Z jakiegoś powodu ludzie z branży filmowej i telewizyjnej wydają się skłonni dać Kevinowi Costnerowi dziesięciogalonowy kapelusz i wsadzić go na konia. Cóż, jeśli mamy być szczerzy, to często twórca filmu „Tańczący z wilkami” wciela się w rolę kowboja, podobnie jak miało to miejsce w przypadku jego własnych pełnometrażowych wysiłków reżyserskich.” Open Range” i „Horizon: N” „. American Saga – Rozdział 1”. Związki weterana serialu „Yellowstone” z westernem można prześledzić już w początkach jego kariery, kiedy zagrał w nominowanym do Oscara w 1985 roku filmie Lawrence’a Kasdana „Silverado”. później „Wyatt Earp” nie wypadł tak dobrze w porównaniu, chociaż Costner zawsze bronił trzygodzinnego eposu.
Co zabawne, film Kasdana z 1994 roku (który popełnił błąd, ukazując się zaledwie sześć miesięcy po strzelaninie George’a P. Cosmatosa, skupiony na Wyacie Earpie „Tombstone”), jest najdłuższym filmem Costnera. stary zachód. Byłby to „Hatfields & McCoys”, trzyczęściowy miniserial History Channel z 2012 roku, w którym Costner ponownie spotkał się z reżyserem „Robin Hood: Książę złodziei” i „Waterworld”, Kevinem Reynoldsem. Oprócz tego, że był to projekt, który ostatecznie wyciągnął Reynoldsa z więzienia reżysera po „Tristanie i Izoldzie” z 2006 roku (który zakończył się fiaskiem, mimo że Sir Ridley Scott był wyraźnie przywiązany do roli producenta), był także przedmiotem niesławnej kontrowersji między Hatfieldem a McCoyem miejsce. Widziałem Costnera rywalizującego z innym aktorem, który w kowbojskim kapeluszu wygląda równie dobrze – i brzmi – jak zmarły, wspaniały Bill Paxton.
Hatfieldowie i McCoyowie rywalizują między Costnerem a Paxtonem o premię za oceny
Jak na ironię, Costner sam, po tym jak stał się podstawowym przedstawicielem Zachodu, „urodził się w centrum miasta, Compton w Kalifornii”, jak wyjaśnił. zderzacz Promując „Hatfields & McCoys” w wywiadzie z 2012 roku. Według zdobywcy Oscara można wytyczyć bezpośrednią granicę między jego osobistą miłością do tego gatunku a wrażeniami z oglądania westernu „Jimmy Stewart w kajaku” Johna Forda, Henry’ego Hathawaya i George’a Marshalla „Jak zdobyto zachód” z 1962 roku. „Umie rysować. To z kolei wzmocniło jego zamiłowanie do historii Ameryki, dlatego przez lata krążył pomiędzy Hatfieldami i McCoyami, zanim Reynolds dołączył do miniserialu. Wiedział wszystko o tej walce.
Aktor po prostu kontynuował badanie wydarzeń, które doprowadziły do śmierci Williama Andersona „Devil Anse” Hatfielda i Randolpha „Randalla” McCoya (którego grają Costner i Paxton w „Hatfields & McCoys”) – oraz ich klanów – z Dear Przyjaciele. Zaciekli wrogowie dołączają do Laker Show, zaczynając od zakończenia wojny secesyjnej. Na podstawie swoich badań Costner przypisał to bardziej traumie międzypokoleniowej i powojennej „niesamowitej złości” niż wrogości między patriarchami Hatfieldem i McCoyem. Biorąc pod uwagę jego staranne przygotowanie do roli, prawdopodobnie można mu zaufać, że wie, o czym mówi. Obejmowało to wybór odpowiedniego kapelusza dla Devil Anse, co według Costnera Collider było „bardzo ważną sprawą”.
Krytycy stosunkowo pochlebnie odnosili się do „Hatfields & McCoys” (którego Costner był także producentem), chociaż uważali, że jest on zbyt skomplikowany sam w sobie. Willa Paskin, pisanie do salonuW dużej mierze zgodził się z tym sentymentem, pisząc: „Jest tu prawo i chaos na tle brudu, przygody i poważnych głosów, ale wszystko to jest podane bez humoru i pełne powagi”. Tak czy inaczej, widzowie tłumnie przybyli, aby zobaczyć, jak Costner i Paxton kopią się nawzajem po twarzach, co sprawiło, że premiera miniserialu stała się wówczas najchętniej oglądanym programem telewizyjnym pozasportowym w historii telewizji kablowej wspieranej przez reklamy. To już gotowe. Rekord dla kanału History.
Okazuje się, że Kevin Costner i telewizyjne westerny to świetna kombinacja oglądalności – kto wiedział?