Istnieje historia z początków kina, która dotyczy Sory, narzędzia do tworzenia tekstu na wideo uruchomionego w tym tygodniu przez OpenAI. A biorąc pod uwagę, że serwery Sory borykają się z problemem popytu, a wielu klientów OpenAI wciąż czeka, aby je wypróbować, mamy czas na historie.

prawdopodobnie wiesz Przyjazd pociągu na stację La Ciotat (1896) braci Lumière, nawet jeśli nigdy tego nie widziałeś. Podobnie jak Sora, Lumières nakręcili bardzo krótkie filmy prezentujące najnowszą technologię. Mówimy o kinematografii zamiast renderowaniu AI i fajnym 50-sekundowym filmie zamiast maksymalnych 20 sekund dozwolonych w filmach Sory.

Mimo to zasada jest ta sama: był to wczesny przebłysk nowej, szokującej formy rozrywki. Według legendy – legendy ugruntowanej w uroczym filmie Martina Scorsese o chłopcu z epoki Lumière, hugo (2011)- przyjazd pociągu Widzowie uciekali przestraszeni nadjeżdżającą prosto na nich lokomotywą parową.

Podobne poczucie nerwowości ogarnia Sorę – w szczególności nerwowość w związku z tym, co filmy AI mogą zrobić, aby jeszcze bardziej pogorszyć nasz krajobraz medialny „postprawdy”. Przeciętny widz już ma problem z określeniem, co jest prawdziwe, a co nie, a problem jest jeszcze poważniejszy, jeśli cierpi na depresję. Żyjemy w złotym wieku teorii spiskowych. Najbogatszy człowiek świata udostępnił już fałszywy film oparty na sztucznej inteligencji, który ma pomóc w wyborach.

Zobacz także:

Czy chatbot AI może przekonać Cię, abyś nie wierzył w teorię spiskową?

co się dzieje, gdy Sora może tworzyć Każdy Czy jest to tak realne, jak to, co można zobaczyć w wieczornych wiadomościach – gotowe do rozpowszechnienia w mediach społecznościowych?

Wygląda na to, że OpenAI myśli o swoich znakach wodnych, zarówno widocznych, jak i niewidocznychPowstrzyma każdy spisek. Ale po pobraniu kilkudziesięciu filmów Sora mogę zaświadczyć, że widoczny znak wodny jest mały, nieczytelny i często znika w tle. Idealnie przycięte nagranie w oprogramowaniu do edycji wideo byłoby dziecinnie proste.

Zatem świat celowej dezinformacji, prowadzonej albo przez złych aktorów politycznych, albo przez influencerów próbujących zwiększyć swoje zaangażowanie, pędzi na nas jak pociąg. Prawidłowy?

Zło. Ponieważ, jak mówi nam prawdziwa historia filmu Lumière, ludzie są o wiele mądrzejsi w kwestii nowej rozrywki wideo, niż nam się wydaje.

oto rzecz przyjazd pociągu:Legenda jest prawie na pewno fałszywa. Nie mamy bezpośrednich dowodów na to, że widzowie 50-sekundowego klipu uciekli z kina lub wpadli w panikę na widok nadjeżdżającego pociągu.

Profesor nauk o mediach Martin Loeperdinger nazwał to „horrorem”.Założyciel Mit kina” i zauważa, że ​​jego korzenie sięgają książek napisanych pod koniec XX wieku. Możliwe, że autorzy połączyli go z późniejszą eksperymentalną, trójwymiarową wersją Lumières. przyjazd pociąguktóry w 1934 roku był emitowany kilkakrotnie i – jak wiele późniejszych filmów 3D – był nowością i komercyjną porażką.

Więc nie, pierwsi widzowie prawdopodobnie nie pomylili ruchomego obrazu pociągu z prawdziwym pociągiem. Właściwie wydaje się, że bardzo szybko przyjął całą koncepcję filmów. współczesne relacje o spodenkach Lumière (było ich dziesiątki); przyjazd pociągu (nie było to postrzegane jako ekstrawagancja) są teraz pełni podekscytowania otwierającymi się możliwościami.

możliwa do zmiażdżenia prędkość światła

„Dlaczego, jeśli tak się stanie” – napisała jedna z gazet, kurier paryskiW 1896 r. „Moglibyśmy prawie przezwyciężyć utratę pamięci, prawie wyeliminować wyobcowanie, prawie wyeliminować śmierć”. (Uwaga spoiler: nie, chociaż brzmi to jak świetna podstawa dla XIX wieku czarne lustro sprawa.)

Kolejny magazyn, nauka francuskaZachwycony „niewiarygodnie cudowną magią”, która stworzyła „halucynacyjną fantasmagorię” kinematografu. Nawet dzisiejsi najbardziej zafascynowani technologią zwolennicy sztucznej inteligencji mieliby trudności z poparciem Sory w podobnych słowach.

