Gdybym powiedział Ci, że Valve może udawać, że w przyszłym roku zdetronizuje Sony PlayStation i Microsoft Xbox w Twoim salonie, a także rzuci wyzwanie Meta Quest jako wybranemu przez graczy zestawowi VR, uwierzysz mi? ponieważ zawór może taki posiadać Bardzo Sprzęt SteamOS w drodze.
Na wypadek pożaru w miejscu, w którym obecnie widzimy dym, Valve przygotowuje obecnie także bezprzewodowy zestaw słuchawkowy VR o nazwie kodowej Deckard, parę różdżek z możliwością śledzenia o nazwie kodowej Roy, gamepad do Steam Controllera 2 o nazwie kodowej Ibex oraz konsolę do salonu Fremont o nazwie kodowej. (ten ostatni Teraz pojawia się taka możliwość W porównaniu z wczoraj.) Valve ujawniło teraz także plany stworzenia sprzętu SteamOS innych firm dla partnerów.
Nie będzie łatwo konkurować z Sony, Microsoftem czy Meta. Firmy te mają wiele do stracenia i są głęboko zakorzenione. Jednak Steam Deck ujawnił poważną słabość każdej ze swoich firm, której naprawienie może zająć lata – chęć grania w ogromną bibliotekę gier w dowolnym miejscu i czasie.
i kiedy się liczą On Na zewnątrz Valve mogłoby zbudować zupełnie nowy ekosystem sprzętu SteamOS, który ostatecznie umożliwiłby producentom komputerów PC i urządzeń peryferyjnych przenoszenie ogromnej i szerokiej gamy gier Windows na wszelkiego rodzaju inny sprzęt bez konieczności polegania na Microsoft lub narażania swoich klientów na mnóstwo kłopotów. Można skorzystać z rosnącej biblioteki. Problemy z Windowsem.
Obecnie każda większa firma produkująca komputery PC buduje jednego lub więcej konkurentów Steam Deck. Jednak bez błogosławieństwa i wsparcia Valve są one przywiązane do systemu operacyjnego Windows, który nie pozwala na szybkie i płynne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie gier, aby sprawiały wrażenie przenośnych i łatwych. Konstruując te urządzenia przenośne, zazwyczaj opierają się one również na gotowych chipach AMD, ponieważ części żadnego innego producenta nie konkurują obecnie z bateriami Windows Gaming Plus.
Jednak Valve od dawna mówiła, że udostępni SteamOS innym producentom, a ostatnio nawet zobowiązała się do bezpośredniego wsparcia dla konkurencyjnych urządzeń kieszonkowych, takich jak Asus ROG Alley — a zaledwie w zeszłym tygodniu Valve po cichu zaktualizowała dokument Może to ujawnić jej szerszą, nadrzędną strategię. To nie sprawi, że SteamOS będzie siedział bezczynnie i miał nadzieję, że twórcy coś zrobią – będzie ich trzymać za rękę.
Valve ma teraz jasną etykietę dla stron trzecich, nakazującą tworzenie urządzeń „oparte na SteamOS”, które jasno definiuje jako „sprzęt obsługujący system operacyjny SteamOS, wdrażany w ścisłej współpracy z Valve”.
Dodatkowo pozwala firmom tworzyć sprzęt „kompatybilny ze Steam” wyposażony w „wejście kontrolera zatwierdzone przez Valve”, a także sprzęt SteamVR i sprzęt Steam Link, który umożliwia strumieniowe przesyłanie gier z jednego urządzenia na drugie.
A jeśli przecieki okażą się prawdziwe, producenci nie będą musieli wybierać tylko jednej lub dwóch z tych etykiet. to brzmi jak Steam Controller 2 firmy Valve może zawierać elementy, które można wykryć i śledzić w środowiskach VR, a kontroler VR Wand firmy Valve będzie miał wystarczającą liczbę przycisków, aby służyć jako gamepad i grać w ogromną bibliotekę gier na płaskim ekranie Steam.
Valve prawdopodobnie pracuje również nad zmniejszeniem zależności od układów AMD x86. Analiza danych przeprowadzona przez Brada Lyncha, obserwatora Valve, którego społeczność odkryła większość tych wycieków, ujawniła, że Valve testuje także kilka gier Steam, w tym gry VR, na chipach Arm.
Chociaż Valve powiedział mi kiedyś, że układ AMD x86 zastosowany w Steam Deck może być dobrym kandydatem na potencjalny przyszły samodzielny zestaw słuchawkowy VR, chipy Arm potencjalnie zapewniają lepszą żywotność baterii i mniejszą wagę przenośnego produktu niż x86 – podczas gdy Valve bada większą moc AMD – więcej niż kiedykolwiek rozwiązań dla potencjalnych konsol do salonu.
Kiedy dziesięć lat temu Valve poprosiło producentów komputerów PC o przyłączenie się do inicjatywy Steam Machine z pomysłem zbudowania konsoli PC do salonu, wymagało to skoku wiary, mając niewiele do pokazania i niewielkie szanse na sukces. Valve zajęło całe lata stworzenie unikalnego kontrolera do salonu dla swoich maszyn Steam i nie udało mu się przekonać twórców gier Windows do przeniesienia swoich gier na Linuksa.
Jednak zanim ogłoszono Steam Deck, Valve stworzyło warstwę kompatybilności oprogramowania Proton tak dobrze, że wiele gier Windows działa teraz lepsza w systemie Linux i stworzył najbardziej konfigurowalny, a jednocześnie znajomy zestaw elementów sterujących w historii.
Gdyby producenci mogli tworzyć własne maszyny parowe zamiast równoważnych maszyn z systemem Windows, mogliby oferować lepsze produkty do gier niż obecnie. Mogą także chcieć wypuścić zestaw słuchawkowy VR, który nie jest powiązany z Microsoftem ani Meta, jeśli pełni także funkcję Steam Deck, aby na przenośnym urządzeniu odtwarzać dziesięciolecia gier na płaskim ekranie.
Nie jest jasne, czy cokolwiek z tego dojdzie do skutku; Valve to wyjątkowo mała firma, która stara się nie zajmować zbyt wieloma rzeczami na raz. Kiedy rozmawiam z dyrektorami branży komputerów osobistych o tym, dlaczego wybierają system Windows zamiast SteamOS, niektórzy mówią, że martwią się, czy Valve rzeczywiście będzie w stanie ich wspierać.
Ale jest to tak samo interesujący pomysł, jak 12 lat temu, kiedy Gabe Newell wyjaśnił nam początkowe podejście, i tym razem istnieje znacznie większa szansa, że się sprawdzi.