41 lat temu HBO, będąca wówczas najczęściej płatną siecią kablową w Stanach Zjednoczonych, rozszerzyła swoją oryginalną ofertę programową (która głównie składała się ze specjalnych stand-upów i boksu), opierając się na prawdziwym życiu Do. Film „Historia Terry’ego Foxa”. Choć nie podpalił świat, film zebrał dobre recenzje, co skłoniło konkurencyjne stacje kablowe premium do spróbowania swoich sił w produkcji własnych filmów.
I tak w 1984 roku Showtime dokonał przełomu w produkcji filmowej dzięki szalonej komedii zatytułowanej „The Ratings Game”. Chociaż film był wówczas znany jako pierwszy oryginalny film tej stacji, obecnie zyskał największe znaczenie ze względu na debiut reżyserski Danny’ego DeVito. Jeśli po raz pierwszy słyszysz o „Grze w rankingi”, jest ku temu dobry powód. To sporadycznie zabawny film oparty na starym oszustwie dotyczącym rankingów Nielsena, którym pierwotnie był telewizyjny „The Producers” Mela Brooksa. DeVito gra magnata ciężarówek z New Jersey, który przeprowadza się do Hollywood, aby realizować swoje marzenie jako scenarzysta i producent seriali komediowych. Następnie stara się usunąć z anteny okropny serial zatytułowany „Sittin’ Pretty” i z pomocą pracownika agencji ratingowej (Rhea Perlman) opracowuje plan, który sprawi, że będzie to wyglądało na jeden z najbardziej popularny. Jest jeden. Na antenie.
Najwięcej śmiechu w całym filmie wywołują klipy z pokazu próbnego. Jednak DeVito otrzymuje pomoc od dwóch przyszłych gwiazd jednego z najbardziej ukochanych seriali komediowych wszechczasów emitowanych w telewizji w godzinach największej oglądalności.
„Gra Ratings Game” była filmem o czymś, co przed serialem nie miało żadnego znaczenia
Na początku „The Ratings Game” nikt inny jak Jerry Seinfeld pojawia się jako dyrektor CBS, który informuje DeVito, że jego pomysły nie odpowiadają temu, co jest popularne w Hollywood. „W tym sezonie sieci nie kupują Włochów, Żydów ani Portorykańczyków” – powiedział DeVito. „Kupują homoseksualistów, alkoholików i molestujących dzieci”.
Kiedy w 1984 roku po raz pierwszy wyemitowano „Gra w rankingi”, Seinfeld nie był całkiem nieznany. Po raz pierwszy pojawił się w programie „The Tonight Show Starring Johnny Carson” trzy lata wcześniej i stał się tam znaną twarzą oraz w programie „Late Night With”. David Letterman.” Poza tym nie był tak sławny jak jego przyszły współpracownik z „Seinfelda”, Michael Richards, który brał udział w niesławnym (inscenizowanym) starciu z Andym Kaufmanem w krótkotrwałym skeczowym serialu komediowym ABC. Friday.” Richards pojawia się także w bardziej znaczącej roli w „The Ratings Game”, grając głupka wynajętego przez DeVito, aby włamać się do domu Nielsena i obejrzeć „Sittin’ Pretty”. Czy rola.
Jeśli ciekawi Cię „Gra w rankingi”, można ją obecnie oglądać w Prime Video. Ponownie, jest zabawnie przestarzały w epoce przesyłania strumieniowego, ale ma wystarczająco dużo zabawnych fragmentów, aby uzasadnić twoje 102 minuty czasu. Może to być także film, który zmusił Hollywood do myślenia o DeVito jako o kimś więcej niż o wściekłym dyspozytorze „Taksówki”.