Analitycy biznesowi to poszukiwani profesjonaliści. Rosną zarówno możliwości zatrudnienia, jak i wynagrodzenie za tę rolę. Dowiedz się, jak zostać analitykiem biznesowym w 2025 roku.
Analitycy biznesowi są twórcami zmian w organizacji. Wykorzystują swoje multidyscyplinarne umiejętności do doskonalenia procesów biznesowych, podejmowania strategicznych decyzji biznesowych i identyfikowania możliwości poprawy wyników biznesowych.
Dziś każda firma potrzebuje analityka biznesowego, który pomoże jej zrozumieć powstający krajobraz branżowy i wyprzedzić go. Dlatego zapotrzebowanie na analityków biznesowych jest dość duże. W latach 2022-2032 oczekuje się wzrostu rynku analityków biznesowych 9,7% w Ameryce
Czym zajmują się analitycy biznesowi?
Analitycy biznesowi pełnią różne role w branży, od utrzymywania kontaktów między zespołami IT i biznesowymi w agencjach oprogramowania po usprawnianie operacji marketingowych i finansowych w firmach. Krótko mówiąc, ich obowiązki różnią się w różnych firmach.
Wcielają się w rolę menadżera projektu – zarządzając projektem od jego powstania do realizacji; Analizują dane i tworzą raporty dla zespołów przywódczych. Prowadzą badania i na bieżąco śledzą najnowsze trendy i tradycje kształtujące branżę.
Istnieją jednak cztery główne zadania, które zazwyczaj wykonuje analityk biznesowy:
1. Twórz plany strategiczne
Identyfikuj możliwości ulepszenia firm i umożliwiaj zespołom wykorzystanie możliwości, które pomagają rozwijać firmy.
2. Rozwiązuj problemy biznesowe
Myśl krytycznie, aby zrozumieć wyzwania biznesowe i rozwiązywać je, aby osiągnąć lepsze wyniki.
3. Przeanalizuj dane
Przeanalizuj dostępne dane i znajdź obszary biznesowe, które można ulepszyć. Dziel się raportami i zaleceniami dotyczącymi ulepszeń z interesariuszami i zespołami biznesowymi.
4. Procesy projektowe
Twórz procesy maksymalizujące efektywność i poprawiające wyniki biznesowe.
Niezbędne umiejętności analityka biznesowego
Rola analityka biznesowego jest wielofunkcyjna i wymaga umiejętności technicznych i umiejętności współpracy. Aby osiągnąć sukces jako analityk biznesowy, będziesz potrzebować tych umiejętności.
1. Umiejętności zawodowe:
Analityk biznesowy identyfikuje możliwości pomocy firmie w ulepszaniu jej operacji i procesów. Niezbędne jest zrozumienie różnych funkcji biznesowych, w tym finansów, księgowości, marketingu itp., aby dostrzec luki i określić najlepszy sposób ich wypełnienia.
2. Komunikacja:
Analityk biznesowy rozmawia z wieloma osobami w organizacji, w tym z zespołami kierowniczymi, programistami i innymi zainteresowanymi stronami. Dlatego musisz umieć dobrze komunikować swoje pomysły.
3. Analiza danych:
Rola analityka biznesowego polega na rekomendowaniu rozwiązań, a dane są kluczowym elementem skutecznej realizacji tego celu. Podejścia oparte na danych wymagają regularnego gromadzenia i analizowania danych w celu sprawdzenia skuteczności rozwiązania. Znajomość narzędzi takich jak Power BI, Tableau, Excel itp. jest pomocna w doskonaleniu się w roli analityka biznesowego.
4. Techniki analizy biznesowej:
Znajomość narzędzi do podejmowania strategicznych decyzji, takich jak analiza SWOT i inne metody specyficzne dla branży, takie jak Agile Business Analysis, Six Sigma i Rational Unified Process itp., może pomóc w osiągnięciu doskonałości w roli analityka biznesowego.
Jak zostać analitykiem biznesowym?
Najłatwiejszą drogą do zostania analitykiem biznesowym jest zdobycie dyplomu z analityki biznesowej i odbycie staży tuż przed ukończeniem studiów, aż do zdobycia pierwszej pełnoetatowej pracy w branży. Jeśli nie masz dyplomu z analityki biznesowej, oto kilka kroków, które możesz wykonać.
1. Zdobądź tytuł licencjata/magistra
Aby móc zostać analitykiem biznesowym, niezbędne jest posiadanie dyplomu z finansów, biznesu, marketingu, rachunkowości lub dyscypliny pokrewnej. Jeżeli nie posiadasz jeszcze tytułu licencjata/magistra, możesz rozważyć te programy w ramach analityki biznesowej.
A) Licencjat z analityki biznesowej na Uniwersytecie Deakin
3-letni program online dla studentów studiów licencjackich zapewnia praktyczne doświadczenie w projektach w świecie rzeczywistym.
B) Tytuł magistra (MS-BA) w zakresie analityki biznesowej uzyskany na Uniwersytecie Stanowym w Arizonie.
Program trwa 9-16 miesięcy i oferuje pięć odrębnych ścieżek – analityka łańcucha dostaw, fintech, analityka marketingowa, Big Data i doradztwo techniczne w celu specjalizacji.
2. Weź udział w kursie/certyfikacie online
Analityka biznesowa to rozwijająca się dziedzina. Zarówno samodzielne programy online, jak i kursy offline pomagają w doskonaleniu umiejętności zgodnie z bieżącymi wymaganiami stanowiska. Jeśli jesteś doświadczonym analitykiem biznesowym i chcesz objąć stanowisko kierownicze lub zostać analitykiem biznesowym, dobrym rozwiązaniem może być uzyskanie certyfikatu analityka biznesowego.
Jeśli rozpoczynasz swoją przygodę z analityką biznesową, pomocne będą certyfikaty ECBA i CFLBA, ponieważ są to certyfikaty na poziomie podstawowym. Jeśli jednak masz doświadczenie zawodowe w analizie biznesowej, lepsze będą certyfikaty CCBA, CBDA, CBAP, CALBA i podobne.
3. Utwórz portfolio
Wykorzystaj projekty zrealizowane w ramach kursu/certyfikatu, aby zademonstrować swoje umiejętności i doświadczenie. Jeśli tego nie masz, podejmij kilka rzeczywistych projektów, aby wykazać się umiejętnościami i wiedzą specjalistyczną w zakresie analizy biznesowej.
4. Zdobądź pracę na poziomie podstawowym
Po ukończeniu projektów i posiadaniu portfolio do zaprezentowania, utwórz swoje CV i rozpocznij ubieganie się o stanowisko analityka biznesowego. Zanim przystąpisz do rozmowy kwalifikacyjnej, przeczytaj najczęściej zadawane pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej z analitykiem biznesowym.
wniosek
Analiza biznesowa to satysfakcjonująca kariera. Firmy każdej wielkości potrzebują analityków biznesowych, aby przekształcić swoje procesy biznesowe i umożliwić im rozwój. Rosną zarówno możliwości zatrudnienia, jak i wynagrodzenia analityków biznesowych. Jeśli chcesz zbudować karierę jako analityk biznesowy, zacznij już dziś!
Połączony:Przyszłość IT: Prognozy i trendy dla przedsiębiorstw w 2023 roku
PołączonyLOE w zarządzaniu przedsiębiorstwem: kroki, przegląd i znaczenie