Podczas niedawnego lotu z Los Angeles do Nowego Jorku założyłem zestaw słuchawkowy na twarz, aby obejrzeć film.
Nie nosiłem Vision Pro ani Meta Quest. Wypróbowałem najnowszą parę okularów AR firmy Xreal, chińskiego startupu, który w niezwykle skupiony sposób podchodzi do komputerów twarzowych.
Dzwoniąc do XReal One, który jest dostępny w przedsprzedaży od środy za 499 dolarów, para okularów AR wydaje się dość skomplikowana. Chociaż technicznie nakładają grafikę na pole widzenia, w rzeczywistości działają jak lustro wyświetlacza telefonu, laptopa lub konsoli do gier. Biorąc jednak pod uwagę postęp, jaki poczynił wyświetlacz w stosunku do ostatniego szkła Air 2 firmy Xreal, może to wystarczyć.
Xreal One wykorzystuje niestandardowy system soczewek do kąpieli dla ptaków, który według firmy jest odpowiednikiem wyświetlacza 1080p z polem widzenia 50 stopni. W praktyce, na podstawie moich doświadczeń z oglądaniem Netflixa grzbiet rebeliantów Z mojego fotela w samolocie (bardzo dobry film), co przekłada się na dość intensywne wrażenia wizualne.
To nie jest tak, jak zobaczyć coś w Vision Pro. Ale fakt, że nosiłem 84-gramowe okulary, nie zasłaniał mi całkowicie wzroku, a raczej zmniejszał różnicę. Jedynym momentem, w którym czułem, że wrażenia z oglądania były gorsze niż przy użyciu iPada, były bardzo ciemne sceny. Ciemne kolory są dość rozpikselowane na Xreal One. Nie oznacza to zerwania umowy, ale może powstrzymać cię od objadania się Christopherem Nolanem ordynans Kino.
Xreal nawiązał współpracę z firmą Bose w zakresie głośników osadzonych w ramie One. Brzmią znacznie lepiej niż dźwięk Meta Ray-Ban, ale polegałem na słuchawkach Sonos Ace sparowanych z iPadem, które grzbiet rebeliantów Pobrane na potrzeby mojego lotu.
Chociaż firma podkreślała, że okulary, które mi przysłały, działały na oprogramowaniu w wersji beta, zauważalne jest, jak bardzo Xreal One jest zależny od urządzenia podłączonego przez USB-C w celu wykonywania kopii ekranu. Wiele zestawów słuchawkowych firm Meta, Snap i innych ma świetne pomysły na oprogramowanie dotyczące tego, jak powinny wyglądać okulary AR, ale wydają się one rozproszone lub nie w pełni dopracowane.
Na razie Xreal wyraźnie stawia na pomysł, że przy znacznie niższej cenie kształt okularów będzie tak samo atrakcyjny, jak świetny wyświetlacz na twarzy. W niedawnym wywiadzie dyrektor generalny Chi Xu powiedział mi, że od chwili wprowadzenia na rynek w 2017 r. firma sprzedała prawie pół miliona okularów, a najczęstsze zastosowania dotyczą rozrywki domowej i podróży służbowych. W morzu zestawów słuchawkowych, które nie są pewne, do czego służą, wypróbowanie okularów AR, które radzą sobie bardzo dobrze z jedną rzeczą, jest odświeżające.