Firma Epic Games opublikowała swój pierwszy rok ekosystemu Fortnite w ramach przeglądu roku 2024 i jest co świętować.
Epic powiedział, że Fortnite UEFN (Unreal Editor for Fortnite) zapłacił twórcom 324 miliony dolarów w 2024 roku. Liczba twórców w ekosystemie wzrosła prawie trzykrotnie do 70 000, a oni opublikowali ponad 198 000 wysp (gier/doznań).
Na tych wyspach również panuje ruch, ponieważ dziennie rozgrywano na nich średnio około 60 000 gier. Ponad 70% graczy gra zarówno w gry stworzone przez twórców, jak i gry stworzone przez firmę Epic, takie jak Battle Royale.
W 2024 r. średnia liczba graczy w grach produkowanych przez producentów rosła ogółem o 15% rocznie; Całkowita liczba godzin grania wzrosła o 5%. Nastąpił także znaczny rozwój stylów gier niezwiązanych z walką.
Więcej informacji
Społeczność twórców rośnie w szybkim tempie, a liczba twórców niemal się potroiła z 24 000 w 2023 r. do 70 000 twórców w 2024 r. Liczba opublikowanych wysp również ma się podwoić do 198 000 w 2024 r., w tym 137 000 wysp utworzonych w ramach UEFN.
Chociaż zaangażowanie zmienia się co miesiąc w zależności od pory roku, średnia liczba graczy łączących się z Wyspami Twórców codziennie, co miesiąc i co rok wzrosła w tym roku, przy czym średnia dzienna liczba graczy wzrosła o 15% w 2024 r.
Epic stwierdził, że inspirujące jest obserwowanie sukcesu większej liczby twórców w ekosystemie Fortnite. W 2024 r. twórcom wypłacono łącznie 352 mln dolarów, co stanowi wzrost o 11%, biorąc pod uwagę okres marzec-grudzień 2023–2024.
W 2024 roku gracze spędzili 5,23 miliarda godzin grając w gry stworzone przez twórców – liczba ta stanowi 36,5% całkowitego czasu gry w Fortnite i stale rośnie. Oznacza to wzrost o 5% w porównaniu z 4,98 miliarda godzin w 2023 r.
Liczby te są zwiększone przez znaczący wzrost liczby gatunków gier, które nie wiążą się z walką, takich jak społeczne odgrywanie ról, gry towarzyskie, deathrun i horror. Jak dotąd w styczniu 2025 r. tego typu zróżnicowane treści zajmowały ponad 30% czasu w doświadczeniach tworzonych przez twórców, co stanowi wzrost o prawie 50% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Nowe funkcje i narzędzia
W 2024 r. firma Epic poprawiła możliwości twórców, którzy mogą tworzyć za pomocą UEFN, wprowadzając kamerę pierwszoosobową, nowe narzędzia interfejsu użytkownika i elementy sterujące HUD, wyzwalacze wejściowe, czat zbliżeniowy, trwałość, niestandardowych NPC i wiele innych imponujących funkcji.
W Portalu twórców firma Epic wprowadziła nowe sposoby zrozumienia odbiorców twórców, udoskonalając analitykę i wskaźniki dotyczące płatności, bazy graczy oraz wprowadzając dane dotyczące zadowolenia z wyspy. Firma Epic uruchomiła także Profile twórców, które pomagają graczom znaleźć wszystkie odpowiednie wyspy w jednym miejscu, oraz Ulubione twórcy, które pomagają gromadzić odbiorców w Fortnite.
Ukochane adresy IP pojawią się w UEFI i Fortnite Creative w 2024 r., umożliwiając tworzenie innowacyjnych gier i wrażeń przy użyciu oficjalnych zasobów i narzędzi rozgrywki Grupy LEGO, Wojowniczych Żółwi Ninja i Fall Guys. Ta inicjatywa umożliwia tworzenie autentycznych gier komercyjnych przy użyciu światowej klasy własności intelektualnej, bez gubienia się w umowach i negocjacjach, i to w ramach jednej umowy.
W tym roku do wyróżnionych wysp Epic zalicza się ARPG Fort Knight Legend autorstwa Love-Is-Real, która przesuwa granice Versus UI, Versus Persistence i elementów RPG, zapewniając ogromne i ekscytujące wrażenia.
Drugim dziełem TerraCreators był Havoc Hotel 2 (Roguelike), który ustanowił standardy dla roguelike PVE w Fortnite, łącząc niestandardowy interfejs użytkownika, elementy RPG i mechanikę przechowywania, aby zaangażować graczy poza gatunkami odgrywania ról i potentatów.
Lumberjack Heroes autorstwa ItJackie prezentuje moc UEFN dzięki niestandardowemu interfejsowi użytkownika i wciągającej pętli gry. Głębia gier wyspowych zainspirowała innych twórców do przesuwania granic treści w stylu potentata.
Drugą popularną była aktualizacja Pizza Shop Tycoon Boss Fight Update! TomJank wykorzystał szablony, prefabrykaty i narzędzia TMNT do stworzenia autentycznej i wciągającej rozgrywki Wojownicze Żółwie Ninja.
Na koniec firma Epic zwróciła uwagę na The Kraken: Bossfight autorstwa Gauntlet, wyrafinowaną grę RPG, która szturmem podbiła społeczność. Dzięki wciągającym zadaniom, eksploracji, lochom i zaawansowanej walce z bossem, wyznacza nowy standard wciągającej rozgrywki.
patrząc w przyszłość
Patrząc w przyszłość na rok 2025, Epic planuje odblokować więcej możliwości dla twórców. Obejmuje to przeniesienie Scene Graph do testów beta, wprowadzenie niestandardowych elementów i uruchomienie dodatkowych narzędzi, które pomogą twórcom tworzyć głębsze, bardziej złożone gry z UEFN w nowych i popularnych gatunkach.
Firma przyznała, że musi ulepszyć UEFN i doświadczenie twórcy. Mówi, że zostanie to zrobione, aby zwiększyć stabilność, skrócić czas interakcji podczas tworzenia gry, zapewnić twórcom wgląd i narzędzia umożliwiające utrzymanie i rozwój bazy graczy po premierze oraz umożliwić Discoverowi poszerzenie gamy gier dostępnych dla graczy. Zaangażowani w reprezentowanie tego, co najlepsze .
Jeszcze w tym miesiącu firma Epic zaktualizuje publiczną mapę drogową dla twórców Fortnite, aby poinformować twórców, jakich innych funkcji i aktualizacji mogą się spodziewać przez cały rok. Firma szczegółowo omówi plan działania podczas szczegółowej rozmowy na Unreal Fest w Orlando od 2 do 5 czerwca.
Source link