Możemy otrzymać prowizję od zakupów dokonanych za pośrednictwem linków.

w jego Autobiografia „Urodzony, by biegać”, Bruce Springsteen napisał, że kiedy po raz pierwszy miał problemy jako muzyk, pisanie piosenek było umiejętnością, którą zdecydował się skupić na doskonaleniu. Na początku lat 70. uważał, że jego twórczość jest „najbardziej charakterystyczną rzeczą, jaką miał” – podobnie jak dzisiaj duża liczba jego fanów.

Kiedy słucham Springsteena, nie mam wrażenia, że ​​opowiada się jakąś historię lub tworzy się nastrój, mam wrażenie, że bohaterowie w ciągu kilku minut przekazują lata swojego życia wewnętrznego. Piosenka Springsteena „Atlantic City” z 1982 r. to jedna z najbardziej kinowych piosenek, jakie kiedykolwiek słyszano, z prostą, ale zmuszającą do myślenia historią (zdesperowany młody człowiek, który zakochał się w zbrodni, staje się zbrodnią). Zwrotki „Atlantic City” emanują rozpaczą, ale w refrenie towarzyszy im brak możliwości.

„No cóż, dostałem pracę i włożyłem pieniądze, ale mam dług, którego żaden uczciwy człowiek nie jest w stanie spłacić” W drugim wersecie „Wczoraj wieczorem spotkałem tego człowieka i mogłem mu wyświadczyć małą przysługę. Zrobię to” Po czwarte , historia chłopca przelatuje przed oczami bardzo wyraźnie. Biorąc pod uwagę, jak zakorzeniona jest jego muzyka w opowiadaniu historii, nie jest zaskoczeniem, że Boss jest kinomaniakiem. Moja/filmowa koleżanka Caroline Madden napisała książkę o Springsteenu i filmach, „Springsteen jako ścieżka dźwiękowa: Dźwięk szefa w filmie i telewizji”.

Springsteen napisał scenariusze do filmów, w tym „Streets of Philadelphia” i „The Wrestler”, a także współreżyserował (wraz z Thomem Zimneyem) filmu z koncertu z 2019 r. zatytułowanego jego 19. album „Western Stars”. Wkrótce zostanie gwiazdą filmową w inny sposób, ponieważ Jeremy Allen White został obsadzony w roli Springsteena w filmie „Deliver Me From Nowhere”, opowiadającym o powstawaniu jego szóstego albumu „Nebraska”.

Pokazując swoje referencje miłośnika filmu, Springsteen wystąpił także gościnnie w Turner Classic Movies w 2019 roku. Podwójny występ z udziałem „The Searchers” i „A Face in the Crowd” z Benem Mankiewiczem(Ale nadal nie pojawi się w „Simpsonach”). Niektóre z jego innych ulubieńców, Jak donosi IndieWireOd filmów noir z lat 40. po thrillery klasy B z lat 70.: od „Gron gniewu”, „Double Indemnity”, „Rolling Thunder” i wiele więcej.

Historie w tych filmach są podobne do piosenek Springsteena, więc jego miłość do nich odzwierciedla to, co wymusza jego własne brzmienie i ujawnia kolejny element jego wpływów.

Springsteen’s Thunder Road udostępnia tytuł zdjęcia Roberta Mitchuma

Na Festiwalu Filmowym Tribeca w 2017 roku powiedział, że „humanizm” w „Gronach gniewu” to „jedna z kluczowych emocji, które Springsteen stara się uchwycić w swojej muzyce (i zawsze mu się to udaje). „Rolling Thunder” opowiada o weteranie wojny w Wietnamie, który wraca do domu i nie może się dostosować, w taki sam sposób, w jaki Springsteen często błędnie interpretował „Born in the USA”. W 2017 roku powiedział, że „Born to Run” został zainspirowany oglądaniem wyścigów samochodów w jego rodzinne miasto. Parku Asbury’ego I „Każde zdjęcie B-hotroda.”

