Platforma Direct-to-consumer (DTC) AppCharge ujawniła dzisiaj, że w rundzie serii A zebrała 26 milionów dolarów. Platforma dostarczająca rozwiązania w grach mobilnych zyskała na popularności jako partner, zwłaszcza że DTC stało się realnym źródłem przychodów. Według AppCharge planuje wykorzystać fundusze na „hiperskalowanie swoich niestandardowych ofert typu white label”, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na kompleksowe rozwiązanie płatnicze, które zwiększa przychody i angażuje graczy.
AppCharge umożliwia studiom sprzedaż przedmiotów i waluty graczom za pośrednictwem markowego sklepu internetowego, globalnego systemu płatności i pakietu SDK do płatności w aplikacji. Według firmy jej rozwiązania pomagają studiom zwiększać liczbę płatnych użytkowników, zwiększać ich utrzymanie i maksymalizować zyski; AppCharge obsługuje 500 metod płatności i 80 walut. Firmy takie jak AppCharge są atrakcyjnymi partnerami dla twórców gier mobilnych, ponieważ ich usługi chronią studia przed koniecznością tworzenia rozwiązań DTC we własnym zakresie.
Crendum prowadził rundę, w której uczestniczyły Supercell, Bitcraft Ventures i Moneta Ventures, a także obecni inwestorzy Play Ventures, Glilot Capital i Angels. „AppCharge to Robinhood gier mobilnych, polegający na redystrybucji przychodów gigantów, takich jak Apple i Google, w ręce twórców gier i aplikacji” – powiedział o inwestycji Carl Fritjofsson, komplementariusz w Crendum. Dzięki ponad 3-krotnemu wzrostowi sprzedaży w samym ostatnim kwartale AppCharge to rakieta, która może skorzystać z rosnącej presji regulacyjnej na duopol sklepów z aplikacjami.
Niedawny raport Mistplay sugeruje, że DTC to jedna z kilku alternatywnych opcji monetyzacji, które producenci gier mobilnych zbadają w 2025 roku. W swoim raporcie ankietowani gracze twierdzą, że zrezygnowaliby z gry, ponieważ charakteryzuje się ona słabą równowagą pomiędzy rozgrywką a reklamami w grze (źródłem przychodów) lub zbyt agresywną monetyzacją – grą, którą „zbyt trudno wygrać”. wyższą wypłatę.” Rozwiązania DTC mogą wyeliminować niektóre problemy związane z „tradycyjnymi” formami monetyzacji, zapewniając prostszą formę przychodów.
„Branża gier przechodzi ogromne zmiany w miarę jak modele DTC nabierają tempa, napędzane rosnącymi kosztami pozyskania użytkowników, a także nowymi przepisami dotyczącymi tradycyjnych sklepów z aplikacjami” – stwierdził w oświadczeniu dyrektor generalny AppCharge, Maor Sasson. Dzisiejsi wydawcy muszą dotrzeć bezpośrednio do konsumenta. Każdy wygrywa. Gracze zyskują większą wartość za swoje pieniądze i doświadczenie, które uzupełnia rozgrywkę, a wydawcy zwiększają przychody i budują silniejsze relacje z graczami. AppCharge wyznacza przyszłość w zakresie odzyskiwania kontroli od wydawców.
Source link