Dramaty policyjne przeżywały rozkwit w latach 70. (a później były parodiowane w latach 80.) dzięki „Przeciągowi”, kiedy scenarzysta telewizyjny Robert L. Collins wpadł na coś, co uważał za genialny pomysł, pod koniec kadencji administracji Richarda M. Nixona: co by było, gdyby zamiast „policjanta” „policja”KobietaStacja NBC powiedziała „Pokaż nam”, a Collins odpowiedział „Policjantką” z Angie Dickinson w roli sierżant Suzanne „Pepper” Anderson.
„Policjantka” była tak postępowa, jak można było się spodziewać po godzinnym dramacie sieciowym z lat 70., kiedy taki dramat był rzadkością. Każdy Gatunek poprowadzi kobieta. Raz w tygodniu Dickinson kreowała półfeministyczny wizerunek niezwykle kompetentnej stróża prawa, mającego tendencję do noszenia obcisłych koszul i spodni. Przynajmniej raz wystąpiła pod przykrywką w kostiumie kąpielowym. Jak po latach poskarżył się prasie, pisarze lubili, gdy jego postać była w akcji podczas kąpieli.
Pomimo tych ustępstw na rzecz chętnych widzów, serial nadal wywarł pozytywny wpływ na organy ścigania, ponieważ zwiększyła się liczba zgłoszeń kobiet do wydziałów policji w całym kraju (choć warto zauważyć, że Według Biura Pomocy SprawiedliwościDo 2023 r. kobiety będą stanowić zaledwie 12% wszystkich funkcjonariuszy zaprzysiężonych). I choć poza pierwszym sezonem serial nie miał zabłysnąć w rankingach Nielsena, radził sobie wystarczająco dobrze, dopóki nie został przeniesiony na niekorzystny przedział czasowy na czwarty i ostatni sezon.
„Policjantka” mogła być dla Dickinsona wielką gwiazdą, ale zadziałała dzięki koleżeństwu jej grupy. Dickinson miał świetną chemię z niedawno zmarłym Earlem Hollimanem w roli swojego przełożonego sierżanta Billa Crowleya w Pepper, a także w tajnym połączeniu Pete’a Roystera (Charlesa Dierkopa) i Joe Stilesa (Eda Bernarda).
Biorąc pod uwagę, że serial nie był emitowany przez 46 lat, nie powinno dziwić, że straciliśmy więcej niż Holliman. Ale z radością dowiesz się, że dwóch stałych bywalców serialu wciąż jest z nami!
Ed Bernard (Joe Styles)
Jeśli nigdy nie widziałeś „Policjantki”, najdokładniejszym opisem, jaki mogę podać, jest to, że były to bardziej wyluzowane „Aniołki Charliego”. Tajne śledztwa narzucane Pepper i jej przyjaciołom były zazwyczaj poważną sprawą, ale nigdy nie pomyliłoby się serialu z „Dragnet”, nie mówiąc już o „Serpico”. Oglądanie go podczas początkowej emisji w NBC było mniej stresujące i obecnie rozgrywa się go jak obóz. W ten sposób mogę powiedzieć, że Joe Styles Eda Bernarda nie był niczyim pomysłem na takiego zbuntowanego detektywa jak John Shaft Richarda Roundtree.
Kiedy w 1978 roku „Policjantka” zakończyła swoją emisję, Bernard zdecydował się od razu zająć się rolą dyrektora Jima Willisa w popularnym serialu o koszykówce dla szkół średnich Bruce’a Paltrowa „The White Shadow”. Kilka lat później dostał stałą rolę porucznika Billa Gilesa w serialu „Hardcastle & McCormick”. Potem miał jednorazowe występy jako funkcjonariusz policji lub sędzia w filmach i programach takich jak „Doogie Howser, MD”, „Homeward Bound: The Incredible Journey” i „NYPD Blue”. Jego ostatnim osiągnięciem była rola Moody’ego Browna w filmie Zimna sprawa z 2005 roku, więc wygląda na to, że Bernard (85 lat) przeszedł na emeryturę.
Angie Dickinson (sierżant Suzanne „Pepper” Anderson)
Angie Dickinson to bez przesady legenda Hollywood. Niegdyś królowa piękności przedarła się do telewizji w wieku dwudziestu kilku lat dzięki występom w takich programach jak „Death Valley Days”, „Gunsmoke” i „Wagon Train”. Zadebiutowała w filmie w 1954 r. w „Lucky Me”, a pierwszą główną rolę zagrała u boku Jamesa Arnessa w 1956 r. w „Gun the Man Down”. Rola dzielnej hazardzistki Feathers u boku Johna Wayne’a w westernie Howarda Hawksa „Rio Bravo” uczyniła z niej z dnia na dzień pełnoprawną gwiazdę filmową. Wystąpiła jako żona Franka Sinatry, Beatrice w „Ocean’s 11”, femme fatale w klasyku noir Dona Siegela „The Killers” i niebezpieczna kobieta innego rodzaju w sprośnym „Point Blank” Johna Boormana.
Po wzlotach i upadkach wczesnych lat 70. Dickinson szukał czegoś głośnego i stabilnego. Projekt ten stał się „Policjantką”. Jak wspomniano, jego sierż. Susan „Pepper” Anderson była symbolem seksu i ambitną osobą w czasach, gdy ruch feministyczny w Ameryce nabierał rozpędu. Dickinson otrzymała także trzy nominacje do nagrody Primetime Emmy za rolę Pepper, co było ostatnim razem, kiedy zdobyła poważne uznanie (nominowaliśmy ją także za rolę Janet-Leigh-ing Janet Leigh w przełomowym thrillerze erotycznym Briana De Palmy) „Przygotuj się na zabijanie „).
Dickinson nadal występował w filmie i telewizji w latach 80. i 2000. Do godnych uwagi występów telewizyjnych zaliczał się seriale „The Larry Sanders Show”, „Ellen” i „Saturday Night Live” (prowadził w 1987 r.), natomiast w filmach wystąpił w „Even Cowgirls Get the Blues”, „Sabrina” i Were niezapomniany. „zapłać dalej”. Jego ostatni występ miał miejsce w 2009 roku w filmie Hallmark „Mending Fences”. Od tego czasu 93-latek cieszy się życiem i od czasu do czasu udziela wywiadów takim szczęściarzom jak ja.