mroczny podróżnikStudio utworzone przez weteranów Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077 zebrało w rundzie początkowej 3 miliony dolarów.

Fundusz Games poprowadził rundę przy wsparciu Blight Fund. Inwestycja napędza rozwój niezapowiedzianej, nowatorskiej, pierwszoosobowej gry akcji PvPvE typu stealth, osadzonej w unikalnym wszechświecie inspirowanym feudalną Japonią i kinem sztuk walki.

Dark Passengers, którego współzałożycielami są Jacob Ben i Pavel Kuleta z renomowanego studia CGI Realtime Warriors, zrzesza także weteranów CD Projekt Red, w tym Marcina Michalskiego. Dzięki swojemu doświadczeniu z kultowymi tytułami, takimi jak Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077, zespół zamierza stworzyć oryginalne IP, inne niż wszystko, co gracze widzieli wcześniej.

Główny zespół łączy wiedzę artystyczną Realtime Warriors z najlepszymi talentami z uznanych studiów, takich jak CDPR, People Can Fly, Recon, Flying Wild Hogs i Covenant.dev. Dzięki wsparciu Warszawy Dark Passenger z Polski planuje powiększyć swój zespół do ponad 30 osób. Do chwili premiery firma zamierza osiągnąć liczbę ponad 60.

Polska umocniła swoją pozycję czołowego producenta i eksportera gier wideo w Europie, a branża generuje około 1 miliarda euro rocznie i eksportuje ponad 96% swojej produkcji na całym świecie (Polski na rzecz Rozwoju Przedsiębiorczości – podaje agencja). Sukces ten zawdzięcza grupie pełnych pasji i ambitnych twórców. Dark Passenger wykorzystuje tę bogatą bazę talentów, pragnąc stać się wiodącą siłą na europejskim rynku gier.

Zespół jest gotowy zapewnić najlepsze wrażenia ninja, w tym ekscytujące pościgi na dachach i intensywną, szybką walkę w oszałamiających pionowych krajobrazach. Gracze będą władać ostrą i dalekosiężną bronią, korzystać z gadżetów i radzić sobie z zagrożeniami środowiskowymi, a wszystko to z wciągającej perspektywy pierwszej osoby.

Dark Passenger obiecuje na nowo zdefiniować walkę wręcz w gatunku gier z perspektywy pierwszej osoby, łącząc rozgrywkę w zwolnionym tempie z ultradynamiczną, responsywną walką inspirowaną grami walki, filmami o sztukach walki i klasykami anime. Zespół opracowuje zaawansowany system lokomocji, który umożliwia płynne poruszanie się, w tym szybką wspinaczkę, bieganie po ścianach, skoki BASE, bieganie po wodzie, a nawet tworzenie nowych ścieżek za pomocą włóczni i strzał.

Aby zapewnić najlepsze wrażenia ninja, Dark Passenger umożliwi graczom odblokowywanie i wszechstronne dostosowywanie postaci, wyposażenia i umiejętności, a nawet stworzenie własnego osobistego dojo. W arsenale gry znajdzie się szeroka gama w pełni konfigurowalnych broni i broni palnej, w tym zarówno oryginalne, jak i kultowe warianty historyczne. Niektóre bronie zwiększą także mobilność, umożliwiając graczom wspinanie się wyżej, przeskakiwanie przeszkód lub wchodzenie po ścianach, dzięki czemu walka i ruch naprawdę się łączą.

Dark Passengers skupia się na stworzeniu bogatego IP z fascynującą, wielowątkową historią, pełną zwrotów akcji, niezwykłych postaci i napiętych konfliktów w mrocznym, rozwijającym się świecie. W miarę postępów w grze odkrywane będą nowe tajemnice, co zapewni jej długowieczność i potencjalnie rozszerzy narrację na inne media. Założyciele uważają, że współczesne doświadczenia online to znacznie więcej niż konkurencja; Ich celem jest stworzenie wciągającej, napędzanej społecznościowo rozgrywki skupionej na dynamice interpersonalnej. Ich pasja do wieloosobowych gier akcji napędza to podejście, które zapewnia wyjątkowe możliwości programistom pasjonującym się tym gatunkiem.

„Chociaż jesteśmy znani z gier RPG opartych na fabule, naszą prawdziwą pasją zawsze był tryb wieloosobowy” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Dark Passengers, Jacob Benn. „Ta pasja zaczęła się dwie dekady temu od grania w bijatyki, imprezy LAN i turnieje w Quake 3 Arena i Unreal Tournament. Intensywne emocje związane z wspólną grą i przeciwko sobie stworzyły niezapomniane historie. Zawsze marzyliśmy o stworzeniu gry wieloosobowej, która uporządkowałaby te chwile.

Ben powiedział: „Chociaż środowisko gry wieloosobowej jest bardziej ekscytujące niż kiedykolwiek, wciąż widzimy ogromny, niewykorzystany potencjał. Pełna realizacja naszego kierunku wymaga wyobraźni, pewności siebie i wizji, a to są cechy, które znaleźliśmy w Games Fund. „Ta inwestycja zmienia zasady gry – pomaga nam powiększyć nasz zespół i zbudować podstawy dla naszych projektów, dzięki czemu możemy skupić się na produkcji”.

Zespół Dark Passenger bada najbardziej atrakcyjne aspekty modelu Games-as-a-Service (GaaS), koncentrując się na unikaniu drapieżnych praktyk i nieuczciwych mechanik. Zamiast tego starają się nadać priorytet operacjom na żywo, zaangażowaniu społeczności, stałemu strumieniowi znaczących treści i wydarzeniom, które kształtują świat sportu. Na pierwszym miejscu stawiają komunikację z graczami, mając na celu słuchanie i obserwowanie ich działań, aby stale ulepszać wrażenia.

„Jesteśmy zaangażowani w inwestycje w branżę gier w Europie Środkowo-Wschodniej, a Polska zawsze była silna w tworzeniu gier dla pojedynczego gracza na komputery PC i konsole. Zespół ten zdecydował się jednak podążać za swoją pasją do gier wieloosobowych w trybie współpracy, w którą mocno wierzymy” – powiedziała w oświadczeniu Ilya Eremeev, partner zarządzający The Games Fund. „Brakuje gier, które odważą się podjąć ryzyko i zapewnić odważne, bezkompromisowe doświadczenia, pozostawiając graczy tęskniących za czynnikiem „do cholery tak”.”.

Dodał: „Po obejrzeniu ich wstępnej wersji demonstracyjnej od razu rozpoznaliśmy, że Dark Passenger miał dostarczyć dokładnie to samo. Jakość doświadczenia była zaskakująca, biorąc pod uwagę wielkość zespołu i czas rozwoju. Natychmiast połączyliśmy się z jego wizją: ekscytującą, niezaprzeczalną fantazją o mocy. Jesteśmy podekscytowani możliwością współpracy z tymi wspaniałymi założycielami w tej przygodzie.


Source link