Podkreśla, że ​​OpenAI może wprowadzić reklamy do ChatGPT Jest to możliwe,

– powiedziała dyrektor finansowa Sarah Fryer Czasy finansowe W poniedziałek powiedziano, że firma zajmująca się sztuczną inteligencją rozważa model reklamowy, dodając, że planuje „przemyślać, kiedy i gdzie je wdrażamy”.

Jednak Fryer wycofał się nieco w kolejnym oświadczeniu skierowanym do placówki, mówiąc: „Chociaż jesteśmy otwarci na poszukiwanie innych źródeł przychodów w przyszłości, nie mamy aktywnych planów kontynuowania działalności reklamowej”.

możliwa do zmiażdżenia prędkość światła

Zobacz także:

Sam Altman z OpenAI przeprowadził AMA na Reddicie: 5 faktów na temat ChatGPT i nie tylko

Jest to zgodne z tym, co OpenAI powiedział Mashable, gdy pod koniec października uruchomił wyszukiwarkę ChatGPT. Na pytanie, czy firma planuje oferować reklamy w wyszukiwarce opartej na sztucznej inteligencji, rzecznik odpowiedział: „Nie mamy żadnych planów dotyczących reklam”.

To powiedziawszy, OpenAI zatrudniło ostatnio wielu największych talentów w zakresie monetyzacji. Shivakumar Venkataraman, który wcześniej należał do zespołu reklamowego wyszukiwarki Google, w maju został wiceprezesem OpenAI, a Kevin Weil, dyrektor ds. produktu, który kierował zespołami ds. produktów na Instagramie i We wtorek OpenAI wynajęty Jej pierwszym dyrektorem ds. marketingu była Kate Rauch, która nadzorowała reklamy Coinbase na Super Bowl.

OpenAI niedawno zamknęła dużą rundę finansowania na kwotę 6 miliardów dolarów, co dało firmie wycenę na 150 miliardów dolarów. według New York TimesaOczekuje się, że prognozy przychodów OpenAI w 2025 r. będą największą jak dotąd rundą VC na poziomie 11,6 miliarda dolarów. Dzieje się tak pomimo faktu, że OpenAI przynosi obecnie straty w wysokości 2,3 miliarda dolarów. Więc jakoś OpenAI musi zasadniczo potroić swoje przychody pomimo ogromnych kosztów utrzymania i rozwoju modeli AI. Te pieniądze muszą skądś pochodzić i podnosiły się Subskrypcje premium mogą nie wystarczyć.

Reklamowanie się na ChatGPT wiąże się oczywiście z ryzykiem. wstrząsający Izolowanie produktu i użytkowników. Może to być kosztowne w wysoce konkurencyjnym środowisku, w którym podobne narzędzia są opracowywane przez Anthropic, Perplexity i Google Gemini.

Source link