Autor: Robert Scucci | opublikowany

Od czasu do czasu klasyczny horror w stylu Johna Carpentera rozmawiać Jest emitowany w transmisji strumieniowej i przypomina nam, jak wyprzedził swoje czasy, rozwijając tak prostą historię z efektami stworzeń wyższego poziomu. Skoro rozmawiać Oglądając transmisję strumieniową na Shudder w całej jego brutalnej i nihilistycznej chwale, możesz sam przekonać się, jaki jest to dla ciebie stresujący i przyprawiający o mdłości.

Od odległej dziczy Antarktyki po grożące i stale narastające poczucie paranoi, które kapie z każdej sekwencji – trudno byłoby znaleźć horror science-fiction, który zainspiruje Cię do przetestowania krwi wszystkich mieszkańców tego terytorium Zrobię. Dla bezpieczeństwa idź do domu przed pójściem spać. Lub, jeśli jesteś podobny do mnie, następna scena rozmawiać Na Shudder możesz przeczytać recenzje Amazon dotyczące miotaczy ognia lub nie.

dlaczego to działa

Rzecz 1982 Dreszcz

Chociaż rozmawiać jest z wcześniej drapieżnik Pięć lat później oba filmy mają jedną wspólną cechę, która czyni je lepszymi od swoich współczesnych, a jest nim poczucie rutyny i koleżeństwa doświadczonej ekipy, którą zakłócają zewnętrzne siły obcych. R.J. Kurta Russella rozmawiaćTeraz transmitujesz na Shudder.

Kiedy norweskie helikoptery (to nie szwedzkie, Mac!) napadają na stację badawczą amerykańskiego zespołu na Antarktydzie, Mac i doktor Copper (Richard Dysart) decydują się przelecieć nad stacją najeźdźcy, aby zobaczyć, co się dzieje, jakie faktycznie nastąpiły szkody do nich. Jego wstępne założenie jest takie, że Norwegowie mieli przypadek gorączki kabinowej wywołanej izolacją i z nieznanych powodów Amerykanie chcieli porwać jednego z wielu psów zaprzęgowych żyjących w bazie. Mac i doktor Copper szybko znajdują poważnie spalone zwłoki, które wydają się być człowiekiem w stanie zawieszenia mutacji po spaleniu przez norweską załogę.

Szukając logicznego wyjaśnienia, Mac i doktor Copper zabierają zwłoki z powrotem do swojej bazy operacyjnej wraz z badaniami, które Norwegowie przeprowadzili przed udaniem się na południe. Starszy biolog Blair (A. Wilford Brimley) potwierdza, że ​​pomimo okaleczeń ciało jest ludzkie, ale zmienia zdanie, gdy jeden z psów stacji brutalnie okalecza się podczas przetrzymywania w budzie. Załoga wie teraz, że ma do czynienia z jakąś „rzeczą”, która przybiera kształt żywiciela, aby zasymilować i wyeliminować każdą żywą istotę posiadającą jej DNA, i drżą na myśl o konsekwencjach.

Chociaż początkowo istniał pewien sceptycyzm, że mają do czynienia z obcą formą życia, trudno było każdemu zignorować zakopany statek kosmiczny obcych, który Norwegowie odkryli, zanim wpadli w szał.

ćwiczenie na daremność

Rzecz 1982 Dreszcz

rozmawiać Stanowi to dylemat etyczny, którym należy się natychmiast zająć. Blair, narastający w swojej paranoi, podejmuje decyzję wykonawczą, że wysiłki Stwora w zakresie skażenia i asymilacji muszą pozostać odizolowane, po przewidzeniu, że jakakolwiek forma życia, z którą ma do czynienia, zostanie zniszczona, jeśli rozprzestrzeni się po całym świecie, jeśli pozostanie na miejscu. w ciągu kilku lat może przejąć kontrolę nad całą planetą. , Niszczy radio i sanki oraz zabija pozostałe psy, aby nikt nie mógł uciec.

Załoga wyposażona w miotacze ognia i wystarczającą ilość materiałów wybuchowych, aby wysadzić stację badawczą w powietrze, jest pewna, że ​​nie przetrwa zimy. Kiedy Bennings (Peter Maloney) i Norris (Charles Hallahan) zostają zarażeni, paranoja pozostałej załogi bierze górę nad nimi, ponieważ nie mają prawdziwego sposobu, aby dowiedzieć się, kto jeszcze jest zarażony Stworem. Chociaż Mac i Childs (Keith David) mają wszelkie powody, aby w tym momencie nie ufać sobie nawzajem, tak naprawdę nie mają innego wyjścia, jak tylko zjednoczyć się w wysiłkach, aby przetrwać.

efekty stworzeń następnego poziomu

Rzecz 1982 Dreszcz

Pomijając zamęt emocjonalny i egzystencjalny, rozmawiać Premiera w 1982 r. zaszokowała wszystkich, ponieważ wyprzedziła swoje czasy, dzięki projektom stworzeń i ruchom poklatkowym, które nadal są aktualne podczas transmisji strumieniowej w Shudder. Projektant efektów specjalnych Rob Bottin potrzebował budżetu w wysokości 1,5 miliona dolarów (jedną dziesiątą Rzecz w tym, że cały budżet produkcji) oraz mieszaninę chemikaliów, żywności, gumy i części mechanicznych, aby ożywić tytułową Rzecz w różnych dziwacznych permutacjach. Jeśli w 2025 roku po raz pierwszy oglądasz ten klasyk Johna Carpentera, możesz nie uwierzyć, że oglądasz film sprzed 43 lat ze względu na dobre wykonanie praktycznych efektów.

Certyfikowany kultowy klasyk

Rzecz, którą Kurt Russell wzdryga się

rozmawiać Jest to jedna z tych cech stworzeń, które naprawdę czerpią korzyści z popisywania się swoją potwornością na ekranie, a nie brakuje krwi, ektoplazmy, śliny i kości, aby to ukazać. W miarę jak każda mutacja staje się coraz bardziej intensywna, urzeczywistnienie także Prawdziwy Przerażenie głównej obsady staje się jeszcze bardziej wiarygodne dzięki mroźnym temperaturom na planie, które prawdopodobnie utrzymywały wysoki poziom adrenaliny podczas produkcji, nadając filmowi atmosferę autentyczności, jakiej nie widziałem odtąd tak pięknie odwzorowanej.

możesz przesyłać strumieniowo rozmawiać Teraz! na dreszczGorąco polecam to zrobić, gdy następnym razem będziesz chciał oglądać płonący świat. A jeśli chcesz zwiedzać rozmawiać Dalej, GatunekWizja Podcast zawiera świetne zestawienie, którego nie możesz przegapić.


Source link