Ponieważ jak większość sztucznej inteligencji, Sora często ma „urojenia” – i to w złym tego słowa znaczeniu.

Zobacz także:

7 filmów Wild Sora po premierze szturmem zdobywa media społecznościowe

Jak odkryłem w chwilach, gdy serwery OpenAI nie były wyłączone, prawie każdy film wygenerowany przez Sorę zawiera pewne szczegóły, które dla ludzkiego oka wyglądają źle. Wpisałem komunikat „Dziennikarz uderza w biurko z frustracji z powodu braku dostępu do wideo AI”, a następnie obserwowałem, jak pióro pojawia się i znika w dłoni reportera.

Błędy ciągle się zdarzały. Czynnik nowości szybko zanikł. Przyjaciele byli zdumieni autentycznością gadżetu w „Artysta hip-hopowy modeluje przytulny świąteczny sweter” i byli trochę zdenerwowani – dopóki nie zauważyliśmy, że złoty łańcuszek rapera zmienił się z tyłu w złoty kucyk, a sweter na sobie jeleń miał osiem nóg.

Reakcja Sory na „grupę pogrzebową z klaunami cyrkowymi” w dużej mierze wpłynęła na decyzję… z wyjątkiem tego, że w trumnie nie było jej ciała postaci z kolorową peruką i czerwonym nosem.

Nie oznacza to, że Sora nie będzie miał natychmiastowego wpływu na branżę ruchomego obrazu. Biorąc pod uwagę mniej dziwaczne wskazówki, z pewnością mogłoby to zastąpić wiele typowych B-rollów, często spotykanych w objaśnieniach YouTube i korporacyjnych filmach szkoleniowych. (Zakłada się, że OpenAI nie będzie zmuszone do zamykania i uczenia Sory na internetowych materiałach wideo bez zgody twórców.)

To Jest Oznacza to, że wszystko, co niezwykłe, cokolwiek, o czym próbujesz kłamać, wszystko, w czym Sora nie został specjalnie przeszkolony, jeśli chodzi o tworzenie filmów, stanowi punkt wyjścia. Wykorzenianie wszystkich tych błędów do tego stopnia, że ​​​​nie zauważamy ich od razu, może być ćwiczeniem w frustracji.

Być może te wczesne, pełne błędów filmy o sztucznej inteligencji posłużą jako rodzaj masowego szczepienia – niewielka dawka choroby postprawdy, skutecznie dostarczająca naszym mózgom przeciwciał odpornych na sztuczną inteligencję, które ochronią nas przed przyszłymi fałszywymi pandemiami wizualnymi. Można się na nie lepiej przygotować. ,

Wideo AI musi dostać się do pociągu ze wskazówkami

Sztuczna inteligencja zrobiła na mnie zdecydowanie mniejsze wrażenie, gdy Sora zainspirował nowy pomysł na Lumières. Przyjazd pociągu. Poprosiłem o film z lokomotywą robi W rzeczywistości kinematografy rozbijają ekran projekcyjny, miażdżąc publiczność.

Ale Sora nie był w stanie nawet dotrzeć do oryginalnego, 50-sekundowego filmu krótkiego sposób Poza prawami autorskimi i powszechnie dostępne w Internecie (w tym Wersja została już ulepszona przez sztuczną inteligencjęPrzewidywał film zatytułowany „Przyjazd wysokiego (sic!) Pociągu”, wydany najwyraźniej w roku „18965”.

Jeśli chodzi o przełamanie dosłownie czwartej ściany, zapomnij o tym: pomimo kilku prób szybkiego przepisania, Sora po prostu nie mógł zrozumieć, o co pytam. Ekran projekcyjny pozostał nienaruszony.

Mimo to ta wersja Sory może nadal być zwiastunem jakiejś niesamowitej wizualnej podróbki, która ma nadejść – być może, gdy bardziej solidna technologia wideo AI trafi w ręce przyszłego DW Griffitha.

Tymczasem minęły dwie dekady przyjazd pociągu i niesławny film Griffithanarodziny narodu (1915), Pierwszy prawdziwy blockbuster, kamień milowy w historii kina, który jednocześnie rzuca okiem na najnowszą historię Ameryki pełną rasistowskich kłamstw.

Film Griffitha, któremu wówczas sprzeciwiała się NAACP, wywarł ogromny wpływ na utrzymanie segregacji i odrodzenie Ku Klux Klanu.

Więc tak, być może uwolnienie Sory powoli przesuwa nas w stronę podzielonego świata postprawdy. Ale nawet w przyszłości zdominowanej przez sztuczną inteligencję źli aktorzy będą musieli pracować w nadgodzinach, jeśli chcą wyrządzić społeczeństwu więcej szkód niż najbardziej niepokojące sygnały z kina.

Temat
Sztuczna inteligencja OpenAI

Source link