Autor: Robert Scucci | opublikowany

Projekty związane z pasją kinową często mają wiele cech charakterystycznych dla wschodzących aktorów, którzy nie mają gwiazdorskiej mocy, budżetów niższych niż struna skrzypiec, która może pęknąć natychmiast pod wpływem zbyt dużej presji, i jej niefortunnego braku wsparcie studyjne, które ma większość uznanych filmowców, nawet jeśli z biegiem czasu udowodnili swoją wartość. Ostatnia podróż Francisa Forda Coppoli – 136 milionów dolarów Metropolitazmienił grę, udowadniając, że skład pełen czołowych aktorów i nieskończone zasoby finansowe pochodzące z osobistego majątku Coppoli nie są w stanie uratować filmu, który od początku był wyraźnie skazany na porażkę.

Po samodzielnym obejrzeniu 138-minutowego eposu science-fiction o dystopii, do mojego osobistego kanonu projektów związanych z pasją dodano nową pozycję: niekontrolowane ego.

Chcę powiedzieć, że porównanie nie jest wielką sprawą Megalopolis Tematyka i realizacja projektów napędzanych ego, prowadzonych przez Tommy’ego Wiseau lub Neila Breena, dwóch samozwańczych pisarzy, którzy osobiście finansują swoje projekty i mają bardzo niewielki sprzeciw wobec swoich niezachwianych, nieustępliwych, twórczych wizji.

rozmowy o pieniądzach

na samofinansowanie MetropolitaFrancis Ford Coppola sprzedał swoje winnice w hrabstwie Sonoma firmie Delicato Family Wines w ramach zastraszającej transakcji kapitałowej o wartości 650 milionów dolarów, przeznaczając 200 milionów dolarów z tej transakcji na realizację artystycznej wizji, którą próbował w pełni zrealizować przez 40 lat. Dzięki zdobytemu bogactwu Coppola w końcu postanowił zrealizować swój projekt bez ingerencji studia.

Moc gwiazdy działa tylko wtedy, gdy scenariusz ma sens

Metropolita

Wraz z budżetami dużego kalibru pojawiają się talenty wysokiego kalibru i nie brakuje pierwszoklasistów MetropolitaChociaż łatwo jest winić filmy klasy B (lub MetropolitaPo obejrzeniu czegoś, co nazywam wysokobudżetowym filmem klasy B, stało się dla mnie jasne, że zadaniem opowiadania historii są niedoświadczeni aktorzy. Metropolita Nawet Adam Driver nie mógł powstrzymać się od recytowania Szekspira, jakby był marionetką sterowaną przez lalkarza z odruchem fototycznego kichnięcia, który patrzył prosto w światła studia, zanim Coppola krzyknął „akcja”.

Aktorzy z najwyższej półki i fabuła prosto na DVD

Megalopolis Shia LaBeouf

Akcja rozgrywającego się w Nowym Rzymie, alternatywnej wersji Nowego Jorku, Driver Caesar Catilina to błyskotliwy, ale pełen problemów architekt, zdobywca Nagrody Nobla i przewodniczący Urzędu ds. Projektowania w Nowym Rzymie, który ma idealistyczny plan utopii zwanej Megalopolis. Ma także moc nagłego zatrzymywania i rozpoczynania czasu, co pozwala mu myśleć o tym, jak zrealizuje swoje wielkie plany pod radarem. Intelektualne i duchowe dary Cezara utrudnia jego poważny alkoholizm, który zaczął się pogłębiać wiele lat wcześniej, gdy jego żona zaginęła w tajemniczych okolicznościach i podjęto wobec niego nieudany zamach na jej morderstwo.

Idealistycznemu oportunizmowi Cezara towarzyszą konserwatywny burmistrz Nowego Rzymu Franklin Cicero (Giancarlo Esposito), jego pozbawiony kierunku, ale oportunistyczny kuzyn Claudio Pulcher (Shia LaBeouf), jego niezwykle bogaty wujek Hamilton Krassus III (Jon Voight) i jego były kochanek Are. Osobowość telewizyjna o imieniu Wow Platinum (Aubrey Plaza).

Kiedy Cezar nagle i w niewytłumaczalny sposób traci dar manipulacji czasem, nawiązuje romantyczną więź z córką Franklina, Julią Cicero, po tym, jak zdaje sobie sprawę, że jej muza przywraca mu zdolności artystyczne i manipulację czasem, co ku niezadowoleniu jego ojca.

kości bezmięsne

Megalopolis Jon Voight

Ogólna fabuła dla Metropolita Tworzy to fascynujący futurystyczny melodramat, ale wszystko zaczyna się rozpadać, gdy poszczególne elementy przesuwanej układanki nie łączą się. Nie brakuje jednak niezwykłych wyborów stylistycznych ze strony Coppoli, dzięki którym postmodernistyczna Ameryka przypomina upadek Cesarstwa Rzymskiego, które znajdowało się u szczytu nadmiaru i chaosu, zanim osiągnęło punkt krytyczny i całkowicie się rozpadło, sam styl nie jest w stanie tego zrobić Opowiedz historię, niezależnie od tego, jak pięknie wygląda.

Zamiast, Metropolita zamienia te filmowe kości w papkę, którą widzowie mogą próbować przetrawić, bombardowani żywymi kolorami, rzekomo halucynacyjnymi westalkami, rozległymi krajobrazami miast, populacją proletariacką pogrążoną w ciągłym stanie niepokojów społecznych i gospodarczych oraz filmem Jona Voighta „Zaatakowano”. Kusza, którą udaje, że zakopuje pod prześcieradłem, jest w rzeczywistości spiskiem mającym na celu zemstę na jego siostrzeńcu Claudio, który spiskuje z Wow Platinum, aby go schwytać. Krawędź.

kinowe widowisko

Metropolita

Megalopolis Boski, manipulujący czasem, idealistyczny, ale psychologicznie rozwikłany bohater odzwierciedla ten sam archetyp postaci, który zobaczysz w filmach takich jak Neil Breen. zagiąć, Jestem tu… teraz, ruszaj dalejI fatalny wniosekżeby wymienić tylko kilka. Zapewniam cię, że nie umknęła mi ironia faktu, że Neil Breen był w stanie finansować swoje projekty dzięki osobistym zbiórkom, a swój majątek zdobył dzięki udanej karierze w architekturze.

Moim zdaniem nieustraszone dzieło Coppoli Metropolita Zasługują na duży szacunek, ponieważ mieli wizję, trzymali się swojego pistoletu i Praca wykonana Sposób, w jaki chciał to zrobić. Jury nie rozstrzygnie, czy rzecz, o której mowa, jest warta twojego czasu, ale jeśli masz skłonność do filmów na poziomie B, C, D i Z, powinieneś sam to sprawdzić. W ten sposób mogą poszaleć nawet najbardziej utytułowani filmowcy . I tracą, bo nikt po drodze nie kwestionuje ich wizji.

W chwili pisania tego tekstu możesz to zobaczyć Megalopolis na żądanie Poprzez Najlepszy film Amazona, Google PlayI Fandango w domu,


Source link