Dołącz do naszych codziennych i cotygodniowych biuletynów, aby otrzymywać najnowsze aktualizacje i ekskluzywne treści na temat wiodącego w branży zakresu sztucznej inteligencji. dowiedz się więcej


Nvidia i Krafton zaprezentowały bezprecedensową sztuczną inteligencję na urządzeniu, która umożliwi inteligentne postacie AI w PUBG i inZoi.

Firmy stworzyły model małego języka (SLM) zbudowany specjalnie dla gier wideo. Technologia ta zostanie po raz pierwszy wprowadzona w serii PUBG, która sprzedała się w ponad 80 milionach egzemplarzy, a także zostanie wprowadzona w nadchodzącym symulatorze życia inZOI.

Model języka AI jest dostępny na urządzeniu, co oznacza, że ​​znajduje się na Twoim komputerze lokalnym i nie jest połączony z chmurą. W przypadku gier ten model językowy zapewni bezprecedensowy poziom immersji w grach, tworząc po raz pierwszy postacie, w które można grać wspólnie (CPC), wzmacniając tradycyjną rolę postaci niegrywalnych (NPC), powiedział szef Kang-wook Lee. o dziale głębokiego uczenia się Kraftona w wywiadzie dla GamesBeat podczas targów CES 2025.

W filmie Crafton pokazał, jak NPC może pomóc graczowi wygrać w grze typu Battle Royale. Na filmie zawartym w tej historii możesz zobaczyć, jak NPC może tańczyć i wchodzić w interakcję z graczem, a także pomagać w opracowywaniu strategii, gdy para ma nadzieję wygrać obiad z kurczakiem przeciwko innym ludziom. Lee uważa, że ​​ta innowacja może pomóc PUBG w zwiększeniu liczby odbiorców, biorąc pod uwagę, że gra ma osiem lat.

dlaczego to ma znaczenie

Postać w inZOI zaginęła i potrzebuje pomocy w zakresie wskazówek.

Crafton powiedział, że CPC mogą komunikować się naturalnie i werbalnie z graczami i między sobą, odblokowując głębsze doświadczenia, które nigdy wcześniej nie były możliwe. Technologia ta stanowi znaczący krok naprzód w immersyjnych grach i na nowo definiuje rolę sztucznej inteligencji w przyszłości rozrywki.

Tak to wygląda w przypadku serii PUBG, a w szczególności inZOI:

franczyza pubg:CPC wprowadzi nowego towarzysza zasilanego przez SLM, który będzie mógł komunikować się werbalnie i współpracować z graczem. Gracze mogą wchodzić w interakcje i ustalać strategie ze swoim partnerem CPC opartym na sztucznej inteligencji, tak samo jak z ludzkim członkiem drużyny, co znacznie poprawia rozgrywkę.

wZOI:Gracze doświadczą symulacji, w której poznają nie tylko życie swojej postaci, ale życia wszystkich innych osób w pełnowymiarowej symulacji, w której obywatele, znani jako „Zoice”, wchodzą w interakcję i dokonują wyborów w oparciu o swoją wolną wolę i doświadczenia z prawdziwego życia. Czas. Zois będzie zasilana przez SLM, aby śledzić trendy w modzie, rozpowszechniać plotki, rozwijać reputację i nie tylko.

Co najważniejsze, technologia ta działa w 100% lokalnie na urządzeniu użytkownika, bez konieczności komunikowania się z centrum danych, poprawiając prywatność danych, responsywność i eliminując potrzebę opłat abonamentowych.

Szczegóły zwiastuna gry wideo inZOI

28 marca Krafton wypuści na rynek symulator życia inZOI.

W inZOI każdą z 300 postaci miasta (zwanych „ZoI”) kieruje około 600 różnych punktów danych mentalnych, co stanowi podstawę realistycznej symulacji życia (RLS) w grze. Chociaż tradycyjne systemy oparte na regułach mogą dawać różne wyniki, ostatecznie nie udaje im się skutecznie wykorzystywać cech zoe do generowania zachowań odpowiednich dla kontekstu.

