Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Drogowego i Ruchu Drogowego (NHTSA) prowadzi dochodzenie Funkcja zdalnego parkowania „Actual Smart Summon” Tesli po zgłoszeniu wielu wypadków.

NHTSA twierdzi, że otrzymała raporty o 16 incydentach związanych z funkcją Smart Summon Tesli w latach 2016–2025 Model S i Administracyjne Biuro Badania Usterek (ODI) bada szacunkowo 2,6 miliona pojazdów wyposażonych w parkingi.

Tesla wznowiła jesienią ubiegłego roku funkcję Remote Parking Smart Summon pod nazwą „Właściwie inteligentne wezwanie” (lub ASS, rozumiesz?), zgodnie z decyzją firmy o usunięciu czujników radarowych i ultradźwiękowych na rzecz podejścia wykorzystującego wyłącznie kamerę. Właściciele Tesli sterują pojazdem, naciskając przycisk w aplikacji Tesla na smartfona. Następnie pojazd za pomocą kamer wjeżdża na miejsce parkingowe bez prowadzenia pojazdu. Zwolnienie przycisku w aplikacji zatrzymuje pojazd w ruchu.

Sprawdź szacunkową liczbę 2,6 miliona pojazdów z miejscami parkingowymi

NHTSA jest jednak zaniepokojona incydentami, które nie poszły dobrze. Nie zgłoszono żadnych obrażeń, ale agencja „bada wiele zarzutów dotyczących wypadków, obejmujących zarówno inteligentne wezwania, jak i faktycznie inteligentne wezwania, w przypadku których użytkownik miał zbyt krótki czas reakcji, aby uniknąć wypadku, mając dostępny przycisk w polu widzenia lub przycisk aplikacji na telefon ze zwolnieniem, co zatrzymuje ruch pojazdu.”

Zgodnie ze stałym zarządzeniem ogólnym NHTSA, które nakłada na firmy obowiązek zgłaszania incydentów związanych z funkcjami zautomatyzowanymi lub autonomicznymi, nie zgłoszono żadnych wypadków związanych z ASS.

Oczywiście zasady zgłaszania wypadków i wszystkie dochodzenia NHTSA dotyczące bezpieczeństwa Tesli prowadzą do niepewnej przyszłości, w której Donald Trump będzie chciał odzyskać Biały Dom. Głównym darczyńcą i doradcą Trumpa jest Elon Musk, który odniósłby korzyść, gdyby nadchodząca administracja zdecydowała się zignorować lub zamknąć wszystkie dochodzenia prowadzone w jego firmach.

Source link