Metafora: Refantanzio Jedna z najlepszych gier 2024 roku, zdobywczyni wielu nagród, w tym dla najlepszej gry RPG, najlepszej scenografii i najlepszej narracji. Ale jedną kategorią, w której Metaphor wyróżniała się, była muzyka. Ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Shoji Meguro – wieloletniego dyrektora muzycznego Osoba Seria ta jest jednym z najwybitniejszych tegorocznych osiągnięć w dziedzinie muzyki do gier wideo, zwłaszcza motywem bitewnym, który stał się wirusowym hitem. w wywiadzie z KrawędźMeguro opowiada o swojej pracy Metafora Ścieżka dźwiękowa zawierająca prawdopodobnie najlepszą muzykę bitewną wszech czasów do gier wideo.
Meguro znany jest ze swojej twórczości tworzącej popowe, jazzowe klimaty Osoba Ścieżka dźwiękowa to potwierdziła MetaforaCiężkie dźwięki orkiestrowe/chóralne nie są niczym Osoba Fani będą od niego oczekiwać więcej, a już na pewno poza jego własną sterówką. Poprosił o skuteczną zmianę biegów Osoba Do MetaforaMusiał na nowo uczyć się teorii muzyki klasycznej.
„Ale to właśnie sprawia, że ten wynik jest tak ekscytujący” – powiedział. „Kiedy powiedziano mi o tym po raz pierwszy Metafora: RefantazjaPowiedziano mi, że będzie to epicka gra RPG w wysokim stopniu fantasy. I od razu usłyszałem dźwięk wspaniałej orkiestry i pomyślałem, że to może być okazja do napisania piosenek, których nigdy wcześniej nie pisałem, co mnie bardzo podekscytowało.
w tworzeniu muzyki dla MetaforaMeguro powiedział, że chce stworzyć klasyczną grę fantasy, ale jednocześnie oferować wyjątkowe zwroty akcji, których fani oczekują od gier Atlus. Ten zwrot stał się tym, co Meguro nazwał „duchowym stylem muzycznym”, który zdefiniował ścieżkę dźwiękową, zwłaszcza muzykę bitewną.
Ponieważ została nominowana do Gry Roku, MetaforaMuzyka została zaprezentowana podczas tegorocznej edycji Game Awards.
Jeśli w tym roku spędziłeś choć trochę czasu w mediach społecznościowych związanych z grami, prawdopodobnie widziałeś wiele postów na ten temat MetaforaMuzyka wojenna. Jest to bardzo ważne dla tematu wojny trudny, Jedna wersja zaczyna się od śpiewu chóru z orkiestrą z entuzjazmem, jakiego można się spodziewać po spotkaniu z Sephirothem, a nie czymś, co słychać podczas każdego mniejszego spotkania w grze. Potem w jakiś sposób jeszcze trudniej jest śpiewać razem ze śpiewami w szybkim rytmie japońskiego mnicha, który może konkurować z Eminemem. Aby jeszcze bardziej ulepszyć teksty, pieśni zostały napisane w rodzimym języku inspirowanym esperanto, językiem wynalezionym w 1887 roku i zaprojektowanym do użytku jako uniwersalny język dodatkowy na całym świecie.
Jednak znalezienie odpowiedniego głosu do tego zadania nie było łatwe. Meguro powiedział: „Szukałem szczególnego rodzaju głosu, który potrafiłby utrzymać szybki rytm podczas czytania tekstów inspirowanych esperantem”.
Poszukiwania zaprowadziły go na YouTube, gdzie przeglądając eksponaty, natknął się na mnicha Keisuke Honryū występującego w Nam Jazz Experiment – grupie muzycznej łączącej jazz z recytacją tradycyjnych sutr buddyjskich. „To było niesamowite, natychmiast złożyłem (Honario) ofertę, a on na szczęście ją przyjął i był szczęśliwy, że może być częścią gry”.
ale jest powód MetaforaMuzyka bitewna jest bardzo chwytliwa i to nie tylko ze względu na styl muzyczny japońskiego mnicha śpiewającego w wymyślonym języku, inspirowanym innym wymyślonym językiem. Meguro musiał zmienić sposób myślenia przy opracowywaniu ścieżki dźwiękowej, tworząc coś naprawdę wyjątkowego, co zmienia sposób, w jaki gracze postrzegają grę.
Meguro powiedział: „Zawsze uważałem, że wyniki gier są podobne do elementów interfejsu użytkownika, istniejących wyłącznie po to, by służyć graczowi”. „Chociaż ścieżka dźwiękowa musi oddawać dla użytkownika atmosferę opowieści, warto sobie przypomnieć, że ta muzyka tak naprawdę nie jest odtwarzana bezpośrednio w świecie, w którym znajdują się bohaterowie”.
Meguro wyjaśnił, że podczas rozmów z reżyserem gry Katsurą Hashino obaj omawiali sposoby połączenia tego, co słyszeli gracze, z tym, co słyszeli bohaterowie.
Powiedział, że eksperyment myślowy pozwolił mu „spojrzeć na kompozycję muzyczną z innej perspektywy”. Pomysł ten został zaimplementowany w samej grze. W ’Metafora’We wczesnych godzinach rannych pomocnik gracza rzuca zaklęcie pozwala im słuchać muzyki Podróżują po całym świecie i nieuchronnie wdają się w bójki.
Ten moment radykalnie zmienia kontekst wszystkiego ’Metafora’Muzyka, zwłaszcza o tematyce wojennej. Pobieranie tych piosenek z rozrywkowego środowiska tylko dla graczy i przekształcanie ich w doświadczenie dla bohaterów wyjaśnia, dlaczego piosenki te wywierają taki wpływ. Dla nas każda walka jest kolejnym wydarzeniem prowadzącym do napisania napisu, dla naszych bohaterów. życie lub śmierć I logiczne jest, że muzyka, której słuchają, walcząc o życie, odzwierciedla tę powagę.
Używany Meguro Metaforamuzyka przyciąga graczy do gry i jest zadowolony z dobrego odbioru jego pracy. Dwie pieśni wojenne, zwane „”uzbrojony wojownik” I „wojownik waleczny„od razu spodobał się graczom, inspirujące wspomnienia I Nawet animowane szorty,
„Bardzo mnie cieszy, że fani tak entuzjastycznie reagują na tę muzykę Metafora– powiedział Meguro. „To zaszczyt otrzymać taką odpowiedź”.