Aby rozwiązać ten problem, firma Crafton wprowadziła „Smart Zoey”, korzystając z modelu językowego dostępnego na urządzeniu, co uczyniło Zoey bardziej dynamiczną poprzez uwzględnienie takich cech, jak wiek, osobowość i bieżąca sytuacja. Dzięki temu mogą nie tylko wykonywać obliczone działania, ale także dostosowywać swoje zachowanie jak prawdziwi ludzie w obliczu nieoczekiwanych scenariuszy.

Pod koniec każdego dnia Zoey analizuje swoje doświadczenia, kształtując swoje działania na następny dzień i wspierając dalszy rozwój w kierunku naprawdę wyjątkowej i spersonalizowanej postaci. Ta dynamiczna interakcja sprzyja tętniącemu życiem, różnorodnemu miastu, pełnemu nieprzewidywalnych wydarzeń, które tworzą głęboko wciągające wrażenia symulacyjne.

„Chcieliśmy stworzyć coś, co naprawdę różni się od postaci niezależnych. Dlaczego nazywamy to CPC? Ponieważ jest to postać, którą naprawdę możesz stworzyć samodzielnie. Pierwszym przykładem jest PUBG CPC” – powiedział Lee.

W PUBG możesz grać w parze, rywalizując z innymi graczami, aby jako jedyny ocaleć w meczu PUBG.

„Opiera się na całym modelu językowym, modelu tekstu i modelu zamiany tekstu na mowę – wszystko razem, aby w zasadzie móc pomyśleć o tym, co właściwie powinni być w stanie usłyszeć” – powiedział Lee. „Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić. Na przykład możesz znać pewne strategiczne szczegóły. Hej, chcę grać inaczej. Każda sekwencja działań jest tworzona na podstawie wnioskowania o modelu językowym. Pod koniec dnia możesz zastanowić się, jaki będzie następny dzień. Planowanie odbywa się również poprzez oszacowanie modelu językowego itp.”

Krafton ma zespół około 80 osób pracujących nad rozwojem technologii dla postaci AI. Pod pewnymi względami jest to trochę prymitywne, ale postać zasadniczo zachowuje się jak ludzki gracz. Gracze będą mogli adoptować techniki i tworzyć własne postacie.

„Oczywiście nie są to jeszcze w 100% naturalni ludzie, ale jest to pierwsza postać AI, przy której reakcje można usłyszeć w ciągu 1,5 sekundy” – powiedział Lee.

Lee powiedział, że optymistycznie podchodzi do sztucznej inteligencji w sporcie.

Powiedział: „Jestem całkowicie przekonany, że sztuczna inteligencja zmieni prawie wszystko, co robiliśmy od lat”. „Jeśli chodzi o branżę gier i graczy, jestem co do tego niezwykle optymistyczny. Postrzegam rok 2025 jako najważniejszy rok dla świata sztucznej inteligencji i powiedziałbym, że InZOI będzie znaczącym kamieniem milowym w grach.

InZOI, gra symulująca życie, ukaże się w marcu. Lee powiedział, że Krafton korzysta również z narzędzi sztucznej inteligencji, aby przyspieszyć produkcję.

Lee wcześniej myślał, że inteligentne postacie niezależne pojawią się w grach w 2024 roku. Wygląda jednak na to, że rok 2025 będzie dla niego ważnym rokiem.

„Niektóre modele AI są idealne. Ilekroć popełnią mały błąd, nawet jeśli istnieje szansa jedna na milion, komuś stanie się krzywda. Ale nasz gatunek nie będzie w niebezpieczeństwie dzięki sztucznej inteligencji w grach. Zabawne jest, kiedy te postacie popełniają błędy” – powiedział Lee. „Czasami robią głupie żarty i mówią przypadkowe rzeczy. Ale są zabawne.”


Source link