Przekształcenie fabryki samochodów, która rozpoczyna swoją siódmą dekadę, w przyszłościowy obiekt, gotowy na autonomiczną jazdę opartą na sztucznej inteligencji, wiąże się z naturalnymi wyzwaniami. Wśród nich: rysunki architektoniczne z lat 60. XX w. i establishment królewski. „Musieliśmy wszystko sprawdzić i zmierzyć się z centymetrem” – wyjaśnia Dan Ford, dyrektor zakładu Jaguar Land Rover (JLR) w Halewood w Merseyside w Anglii. „Ale rysunek był odbiegający od skali: uderzyliśmy w rynnę”.

Oprócz drobnych usterek na drogach (wspaniała brytyjska pogoda i ulewne deszcze w sierpniu spowodowały 48-godzinne opóźnienie w pracach), modernizacja fabryki w Halewood przeprowadzona przez firmę JLR za 250 milionów funtów (323,4 miliona dolarów) przebiegła sprawnie. Położone w pobliżu rzeki Mersey, 16 mil od Liverpoolu, Halewood od dawna jest synonimem brytyjskiego przemysłu samochodowego, a JLR jest największym pracodawcą w branży motoryzacyjnej w Wielkiej Brytanii. (Kontrowersyjny Jaguar Type 00 firmy miałby być produkowany w osobnej fabryce w Solihull). Otwarty w 1963 roku do produkcji Anglii (małego rodzinnego sedana pełniącego funkcję latającego samochodu) przez firmę Ford of Britain Harry Potterze serii), plany konwersji zakładu rozpoczęły się pod koniec 2020 roku. Zespół Forda porzucił miarkę na rzecz cyfrowego bliźniaka i w każdy weekend skanuje powierzchnię 1000 metrów kwadratowych (10764 stóp kwadratowych) od podłogi do sufitu.

Robot ABB w nowym nadbudowie dba o to, aby powierzchnie drzwi były wolne od zanieczyszczeń przed poddaniem ich laserowemu ustawianiu.

Fotografia: JLR

Hailwood został teraz zmodyfikowany pod kątem przyszłych samochodów. Flota 750 robotów („nasza wersja armii terakoty” – mówi Ford), technologia laserowego ustawiania i infrastruktura oparta na chmurze dołączają do 3500 pracowników JLR w hali produkcyjnej, tworząc obiekt produkcyjny producenta o powierzchni 32 364 stóp kwadratowych. (348 363 stóp kwadratowych). Pojazdy nowej generacji. Nowe stanowiska kalibracyjne mierzą czas reakcji zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę pojazdu, takich jak kamery i czujniki. Ford twierdzi, że w przyszłości poziom bezpieczeństwa może zostać dostosowany do jazdy autonomicznej.

Pierwszym etapem przebudowy Halewood była nowa nadwoziownia, składająca się z dwóch pięter oddzielonych 2,5 metra (osiem stóp) betonu dla ciężkich maszyn, mogąca produkować 500 nadwozi pojazdów dziennie. Nowa linia produkcyjna jest obecnie w fazie rozruchu: przedprodukcyjne zelektryfikowane SUV-y średniej wielkości mają zostać przetestowane do 2025 roku. Czterdzieści nowych autonomicznych robotów mobilnych pomaga teraz pracownikom Halewood w montażu akumulatorów wysokiego napięcia. Inne dodatkowe obiekty obejmują zautomatyzowaną wieżę do przechowywania lakierowanych nadwozi o wartości 10 milionów funtów (12,9 miliona dolarów), która może pomieścić 600 pojazdów, które są terminowo pobierane za pomocą dźwigu w celu realizacji zamówień klientów.

Obraz może zawierać architekturę osoby dorosłej, fabrykę odzieży, buty, buty i sprzęt komputerowy

Mikroskop ręczny służy do kontroli powierzchni farby, pokrycia głębokości i końcowego audytu oceniającego jakość.

Fotografia: JLR

Halewood to pierwszy w pełni elektryczny obiekt JLR. Nałożony przez brytyjski rząd obowiązek dotyczący pojazdów o zerowej emisji spalin, stanowiący część planu przejścia na gospodarkę o zerowej emisji netto, wejdzie w życie na początku 2024 r. – 22 procent całej sprzedaży nowych samochodów musi mieć zerową emisję. Prawo zmusza branżę do zwiększenia produkcji pojazdów elektrycznych, co skutecznie doprowadzi do skutecznego zakazu sprzedaży nowych samochodów benzynowych do 2035 roku; Unia Europejska ma podobne zasady. Do 2030 r. każda z luksusowych marek JLR będzie miała w ofercie model w pełni elektryczny, a zestaw Range Rover Electric będzie dostępny w przedsprzedaży (jedyny dostępny w firmie pojazd z napędem akumulatorowym, Jaguar I-Pace wprowadzony na rynek w 2018 r., zostanie wycofany).

Obraz może przedstawiać architekturę budynku fabrykę, produkcję i warsztat

Robot o dużej ładowności z czarnymi pneumatycznymi przyssawkami jest gotowy do zdjęcia maski pojazdu; Otaczające zatrzaski pneumatyczne utrzymują panel na miejscu.

Fotografia: JLR

Source link