Szef Xbox, Phil Spencer, od miesięcy napomykał o handheldzie Xbox, ale co z przenośnym komputerem do gier z systemem Windows? Wyjaśnia Jason Ronald, wiceprezes Microsoftu ds. „Next Generation”. Krawędź W tym roku kalendarzowym powinniśmy spodziewać się zmian w doświadczeniach z grami na urządzenia przenośne z systemem Windows.
Ronald wziął udział w panelu dyskusyjnym podczas dzisiejszego wieczoru zorganizowanego przez AMD i Lenovo wydarzenia „The Future of Gaming Handhelds”, które było głównie imprezą zaprezentowaną dla nowego Legion Go S firmy Lenovo. Ale na scenie zasugerował, że Microsoft planuje wprowadzić Xbox. Doświadczenie na komputerze z systemem Windows, a nie odwrotnie – i znacznie się rozszerzyło, gdy później się z nimi skontaktowaliśmy.
„Wprowadzamy innowacje w przestrzeni konsolowej od naprawdę długiego czasu, a ponieważ jesteśmy partnerami w całej branży, tak naprawdę chodzi o to, w jaki sposób wprowadzamy innowacje, które opracowaliśmy i rozwijaliśmy w przestrzeni konsolowej oraz jak wprowadzić je do przestrzeni konsolowej PC i przenieś je do przestrzeni gier przenośnych” – powiedział Ronald.
Kiedy rozmawialiśmy z nim po wydarzeniu, potwierdził, że Microsoft rozważa połączenie konsoli Xbox i systemu Windows — i powinniśmy zobaczyć zmianę w tym roku, zamiast czekać na konsolę kieszonkową Xbox, do której może minąć jeszcze wiele lat.
Ronald mówi: „Powiedziałbym, że łączy w sobie to, co najlepsze w Xbox i Windows, ponieważ ostatnie 20 lat spędziliśmy na budowaniu światowej klasy systemu operacyjnego, ale tak naprawdę jest on niedostępny na konsoli”. „Naprawdę koncentrujemy się na tym, jak możemy przenieść te doświadczenia do szerszego ekosystemu Windows, zarówno dla graczy, jak i programistów”.
W tej chwili Windows jest do niczego, mówiąc wprost, do tego stopnia, że stworzone przez społeczność rozwiązanie SteamOS od Valve może być lepszym sposobem na pobieranie i granie w gry. Ronald jest wyraźnie świadomy problemów. „Naprawdę skupiamy się na uproszczeniu gry i uczynieniu jej bardziej przypominającą konsolę. Naszym celem jest umieszczenie gracza i jego biblioteki w centrum doświadczenia, a nie wszystkich zadań (Windows), które musisz wykonać dzisiaj.
Firma Microsoft stworzyła kompaktowe tryby dla aplikacji Xbox w systemie Windows, które skupiają się na poprawie komfortu korzystania z urządzenia przenośnego, ale przypomina to nakładanie szminki na świnię, a nie zajmowanie się podstawowymi funkcjami. „Myślę, że jeszcze w tym roku będziemy mieli o wiele więcej do przekazania” – drażni się Ronald. „Myślę, że to będzie podróż i myślę, że z czasem zobaczysz wiele inwestycji, które już zaczynasz widzieć, ale o wiele więcej będziemy mieli do przekazania jeszcze w tym roku ”
To, w jaki sposób Microsoft posunie się naprzód w związku z fuzją Xbox i Windows, będzie ważne, ale nie wygląda na to, że firma nagle przeniesie niestandardowy system operacyjny Xbox do Windows. Wygląda na to, że Microsoft chce ulepszyć system Windows w grach na konsoli Xbox, ukrywając irytujący pulpit, powiadomienia i starszą wersję systemu Windows.
„Myślę, że ostatecznie naszym celem jest uczynienie systemu Windows doskonałym do grania na dowolnym urządzeniu” – mówi Ronald. „Rzeczywistość jest taka, że system operacyjny Xbox jest zbudowany na bazie systemu Windows. Dlatego zbudowaliśmy dużą infrastrukturę w przestrzeni konsolowej, którą możemy przenieść do przestrzeni PC i naprawdę zapewnić najwyższej jakości wrażenia z gry na każdym urządzeniu.
W szczególności Microsoft musi zająć się wieloma podstawami, aby uczynić system Windows bardziej przyjaznym dla kontrolerów i zapewnić, że Xbox będzie faktycznie uruchamiał rzeczy zamiast paska zadań, menu Start i innych elementów. „Są pewne rzeczy w systemie Windows, które nie są przeznaczone do pracy w sytuacjach, gdy nie masz klawiatury i myszy, na przykład obsługa drążków sterowniczych lub joypad i tym podobne” – przyznaje Ronald.
„Pracujemy nad podstawowymi modelami interakcji, aby mieć pewność, że niezależnie od szczegółów systemu operacyjnego, będzie on zasadniczo przypominał urządzenie przeznaczone do gier i zapewniał wrażenia skupione na grach”.
Ronald twierdzi, że celem jest umieszczenie w centrum doświadczenia konsoli Xbox — „a nie pulpitu systemu Windows, jaki masz dzisiaj”.