W pewnym momencie w przyszłości sztuczna inteligencja może tworzyć dzieła sztuki, muzykę i pisma, które będą konkurować z dziełami stworzonymi przez człowieka. Na razie najbardziej imponującą rzeczą w przypadku większości generycznych sztucznej inteligencji jest ich zdolność do bardzo szybkiego wykonywania wielu przeciętnych zadań. Ta zdolność zmienia wiele branż: w świecie szkolnictwa wyższego, w którym pracuję, bardzo trudno jest odróżnić przeciętność generowaną przez sztuczną inteligencję od czegoś, co wskazuje, że student dobrze sobie radzi. Żadna branża nie została jednak bardziej przekształcona przez sztuczną inteligencję niż mroczny świat optymalizacji wyszukiwarek.

Optymalizacja wyszukiwarek to sekretna sztuka zwiększania widoczności firmy w wynikach wyszukiwania określonego słowa kluczowego. Ponieważ wyszukiwarki opierają się na linkach, popularna forma optymalizacji wyszukiwarek polega na tworzeniu tysięcy stron realistycznie wyglądającego tekstu z linkami do strony, którą klient chce promować. Ten spam wyszukiwarek jest szeroko rozpowszechnionym gatunkiem inwazyjnym we współczesnej sieci, a generyczne sztuczna inteligencja bardzo dobrze sobie radzą z szybkim przedostawaniem się przez niego. W rzeczywistości spam w wyszukiwarkach jest tak powszechny, że Google, Bing i inne wyszukiwarki oferują obecnie asystentów opartych na sztucznej inteligencji, którzy obiecują odpowiadać na pytania w ludzki sposób, zamiast kierować sfrustrowanych użytkowników na wprowadzający w błąd spam w wyszukiwarkach. A tym samym jako badacze internetu Dokument Judith Donath i Bruce’a SchneieraZaczynamy widzieć LLMO (optymalizacja modelu dużego języka), mające na celu dostarczenie nowej wyszukiwarce konkretnych danych lub rekomendacji AI w celu promowania jednej witryny lub produktu w stosunku do drugiej.

Innymi słowy, sieć szybko staje się szambem treści generowanych przez maszyny, które mają być przez nie czytane. W rezultacie autentyczne ludzkie głosy stają się towarem rzadkim i pożądanym. Przez lata znający się na rzeczy ludzie dodawali „stronę:”reddit.comWyszukiwanie w nadziei uzyskania prawdziwych ludzkich opinii, ale SEO dotarło teraz do Reddit Bot zasilany sztuczną inteligencją Co obiecuje wspominać o Twoim produkcie w komentarzach w „ludzki, autentyczny” sposób.

Aby znaleźć autentyczne ludzkie głosy, w 2025 r. coraz częściej będziemy udawać się do najstarszych zakątków sieci, gdzie ludzka powściągliwość trzyma maszyny na dystans. Rozważać metafiltrZałożona w 1999 roku; To tutaj 12 000 płatnych członków, z pomocą małego zespołu moderatorów, prezentuje najlepsze strony internetowe i historie, które odkryli, oraz odpowiada sobie nawzajem na pytania w AskMeFi. Lub hej.nieSieć społecznościowa pozbawiona reklam, w której użytkownicy wybierają kolekcję wideoklipów, zdjęć i linków internetowych, aby dokumentować swoje zainteresowania i eksplorować królicze nory.

W 2025 roku stworzymy także własną przestrzeń ludzką, korzystając z najnowszych dostępnych narzędzi mediów społecznościowych. Nasze badania pokazują, że na Twoich kanałach TikTok i YouTube są wpływowi i mikrogwiazdy, a także miliony twórców wideo, którzy NIE Chcesz zaistnieć wirusowo. Zamiast tego tworzą krótkie filmy dla rodziny i przyjaciół, obalają algorytmy rekomendacji i wykorzystują media społecznościowe nie dla celebrytów, ale do utrzymywania kontaktów społecznych.

Niezależnie od tego, czy sztuczna inteligencja zdominuje przyszłość naszej rozrywki i wiedzy, można założyć, że ludzie nadal będą chcieli się ze sobą łączyć. W 2025 r., gdy sztuczne głosy będą w coraz większym stopniu eliminować głosy ludzkie, narzędzia pomagające nam znajdować autentyczne głosy mogą być równie cenne, jak narzędzia udające ludzi.

Source link