Według DFC Intelligence branża gier nie tylko będzie się rozwijać w ciągu najbliższych kilku lat, ale także doświadczy zmian na rynku sprzętu – tylko dwóch z trzech głównych producentów odniesie wyraźnych zwycięzców. Ta firma badawczo-doradcza opublikowała dziś roczny raport rynkowy i prognozę, a jednym z kluczowych wniosków z tego ostatniego jest to, że konsumenci będą mieli w swoich portfelach miejsce tylko na dwie nowe konsole do gier, czekając, aż trzecia znajdzie swoje miejsce. Będzie trzeba walczyć.
Poprzednie raporty DFC sugerują, że rok 2025 rozpocznie okres rekordowego wzrostu w branży gier, a niniejszy raport rynkowy rozszerza tę kwestię: przewiduje, że branża odbije się od spadków w poprzednich latach dzięki ekscytującym premierom nowych gier i konsol . – Dwie największe i najbardziej bezpośrednie to nowa konsola Nintendo i Grand Theft Auto VI, obie przewidywane na rok 2025.
Z raportu wynika również, że liczba odbiorców gier będzie rosła wraz z rynkiem. DFC szacuje, że do 2027 roku populacja graczy osiągnie 4 miliardy, w porównaniu z obecnymi około 3,8 miliarda. Większość z tych 4 miliardów graczy będzie osiągać „niskie przychody”, co oznacza, że nie będą wydawać dużych pieniędzy na gry. Z raportu wynika, że 10% graczy, którzy wydają najwięcej pieniędzy, będzie w ciągu najbliższych kilku lat odpowiadać za 65% przychodów z gier wideo.
W ciągu najbliższych kilku lat będzie dwóch zwycięzców konsol
Wraz ze wzrostem populacji graczy DFC prognozuje także stan rynku sprzętu komputerowego na najbliższe lata. Nowa konsola Nintendo będzie głównym motorem wzrostu, a raporty sugerują, że premiera będzie jeszcze silniejsza niż Switch, a wiele gospodarstw domowych może kupić wiele urządzeń. Będzie to część szerszego trendu w wydatkach na sprzęt – DFC szacuje, że wydatki na sprzęt osiągną 120 miliardów dolarów w 2028 roku.
Jednak w raporcie zauważono, że nie każda konsola zostanie potraktowana przez Nintendo. Zarówno Sony, jak i Microsoft prawdopodobnie wypuszczą nową konsolę do 2028 roku, ale przewiduje się, że tylko jedna z nich odniesie sukces. Ponieważ zarówno kolejne konsole PlayStation, jak i Xbox są na razie całkowicie teoretyczne, nie wiadomo, która z nich odniesie sukces. Będzie to zależeć od funkcji nowej konsoli i aktywnej bazy instalacyjnej.
Oprócz sprzedaży sprzętu w raporcie oszacowano także zmiany w przychodach z gier w ciągu najbliższych kilku lat. Przychody z dodatków i subskrypcji pozostaną wyższe niż w przypadku pełnych gier, przy czym subskrypcje poszczególnych gier (np. gier MMO) będą wyższe niż te, które oferują wiele gier (np. Xbox Game Pass). Jednym z największych wyzwań stojących przed firmami zajmującymi się grami będzie dystrybucja.
„W ciągu ostatnich trzydziestu lat branża gier wideo rozrosła się ponad 20-krotnie, a po dwóch latach spadku sprzedaży sprzętu i oprogramowania rośnie w zdrowym tempie” – David Cole, dyrektor generalny i założyciel DFC Intelligence, napisano w oświadczeniu „Gotowy do rozwoju”. Koniec dekady. Chociaż rok 2025 będzie początkiem tej wzrostowej trajektorii, pozostaje kilka ważnych pytań, w tym kto przegra w wojnie na konsole nowej generacji i kto zwycięży w bitwie o dystrybucję oprogramowania do gier. A w sytuacji, gdy więksi wydawcy skupiają się na usługach na żywo opartych na ponadczasowych franczyzach, możliwości dla mniejszych studiów będą ogromne.
Source link