Martina Scorsese można okrzyknąć jednym z najwspanialszych żyjących twórców filmowych, ale często musiał ciężko pracować, aby przenieść swoje marzenia na duży ekran. Głównym powodem jest kasa. Tak, „Wściekły byk”, „Król komedii” i „Goodfellas” są uważane za arcydzieła, ale nie stały się hitami w kinach. Kiedy więc, po ciągłym pomijaniu go w uznaniu Oscara, postanowił nakręcić swoje arcydzieło „Gangi Nowego Jorku”, prawie każde studio w mieście odmówiło realizacji jego marzenia.

To nie tak, że zaczął ten projekt od branży filmowej. Alberto Grimaldi, słynny włoski producent klasyków Federico Felliniego, Sergio Leone i Bernardo Bertolucciego, w 1977 roku zamieścił ogłoszenie ogłaszające produkcję filmu. Ale wtedy rewolucja w Nowym Hollywood umarła wraz z niepowodzeniem rozbicia banku. Niewiele entuzjazmu wzbudziły „Wrota nieba” Michaela Cimino (film świetny, niezależnie od tego, ile zarobił), „Gangi Nowego Jorku”.

Zmieniło się to na krótko na początku lat 90., kiedy Universal rozważał zielone światło dla projektu z budżetem 30 milionów dolarów, ale nigdy nie przekroczył on początkowego progu i ostatecznie przekazał go Disneyowi. Nie zdarzyło się to za czasów szefa przyjaznego rodzinie studia, Joe Rotha. Dotykaj wyjątkowo brutalnych treści. W końcu w 1999 roku Miramax podjął nową próbę zdobycia Oscara za najlepszy film za „Szeregowca Ryana” za „Zakochany Szekspir”, ponieważ wierzyli, że mogą dać Scorsese Oscara, którego pozbawiano go przez dziesięciolecia. ,

Szef Miramax, Harvey Weinstein, zebrał wystarczające fundusze, aby Scorsese mógł zbudować swój plan z lat 60. XIX wieku na zapleczu słynnego włoskiego studia filmowego Cinecittà. Jednak w pewnym momencie zaczął odmawiać niektórym prośbom Scorsese dotyczącym scenografii. Kiedy Scorsese potrzebował więcej i nie mógł tego uzyskać od swoich finansistów, zwrócił się do jednej z największych gwiazd filmowych na świecie.

Kościół, który zbudował Tom Cruise

To Harvey Weinstein wpadł na pomysł, aby wysłać Toma Cruise’a – promującego horror „Inni” nakręcony dla Miramax – do Rzymu, aby na planie spotkał się ze swoim reżyserem „Koloru pieniędzy”. Próbuję zrobić od ponad 20 lat. To było niespodziewane przybycie, które miało zadowolić włosko-amerykańskiego mistrza, ale po zobaczeniu Cruza zaczął narzekać. Scorsese i scenograf Dante Ferretti chcieli stworzyć kościół z kompletnym wnętrzem, które umożliwiłoby reżyserowi panoramowanie w zakresie 360 ​​stopni. Weinstein był temu przeciwny, ale zdaniem Scorsese było to konieczne. Cruise był pod wrażeniem argumentacji reżysera.

W artykule w Entertainment Weekly Scorsese tak powiedział o produkcji filmu: „Harv martwił się kosztem wnętrza kościoła. Zadawał pytanie za pytaniem. W końcu Tom powiedział: „Czy mógłbyś oddać kościół Marty’emu? On go potrzebuje”.

Weinstein, który obecnie odsiaduje łącznie 39 lat więzienia za gwałt i napaść na tle seksualnym, wydał na miejscu 100 000 dolarów potrzebnych na dokończenie budowy kościoła. Spektakl nazwał obiekt sakralny „Św. Tomasz”. Film był nominowany do 10 Oscarów w 2003 roku, ale wrócił z pustymi rękami. Scorsese ostatecznie zdobył nagrodę dla najlepszego filmu i reżyserii za „Infiltrację” z 2006 roku.

Source link