„Born to Run” był drugim i odnoszącym największe sukcesy albumem Springsteena, a rozpoczynał się kolejną piosenką o prowadzeniu samochodu i tęsknocie: „Thunder Road”. Tytuł tej piosenki jest dokładnie taki sam, jak tytuł obrazu Roberta Mitchuma z 1958 roku. Mitchum, najgorętsza (i najbardziej rozchwytywana) gwiazda filmowa tamtych czasów, gra Lucasa Doolina, przemytnika narkotyków z południa Ameryki. Co ciekawe, Springsteen nie był tak zagorzałym fanem, jak się okazało; tylko widział plakat Choć napisał własny tekst do „Thunder Road”, piosenka nie jest oparta na filmie w takim stopniu, jak wyobrażał sobie plakat.

„Thunder Road” i film nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego; W przeciwieństwie do Appalachów w filmie, Springsteen jest w większości chłopcem z Jersey, co podkreśla sceneria jego piosenki. Być może jednak zarówno piosenka, jak i film mają wspólny cel, wspólnym motywem jest pragnienie lepszego życia. W „Born to Run” Mitchuma Lucas tęskni za swoim bratem (w tej roli James, syn Mitchuma), podczas gdy w piosence Springsteena piosenkarz zachęca ukochaną do wspólnej podróży ku wolności.

„Born to Run” i „Thunder Road” uzupełniają się; Obydwa opowiadają o młodych, ale nie na zawsze parach, które próbują uciec i zobaczyć, co przyniesie im droga. Z kolei w obu piosenkach fizyczna sceneria otwartej drogi podkreśla emocje bohaterów: pilną desperację, by znaleźć inne miejsce, bo tam musi być lepiej niż tutaj.

Bruce Springsteen uwielbia filmy noir

A skoro już o tym mowa, wiele piosenek Springsteena opowiada o kochankach skazanych na zagładę, a przynajmniej o kochankach skazanych na nienasycenie. „Born to Run”, „Thunder Road” i tytułowa piosenka „The River” z albumu Springsteena z 1980 r. 5. To jest O smaku Flannery O’Connor Smutek z powodu pary z klasy robotniczej, w której znikła cała młodzieńcza nadzieja zawarta w „Born to Run”.

Czy pamiętacie „Blue Valentine”, w którym Ryan Gosling i Michelle Williams wcielili się w Deana i Cindy, parę w średnim wieku, której miłość umarła i wkrótce ma się pobrać? Ten film kojarzy mi się bardziej z „The River” niż z albumem Toma Waitsa „Blue Valentine”. Szalone, prawda? Nie, jeśli posłuchasz początkowych wersetów, dowiem się:

„Na 19 urodziny dostałem kartkę związkową i płaszcz ślubny

Poszliśmy do sądu, a sędzia wszystko uspokoił,

Ani uśmiech w dniu ślubu, ani przejście do ołtarza,

Żadnych kwiatów, żadnej sukni ślubnej.

Tym, co nadaje tym tekstom nowy kontekst, jest to, że Springsteen jest fanem autora Jamesa M. Caina i klasycznych filmów noir opartych na jego powieściach „Podwójne zabezpieczenie” i „Listonosz zawsze dzwoni dwa razy”. Historie te są dwojakiego rodzaju, ponieważ obie dotyczą cudzołożnej pary, która planuje zabić męża kobiety, aby stać się bardziej niezależną i bogatszą niż wcześniej. Kochankowie Springsteena nie uciekają się do morderstwa (z wyjątkiem „Atlantic City”), ale… Czy Marzyciele pokonani przez życie, a wciąż próbujący wyprzedzić swoje drobne okoliczności, którym się nie udaje.

Następnie początkowy tekst „The River” mówi, że los narratora był przypieczętowany od urodzenia:

„Pochodzę z doliny poniżej,

Gdzie, panie, gdy byłeś młody,

Wychowują cię tak, abyś robił to samo, co robił twój ojciec.

Cytując inną piosenkę Bruce’a: „Urodziłeś się w tym życiu, aby zapłacić za grzechy czyjejś przeszłości”. Wiele jego piosenek i ulubionych filmów pokazuje, jak ludzie żyją z ciężarem tej zapłaty.

Source link