Dołącz do naszych codziennych i cotygodniowych biuletynów, aby otrzymywać najnowsze aktualizacje i ekskluzywne treści na temat wiodącego w branży zakresu sztucznej inteligencji. dowiedz się więcej
W świecie technologii lubimy oznaczać okresy latami (wstaw tutaj kamień milowy). Miniony rok (2024) był rokiem szeroko zakrojonych eksperymentów ze sztuczną inteligencją i, oczywiście, przypadków użycia agentów.
Wraz z rozwojem roku 2025 firma VentureBeat rozmawiała z analitykami branżowymi i decydentami z branży IT na temat tego, co może przynieść ten rok. Dla wielu rok 2025 będzie rokiem agentów, kiedy wszystkie programy pilotażowe, eksperymenty i nowe przypadki użycia sztucznej inteligencji przełożą się na zwrot z inwestycji.
Co więcej, eksperci VentureBeat wskazują rok 2025 jako rok, w którym orkiestracja AI będzie odgrywać większą rolę w przedsiębiorstwie. Organizacje planują dalsze uproszczenie zarządzania aplikacjami i agentami AI.
Oto kilka tematów, których spodziewamy się więcej w 2025 roku.
więcej rozmieszczenia
Swami Sivasubramanian, wiceprezes ds. sztucznej inteligencji i danych AWSTo powiedziawszy, rok 2025 będzie rokiem produktywności, ponieważ kadra kierownicza zacznie bardziej zwracać uwagę na koszty korzystania ze sztucznej inteligencji. Udowodnienie produktywności staje się niezbędne, a zaczyna się od zrozumienia, w jaki sposób można ulepszyć wewnętrzne przepływy pracy, zatrudniając wielu agentów i korzystając z innych usług.
„W świecie agentów przepływy pracy są wyobrażane na nowo i zaczyna się pytać o dokładność i sposób osiągnięcia pięciokrotnie większej produktywności” – powiedział.
palantir Główny architekt Akshay Krishnaswamy zgodził się, że decydenci, zwłaszcza spoza grupy technologicznej, zaczynają martwić się wpływem, jaki inwestycje w sztuczną inteligencję mają na ich firmy.
„Ludzie są zmęczeni częstszym stosowaniem piaskownicy, ponieważ ma to związek z całą podróżą związaną z danymi i analizą, która trwała ostatnie 10 lat, podczas której ludzie również przeprowadzali wiele eksperymentów” – powiedział Krishnaswamy. „Jeśli jesteś dyrektorem, możesz powiedzieć: «To będzie rok, w którym naprawdę zacznę widzieć zwrot z inwestycji, prawda?»”
Eksplozja struktury orkiestracji
Wkraczając w rok 2025, istnieje większa potrzeba budowania infrastruktury do zarządzania wieloma agentami i aplikacjami AI.
Chris Jangareddy, dyrektor zarządzający Deloitte’apowiedział VentureBeat, że przyszły rok będzie bardzo ekscytujący. będzie musiał stawić czoła konkurentom Langchena Inne firmy zajmujące się sztuczną inteligencją chcą oferować własne platformy orkiestracyjne.
„Wiele narzędzi wykorzystuje technologię blockchain i zobaczymy, że pojawi się więcej nowych graczy” – powiedział Jangareddy. „Zanim organizacje w ogóle pomyślą o wieloagencie, już myślą o orkiestracji, więc wszyscy budują tę warstwę”.
Wielu programistów AI zwróciło się do Langchain, aby rozpocząć tworzenie systemów ruchu dla aplikacji AI. Jednak langchain nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem dla niektórych firm i wtedy pojawiają się nowe alternatywy, w tym Magentik lub Lindex firmy Microsoft. Jednak w roku 2025 można spodziewać się eksplozji jeszcze większej liczby nowych opcji dla przedsiębiorstw.
„Struktury orkiestracji w Longchain i Magentic są wciąż bardzo eksperymentalne, więc nie można ograniczyć się tylko do jednego” – powiedział Matt Wood, globalny specjalista ds. technologii komercyjnych i innowacji w PwC. „Oprzyrządowanie w tej dziedzinie dopiero się rozwija i będzie się rozwijać”.
Lepsi agenci i większa integracja
Agenci AI staną się największym trendem dla przedsiębiorstw w 2024 roku. W miarę jak organizacje przygotowują się do wdrożenia wielu agentów w swoich przepływach pracy, możliwość przenoszenia agentów z jednego systemu do drugiego staje się coraz bardziej oczywista. Jest to szczególnie prawdziwe, gdy przedsiębiorstwa chcą pokazać kierownictwu i pracownikom pełną wartość swoich agentów.
Platformy takie jak Bedrock, a nawet Slack firmy AWS zapewniają połączenia z innymi agentami od sprzedawców AgentForce lub serwis teraz, Ułatwia to przenoszenie kontekstu z jednej platformy na drugą. Jednak zrozumienie, w jaki sposób wspierać te integracje i nauczenie agentów orkiestratora identyfikowania agentów wewnętrznych i zewnętrznych stanie się znaczącym zadaniem.
W miarę jak przepływy pracy agentów stają się coraz bardziej złożone, niedawny zbiór potężniejszych modeli rozumowania, takich jak niedawno ogłoszony 03 OpenAI lub Gemini 2.0 firmy Google, może sprawić, że agenci orkiestratora staną się jeszcze potężniejsi.
Wszystko to jednak pójdzie na marne, jeśli w 2025 roku przedsiębiorstwa nie zachęcą swoich pracowników do faktycznego korzystania z nowych narzędzi AI.
Don Wu, dyrektor ds. danych i analiz Życie Nowego Jorkupowiedział VentureBeat, że problem „ostatniej mili” wynikający z tego, że pracownicy często wybierają bardziej ręczne metody zamiast sztucznej inteligencji, będzie się utrzymywał w przyszłym roku.
„Problem ostatniej mili to coś, z czym wszyscy zmierzymy się w 2024 r. i zrozumienie, że zarządzanie zmianami i przeprojektowanie procesów biznesowych prawdopodobnie nie jest tak seksowne jak zbudowanie agenta, który potrafi robić wszystkie te niesamowite rzeczy. „Mogłoby to zrobić. – powiedział Wu. „Trudniej jest zmienić ludzkie zachowanie niż wdrożyć aplikację”.
Source link