiedzi handlowej i w kilku sprawach z lat 70. XX w. orzekły, że zakaz reklam narusza ochronę wolności słowa wynikającą z Pierwszej Poprawki do Poprawki”. „Gdyby administracja miała jednostronnie narzucić nowe zasady, ich podstawy prawne byłyby dziś bardziej niepewne niż w poprzednich latach”.

Dzieje się tak dlatego, że latem ubiegłego roku Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych uchylił długotrwałą decyzję zasada jodełkiDało to agencjom federalnym pewną swobodę w interpretacji niejednoznacznych przepisów. Decyzja Sądu Najwyższego przenosi władzę z agencji takich jak FDA na sądy.

Ballreich i Weissman obawiają się, że wsparcie Kennedy’ego dla surowego mleka, witamin i niesprawdzonych metod leczenia Covid-19, w tym iwermektyny i hydroksychlorochiny, może skłonić agencję do zatwierdzenia leków, na które brakuje dowodów naukowych.

Weissman mówi: „Przychodzi mi na myśl Robert Kennedy, kiedy mówił o walce z korupcją i monopolem Wielkiej Farmacji, umożliwieniu autoryzacji i promocji nieskutecznych i wątpliwych metod leczenia, leków, ziół czy czegokolwiek. „To przełoży się na obniżenie standardów w FDA. „

Jako sekretarz HHS Kennedy nie będzie bezpośrednio odpowiedzialny za zatwierdzanie nowych leków lub metod leczenia. To zadanie przypada Centrum Oceny i Badań Leków FDA, które często zatwierdza leki na podstawie zaleceń niezależnych komitetów doradczych. Jednak w niektórych kontrowersyjnych przypadkach agencja zatwierdziła leki wbrew zaleceniom tego eksperta, na przykład w 2016 r., gdy dała zielone światło Exondis 51, leku na dystrofię mięśniową Duchenne’a. Doradcy FDA stwierdzili, że nie ma wystarczających dowodów, aby wykazać, że lek przynosi rzeczywiste korzyści kliniczne.

RFK wezwała także do większej kontroli szczepionek, które muszą być testowane na tysiącach zdrowych ochotników przez kilka lat, zanim będą mogły zostać dopuszczone do obrotu. Ten sceptycyzm może skutkować mniejszą liczbą szczepionek wprowadzanych na rynek i większym nadzorem zatwierdzonych szczepionek po wprowadzeniu ich na rynek.

Współpracując z Mehmetem Ozem, którego Trump wybrał na kierownika Centrów Usług Medicare i Medicaid, Kennedy ma wątpliwości co do leczenia objętego Medicare, federalnym programem ubezpieczenia zdrowotnego dla osób w wieku 65 lat i starszych oraz osób niepełnosprawnych. Może też wywierać presję w celu uzyskania sprzętu medycznego.

Jednak antyfarmaceutyczne stanowisko Kennedy’ego mogłoby zostać złagodzone przez Republikanów w Kongresie, którzy w przeszłości byli powściągliwi w kwestii wprowadzenia większej liczby regulacji, oraz innych nominowanych przez Trumpa. Nowy prezydent wybrał na komisarza FDA bardziej tradycyjnego kandydata, Marty’ego Macriego, chirurga trzustki i badacza polityki publicznej w Johns Hopkins. Tymczasem założyciel firmy farmaceutycznej Roivant Sciences i republikański kandydat na prezydenta Vivek Ramaswamy został wybrany na szefa Departamentu Efektywności Rządu, czyli DOGE, planowanej prezydenckiej komisji doradczej za drugiej administracji Trumpa.

„Istnieją duże znaki zapytania co do administracji Trumpa i jej ogólnego podejścia do środków farmaceutycznych” – mówi Ballreich. „Trudno powiedzieć, jak to naprawdę się potoczy”.

Source link